۸۲۲۶۸۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شب درخشان کاپیتان فرانسوی در برابر چلسی

لورن کوشیلنی در برابر چلسی بیستمین گل لیگ برتری خود را برای آرسنال به ثمر رساند.

وبسایت نود: در حساس ترین مسابقه از هفته بیست و سوم لیگ برتر آرسنال در ورزشگاه امارات میزبان چلسی بود و در نهایت با برتری ۲-۰ مقابل آبی ها، خود را به ۳ امتیازی این تیم در جایگاه چهارم و آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رساند.

یکی از ستاره های تاثیرگذار آرسنال در این مسابقه، لورن کوشیلنی کاپیتان فرانسوی توپچی ها بود. کوشیلنی که در جریان مسابقه دور برگشت نیمه نهایی لیگ اروپا در فصل قبل برابر اتلتیکومادرید به سختی مصدوم شده و جام جهانی ۲۰۱۸ را نیز از دست داده بود، از اوایل ماه دسامبر به تدریج به آرسنال بازگشت و در دربی لندن ششمین بازی لیگ برتری خود در فصل ۱۹-۲۰۱۸ را انجام داد.

او که در این مسابقه زوج مستحکمی را در کنار سوکراتیس پاپاستاتوپولوس ساخته بود در دقیقه ۳۹ روی ارسال زوج خود در خط دفاعی گل دوم را وارد دروازه کپا کرد تا در شبی که تیمش دروازه خود را برابر چلسی بسته نگه داشت، با گلزنی یک رکورد جالب را نیز به نام خود ثبت کند.

شب درخشان کاپیتان فرانسوی در برابر چلسی

به نقل از وبسایت رسمی لیگ برتر انگلیس، این گل بیستمین گل کوشیلنی در رقابت های لیگ برتر بود. در تاریخ برگزاری این لیگ هیچ مدافع آرسنالی نتوانسته تعداد گل های خود را به عدد 20 برساند و اکنون کوشیلنی فرانسوی اولین مدافعی است که موفق به انجام این مهم برای قرمزهای لندن می‌شود.

این گل نخستین گل کوشیلنی در رقابت های فصل 19-2018 بود. از سال 2010 و زمانی که کوشیلنی از لوریان به آرسنال پیوست، او در همه فصل های حضور خود در امارات موفق به گلزنی برای آرسنال در لیگ برتر شده (به ترتیب 2، 2، 2، 2، 3، 4، 2، 2 و یک) و در بازی مقابل چلسی نیز موفق شد برای نهمین فصل لیگ برتری گلزنی کند. در تاریخ حضور آرسنال در لیگ برتر تنها 3 بازیکن توانسته اند در فصل هایی بیشتر برای توپچی ها گلزنی کنند.

در صدر این فهرست نام دنیس برگکمپ دیده می‌شود که موفق به گلزنی در 11 فصل لیگ برتری برای آرسنال شده است. (از فصل 96-1995 تا 06-2005) بعد از او نیز آرون رمزی و تئو والکات با گلزنی در 10 فصل مشترکا در رده دوم قرار دارند. (والکات از فصل 08-2007 تا 17-2016 و رمزی از فصل 10-2009 تا 19-2018) با توجه به عدم حضور والکات در آرسنال و جدایی قریب الوقوع رمزی از جمع توپچی ها در پایان فصل، کوشیلنی در فصل آتی می‌تواند به رده دوم این فهرست صعود کرده و دو فصل بعد نیز با رکورد برگکمپ هلندی برابری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج