جاباما
۸۲۲۶۱۶
۲۳ نظر
۵۰۰۱
۲۳ نظر
۵۰۰۱
پ

باز هم شایعه‌سازی علیه حسن روحانی

روزنامه آرمان نوشت: «قهر روحانی» اگر در جست‌وجوگرهای اینترنتی واژه «قهر+روحانی» وارد شود، ادعاهای زیادی روی صفحه مانیتور نقش می‌بندد که هیچ‌کدام دارای سندیت و صحت نیست. این ادعاها آنقدر ساده‌لوحانه است که افراد با کمترین آگاهی سیاسی هم بلافاصله به اهداف منتشر کنندگان آن پی می‌برند.

روزنامه آرمان نوشت: «قهر روحانی» اگر در جست‌وجوگرهای اینترنتی واژه «قهر+روحانی» وارد شود، ادعاهای زیادی روی صفحه مانیتور نقش می‌بندد که هیچ‌کدام دارای سندیت و صحت نیست. این ادعاها آنقدر ساده‌لوحانه است که افراد با کمترین آگاهی سیاسی هم بلافاصله به اهداف منتشر کنندگان آن پی می‌برند.

اخیرا ادعا شده است که دلیل غیبت روحانی در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، گلایه‌ها اوست که سبب قهر کردنش شده است! با نگاهی به سوابق حسن روحانی به خوبی مشخص خواهد شد که شخصیتی با این سوابق و حضور در پست‌های مهم و کلیدی از جمله ریاست جمهوری، دبیری شورای عالی امنیت ملی، ریاست تیم هسته‌ای و مذاکره‌کننده ارشد ایران با سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا و... هیچ‌گاه شأن خود را آن اندازه تنزل نمی‌دهد که از ترفند کودکانه «قهر» استفاده کند. بنابراین این ادعای کذب دارای ریشه‌هایی است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد و عاملان انتشار این شایعه هم کمابیش مشخص می‌شوند.

چند شایعه قهر؟

شایعه قهر روحانی از سال ۹۳ و هر بار به یک بهانه مطرح شد. سال ۹۳ یعنی تنها یک سال پس از آغاز ریاست جمهوری روحانی برخی سایت‌ها نوشتند: «جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل واکنش و اوقات تلخی رئیس‌جمهور با یکی از اعضای شورا، نیمه کاره تعطیل شده است. در این جلسه یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به برخی اقدامات در دستگاه سیاست خارجی و همچنین پیاده‌روی ظریف با جان کری انتقاداتی را مطرح می‌کند.

نهایتاً روحانی به حالت قهر جلسه را ترک می‌کند.» پس از این ادعا حسام‌الدین آشنا در جایگاه مشاور رئیس‌جمهور خبرداد: «در جلسه اخیر شورای فرهنگی موضوع و یا بحث تنش‌زایی مطرح نشده و رئیس‌جمهور نیز تا پایان جلسه حضور داشتند و ترک جلسه‌ای هم از سوی ایشان صورت نگرفته بود.»

بار دیگر این ادعا درباره قهر از مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۴ مطرح شد و مخالفان روحانی چنین نوشتند:‌ «حسن روحانی که به تدوین برنامه ششم توسعه از سوی مجمع تشخیص معترض بوده، تاکید کرده که دولت باید به تدوین این برنامه بپردازد که با مخالفت هاشمی‌رفسنجانی و اعضای مجمع مواجه شده است و پس از این جلسه دیگر در جلسات مجمع شرکت نکرده است.» از ابتدا مشخص بود که هدف از طرح این شاعه علاوه بر سیاه‌نمایی درباره اهداف و عملکرد رئیس‌جمهور، تلاش برای القای اختلاف میان روحانی و هاشمی بود که با توجه به عیان بودن روابط این دو شخصیت این تلاش ناکام ماند.

همچنین در همان ایام حجت‌الاسلام محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد:«نماینده دولت گفته که این غیبت فقط به خاطر مشغله کاری بوده است، چراکه ممکن است مجمع چندین ساعت درباره یک ماده بحث کند؛ بنابراین فرصت رئیس‌جمهوری با توجه به مشغله کاری اجازه حضور پیوسته را به وی نمی‌دهد، اما هرگاه بتواند شرکت خواهد کرد». محمد هاشمی که عضو مجمع تشخیص در آن زمان بود هم تاکید کرد که «اختلافی میان آیت‌الله هاشمی و حسن روحانی نیست و این ادعا ساخته و پرداخته ذهن مخالفان است» در موارد دیگر باز هم شایعه قهر روحانی مطرح شد.

افشای ماهیت کاسبان قهر

در اذهان همگان هست که در سال ۹۰ محمود احمدی‌نژاد در جایگاه رئیس‌جمهور وقت ۱۱ روز از حضور در محل کار خود امتناع کرد. پر بیراه نیست اگر اذعان شود این غیبت سبب رویگردانی اصولگرایان حامی احمدی‌نژاد از او شد و همچنین به عنوان یک نمره منفی در رزومه رئیس دولت دهم چنین ثبت شد. ماجرای خانه‌نشینی احمدی‌نژاد چنین بود که در ۲۸ فروردین ۱۳۹۰، خبر استعفای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات از سمت خود همراه با متن موافقت محمود احمدی‌نژاد با این استعفا رسانه‌ای شد اما این استعفا با مخالفت مقام معظم رهبری مواجه شد و ایشان خواستار ابقای وزیر اطلاعات در سمت خود شدند که همین موضوع سبب قهر احمدی‌نژاد شد. با توجه به این موضوع می‌توان دو طیف را در طرح شایعه استعفای روحانی دخیل دانست

نخستین گروه می‌تواند حامیان احمدی‌نژاد باشد که هنوز هم به‌خاطر قهر احمدی‌نژاد تحت فشار افکار عمومی هستند. شاید هدف آنها از طرح شایعه قهر روحانی این باشد که از یک سو فشار وارده بر خود را کاهش دهند و از سوی دیگر اینگونه مدعی شوند که جایگاه ریاست جمهوری مستلزم افزایش اختیارات است تا موجب قهر روسای جمهور نشود. طیف دیگری که از طرح شایعه قهر روحانی سود می‌برند مخالفان او هستند چنانکه برخی طیف‌های سیاسی که از ابتدای سال۹۲ حضور روحانی در پاستور را مخل نیل به اهداف خود می‌دانستند، اکنون با طرح قهر او درصدد القای درستی مخالفت خود هستند.

از سوی دیگر برخی با برنامه‌ریزی کامل به انتشار این شایعه اقدام می‌کنند یعنی درصدد بهره‌برداری انتخاباتی از آن هستند چنانکه به طیف‌های مختلف جامعه چنین القا کنند که گزینه مورد حمایت اعتدالیون و اصلاح‌طلبان در اندیشه خدمت به مردم نیست و انتخاب آنها در سال‌های ۹۲ و ۹۶ اشتباه بوده است تا در نهایت چنین نتیجه بگیرند که طیف احمدی‌نژاد، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون قابل اعتماد نیستند. بنابراین تنها طیفی که تاکنون با قهر سیاسی منتخب مورد حمایتش مواجه نشده، اصولگرایان هستند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خیلی جالبه.برای هرگروهی اسم مخصوص گذاشتید
      کاسبان تحریم کاسبان قهر...کاسبان...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر روحانی مگه روحانی بچه است که قهر کند؟ قهر کار مموتی بود

      • ترسو

        بنظرتون چكار كنيم كه همشون قهر كنن و برن ؟!

      • hassan.h

        آدم های بی تفاوت و نیز انسانهای کمال یافته بسیار کم قهر می کنند

    • احمدی نژاد

      تورو به خدا چرت ننویسید.ماهم می دونیم اون قهر نمی کنه دودستی میز ریاست جمهوری و چسبیده .

      پاسخ ها

      • بی نام

        دمت گرم خوب گفتی

    • بدون نام

      قهر که تخصص احمدی نژاده

      پاسخ ها

      • بیخیال

        همشون با همن

    • س

      بند خدا چقدر مظلومه آقای روحانی بابا شایعه درست نکنید گناه داره آخه دولت امید وتدبیر وکلید ارزش خراب کردن داره

    • بدون نام

      خدا کنه قهر کنه بره استعفا بده

    • بدون نام

      همچین ازش دفاع میکنن انگار ایران کرده گل بلبل بدترین دوران ریاست جمهوری ازاول انقلاب همین دوران

    • وانک علا خلق عظیم

      حسبی الله ونعم الوکیل قهر ریس جمهور

    • چاقالو بادوم

      الهی چرا رمانتیک،،،خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      من اگر صد بار دیگر دکتر روحانی مجاز باشد برای رییس جمهور این صد بار به او رای می دهم چون هم لیاقتش دارد هم از بقیه سر تر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم همینطور

      • آرمین

        !!!!در عقل بعضی از مردم باید شک کرد

      • بی نام

        برو بمیر

    • بدون نام

      من اگر صد بار دیگر دکتر روحانی مجاز باشد برای رییس جمهور این صد بار به او رای می دهم چون هم لیاقتش دارد هم از بقیه سر تر است

    • بدون نام

      درد خدا بر وکتر روحانی لعنت خدا بر مخالفن دروغگو ایشان که بخاطر مقام و پول دست به هر جنایتی میزنند

    • بدون نام

      درد خدا بر وکتر روحانی لعنت خدا بر مخالفن دروغگو ایشان که بخاطر مقام و پول دست به هر جنایتی میزنند

    • مرده متحرک

      خدا لعنت کنه سانسورچی برترین هارو .. ازصبح60تا پیام گذاشتم نذاشت جالبه بالاهم زده در انتطار بررسی0

    • بدون نام

      ایکاش قهر کنه بره دست از شر این مردم بر داره مردم را بد بخت کرد

    • ولایی

      حسن روحانی و جهانگیری حیف نون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج