جاباما
۸۲۲۷۵۴
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

چراغپور: عمان را شکست ندادیم، فقط عبور کردیم!

جلال چراغپور می‌گوید که چین هم نمی‌تواند جلوی تیم ملی فوتبال ایران را بگیرد اما ژاپن تیم خطرناکی است و در صورت برتری برابر آنها در مرحله نیمه نهایی، قهرمان خواهیم شد.

خبرگزاری تسنیم: جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشورمان درباره پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان اظهار داشت: در پروسه‌ای که تیم ملی در پیش دارد، هیچ تیمی تا مرحله نیمه نهایی جلودار ایران نیست، چون کیفیت‌ها به نحوی نیست که تیمی توان مقابله با ما را داشته باشد.

چین هم در مرحله بعد این توانایی را ندارد. دلیل این موضوع این است که تیم‌هایی که قبل از نیمه نهایی با آنها بازی کردیم،‌ هیچ‌کدام با تاکتیک پاس‌های کوتاه، بازی‌های کوچک و انفجارهای کوتاه بازی نمی‌کنند. این نوع بازی را فقط ژاپن، عربستان و قطر به تازگی آموخته‌ و در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: ایران مقابل پاس بلند و فرارهای طولانی، نقطه ضعفی ندارد. شاید گاهی یک نفر از دست مدافعان در برود، اما در بازی با عمان در مجموع از ۳۰ - ۳۵ پاس بلند، فقط یک فرار آن هم در دقیقه یک موفقیت‌آمیز بود. در نتیجه مدافعان ما روی پاس‌های بلند بسیار خوب عمل می‌کنند و مشکلی وجود ندارد.

در مورد فرارهای مستقیم هم مدافعان ایران سرعت خوبی دارند و از این بابت نیز مشکلی ما را تهدید نمی‌کند. در نتیجه مقابل چین هم مشکلی نخواهیم داشت، چون این تیم هم می‌خواهد از فاصله زیاد و با پاس‌های بلند به سمت دروازه حمله کند، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل ژاپن این نقطه ضعف ما دیده خواهد شد. شاید هم تا آن زمان این نقطه ضعف با تدابیر کادرفنی پوشش داده شود.

چراغپور: عمان را شکست ندادیم، فقط عبور کردیم!

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه تحلیل خود به حضور روزبه چشمی در دقایق پایانی دیدار با عمان اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم آمدن چشمی برای پوشش حفره میان دو دفاع مرکزی بود و تیم ملی با این کار، خود را برای دیدارهای نیمه نهایی آماده می‌کند تا با سه دفاع مرکزی بازی کند.

یعنی چشمی را به عنوان هافبک عقب‌گیر بازی دهد و یک هسته مرکزی را با پورعلی‌گنجی، حسینی و چشمی درست کند. در این صورت دو دفاع چپ و راست تبدیل به مدافع - هافبک خواهند شد و احساسم این است کادرفنی تیم ملی به دنبال سیستم 1-4-5 برای مرحله نیمه نهایی است.

تغییرات زیادی که در خط دفاعی انجام می‌شود،‌ نشان از این دارد که این پست فکر سرمربی را مشغول کرده است. خط دفاع ما تاکنون هشت رویکرد مختلف را در این مسابقات امتحان کرده و این نشان می‌دهد فکر سرمربی درگیر خط دفاعی است. با آمدن چشمی به زمین احساس می‌کنم کادرفنی چاره را در این دیده که با سه دفاع میانی بازی کند.

چراغپور: عمان را شکست ندادیم، فقط عبور کردیم!

چراغپور درباره مرحله نیمه نهایی و اینکه به نظرش کدام تیم‌ها مدعی اصلی قهرمانی در این مسابقات هستند، تصریح کرد: در نیمه نهایی،‌ ژاپن برای ما خطرناک است. دلیل آن هم این است که نمایندگان ژاپن در تیم‌های باشگاهی همواره نمایندگان کشور ما را آزار داده‌اند. قطر هم خیلی خوب با پاس‌های کوتاه و دقیق بازی می‌کند. اگر دقت کنید السد هم با ژاوی همین نوع فوتبال را ارائه می‌کند، اما تیم‌های دیگر هنوز به این سطح نرسیده‌اند.

وی افزود: چند ایراد دیگر در تیم ایران مقابل عمان دیده شد. اگر حوادث فوتبال را کنار بگذاریم،‌ باید بگوییم که ما عمان را شکست ندادیم،‌ فقط از عمان عبور کردیم، چون اگر دقیقه یک پنالتی این تیم گل می‌شد و مدافع عمان هم آن توپ را به جای کنترل کردن به بیرون می‌زد،‌ شرایط طور دیگری رقم می‌خورد. پنالتی هم که برای ما گرفته شد،‌ سلیقه داور بود. جریان فوتبال به نحوی بود که برتری تاکتیکی نسبت به حریف نداشتیم و خیلی ساده فوتبال بازی کردیم.

سمت راست تیم ملی را آزاد کرده بودیم و حدود ۲۰ توپ بلند از این منطقه روی دروازه حریف فرستادیم که حتی یکی از آنها هم قابل سر زدن نبود. از آن طرف هم سمت چپ را تعطیل کردیم و با سه دفاع ثابت مانده بودیم. به همین دلیل به نظرم ایران علاقه دارد در مراحل بالاتر با سه دفاع مرکزی بازی کند.

چراغپور در مورد شانس قهرمانی تیم ایران در جام ملت‌های آسیا به تسنیم گفت: قطعاً شانس قهرمانی ما صفر نیست. وقتی تیم ما جزو چهار تیم پایانی شود، یعنی ۲۵ درصد شانس قهرمانی داریم. ایران از چین عبور خواهد کرد و به نیمه نهایی هم خواهیم رسید، اما دیدار با ژاپن، دشوارترین بازی ماست و اگر از این بازی عبور کنیم،‌ قطعاً فینال هم پیروز و قهرمان می‌شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام

      باسلام باتعصب به تیم ملی غرورکاذب ندهیدبزرگترین مشکل تیم مانبودن ارامش ذهن برای تصمیم های انی که ماازاول همیشه مشکل داشتیم به نظرمن تیم هیچ پیشرفتی نداشته فقط کی روش روبزرگ کردیم

      پاسخ ها

      • یحیی

        کیروش قبل ازاینکه ایران بیادبزرگ بودنیازی به مانداشت که بزرگ شودتیم بی اثرماباکیروش شخصیت گرفته همه درباره قدرت ایران حرف میزنندولی یه عده عقده ای کورندوواقعیتهارانمی بینندیاتعصب رنگیشان آنهاراکورکرده ومنتظرحذف تیم ملی هستندتیمی که بابرانکودوگل ازعمان عفب بودحالابادوگل دریک نیمه پیروزمیشودولی بازبرانکوپرستان راراضی نمیکند

      • یاران 57

        آقای چراغی امثالهم هنوز از تاکتیک جناب کیروش هیچ آنالیز درست نتوانستید سر در بیارید لطفا دانش فنی خود بروز رسانی کنید، آقای کیروش تیم ملی فوتبال ایران یک سر و گردن از آسیا بالاتر برده، وخواهید دید ایران قهرمان جام ملتهای آسیا میکنه، آرزوی موفقیت و سلامتی برای اعضا تیم ملی فوتبال کشورعزیزمان ایران داریم

    • بدون نام

      با حرفه ای گری اول گروه شدیم و تا اینجا امدیم ولی باید بدونیم جلو چین یا ژاپن شرایط سخته چون اونام حرفه ای هستن!

    • بدون نام

      کی روش مربی با دانش و حرفه است تیمهای اسیایی از اسپانیا و پرتغال که قویتر نیستند با اسپانیا یک اتفاق گل خوردیم اگه طارمی دقت میکرد مساوی میشد با پرتغال هم اگر رونالد اخراج میشد نتیجه بهتری میگرفتیم عربستان و ژاپن نشان دادکه کی روش دستشو رو نکرده زاپن فقط بزن زیرش بازی کرد برد تیم ما دنبالنتیجه است بخواد قشنگ رو به جلو بخواد دفاعی و اگر بخواد با این روش جدید بازی میکنه تجمع در میانه میدان که به روز ترین روش بازیهاست مثل اتلتیکو مادرید موفق

    • بدون نام

      کی روش نویسنده مقاله دفاع تک به تک و دفاع گروهی به فیفا هست و استاد تاکتیک های دفاعی هست و به چندین زبان بین المللی مسلط می باشد .که متاسفانه مربیان داخلی کمتر بهره رو از دانش ایشان برده ان،و بیشتر درگیر جدال های لفظی بودن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج