جاباما
۸۲۲۸۲۵
۱۹ نظر
۵۰۹۲
۱۹ نظر
۵۰۹۲
پ

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در طراحی خودرو زیبایی آن است و این تنها محدود به طراحی خودرو‌های مفهومی نمی‌شود؛ خودرو‌هایی که طراحانشان می‌توانند با آن‌ها توانایی خود را در ساخت خودرو‌های مدرن و درخور برای آینده تخیلی بشر نشان دهند.

وب‌سایت خبرآنلاین - زهرا چنگیز: یکی از مهم ترین آیتم‌ها در طراحی خودرو زیبایی آن است و این تنها محدود به طراحی خودروهای مفهومی نمی شود؛ خودروهایی که طراحانشان می توانند با آنها توانایی خود را در ساخت خودروهای مدرن و درخور برای آینده تخیلی بشر نشان دهند.

گاهی برخی از طراحان آنقدر در مفاهیم گوناگون غرق می شوند که طراحی شان از چشم مخاطبان می افتد. در این مطلب به ۱۰مورد از از زشت ترین این خودروها اشاره می کنیم که از دید طراحان شاید حاوی مفاهیم گوناگون باشند ولی از دید مخاطبان قراضه هایی با طراحی های فضایی اند.

۱. آئورورا یا شفق قطبی

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

یک روز زیبا در سال ۱۹۵۷ یک کشیش از خواب شیرینش بیدار شد و پس از به یاد آوردن تلفات ناشی از تصادفات خودروها تصمیم گرفت جهان را نجات دهد. او یک ایده درخشان داشت. درواقع او تصمیم داشت امن ترین خودروی جهان را بسازد و درنتیجه آئورورا را ساخت. خودرویی که هرگز توسط هیچ کس میزان امنیت آن سنجیده نشد چون بسیار زشت بود.

۲. پانوز آبروزی

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

اگر بخواهیم یکی از زشت ترین خودروهای گران‌بهای تاریخ را نام ببریم بی گمان پانوز آبروزی اولین و آخرین خودرویی است که باید از آن یاد کرد. خودرویی که تنها ۸۱ نمونه از آن به مرحله ساخت رسید ولی توسط هیچ شخصی خریداری نشد.

۳. ترول اسپرت کوپه

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

زمانی که ایده ساخت این خودرو در ذهن مهندسان شرکت ترول جرقه خورد توجه همه به اولین استفاده این شرکت نروژی از فایبرگلاس در تولید بدنه های آن جلب شد که به سبکی این خودرو کمک بسزایی کرده بود اما به دلیل طراحی نه چندان دلربا تنها به مدت دو سال تولید شد و پس از آن تنها زشتی آن در اذهان خودروبازها ماند.

۴. هیوندای تیبوران

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

بدون شک حضور نام هیوندای در این فهرست کمی عجیب است. چرا که این شرکت اکنون در زمره شرکت های خودروسازی قرار دارد که در طراحی‌هایش بسیار به چشمان مخاطب احترام می گذارد. اما از آنجایی که همه خودروسازان یک شبه ره صد ساله را طی نکرده اند هیوندای نیز با حفظ گذشته خود و تلاش بسیار به این نقطه امن رسیده است. گرچه گنجاندن هیوندای تیبوران به عنوان گذشته تلخ این شرکت کمی زیاده روی در استفاده از کلمات منفی محسوب می شود اما از آنجایی که طرح تیبوران از یک کوسه الهام گرفته شده جای تعجبی ندارد که این خودرو از نظر مخاطبان زشت پنداشته شده است.

۵. استاتز بلک هوک یا شاهین سیاه

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

شاهین سیاه برای نخستین بار در سال ۱۹۷۲ در شرکت خودروسازی استاتز آمریکا متولد شد. طول این خودروی لوکس در حدود ۶ متر است و گفته شده از جمله خودروهای محبوب الویس پریسلی، خواننده مشهور و سلطان راک اند رول بوده است. با این وجود قرار گرفتن این خودرو در این فهرست نشان از نارضایتی عام مردم از سبک طراحی این خودرو بوده است.

۶. رابین رلیانت

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

رابین رلیانت در سال ۱۹۷۳ ساخته شد و در آن زمان به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهایی شناخته شد که در ساخت بدنه آن از فایبرگلاس سبک استفاده شده بود. گرچه رابین رلیانت جانشین رلیانت رگال است و از نظر طراحی تا حدودی از پدر خود بهتر است اما باز هم قرار گرفتن این خودرو که شبیه یک قایق موتوری است کاملا به حق بود است.

۷. ۲۰۱۰ وریتاس RS III

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

حدود ۶۰ سال از آخرین فعالیت شرکت خودروسازی آلمانی Vermot AG می گذشت تا اینکه در سال ۲۰۱۰ مهندسان این شرکت تصمیم گرفتند با رونمایی از وریتاس R III بازگشتی طوفانی به صنعت خودروسازی داشته باشند. با این حال بازگشت آنها نه تنها طوفانی، بلکه ترسناک و ناامید کننده بود و همه و از جمله طراحان خودروهای اسپرت را بسیار شوکه کرد. شوکی که بعدها به کابوس طراحان تبدیل شد.

۸. نیسان کیوب

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

نیسان کیوب که قطعا در طراحی آن از جعبه های مکعبی الهام گرفته شده است از سال ۱۹۹۸ تا کنون در ژاپن تولید شده و دوام تولید آن نشان از کم توجهی چشم بادامی ها به طراحی سطح پایین این خودرو دارد.

۹. مارکو مانتیس

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

اگر کارتون مورچه و مورچه‌خوار را به خاطر داشته باشید شاید بتوانید مارکو مانتیس را جانشین مورچه خوار بدانید. گرچه مارکو یک شرکت خودروسازی بود که تا مدت ها در ساخت خودروهای اسپرت و نه چندان جذاب تخصص داشت اما در سال ۱۹۶۸ با عرضه یک نسخه تحت عنوان مارکو مانتیس به همه ثابت کرد که سلیقه چندانی در طراحی خودروی اسپرت ندارد.

۱۰. ۲۰۰۴ کاوینی C۶W

زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده

شاید بتوان کاوینی C۶W را همانند حشره‌ای تصور کرد که در دنیای خودروها متولد شده است. این خودرو با توانایی تولید ۴۰۰ اسب بخار و یک جفت چرخ اضافه که برای ایجاد تعادل بهتر و ترمزگیری آسان تر تعبیه شده است اما فارغ از تمام این هوشمندی ها کاوینی C۶W چندان دلربا نیست تا بتواند مفهوم طراحی خود را به خوبی منتقل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • I'm Ok

      اها ولی پراید و پراید هاچبک خیلی خوشگله

      پاسخ ها

      • ایران زمین

        چرت وپرت گویی

      • بدون نام

        چه ربطی داره واقعا؟

      • بدون نام

        وانت پراید از همشون بیترترتره

    • سمیرا

      آقا به نظر من بعضیاشون قشنگ بودن، حالا خود دانید...

    • بدون نام

      هزار بار گذاشتین اه نگین دیگه..تکراریه ..خوب عوضی که این عکسارو میذاری به تو دادن نگیر...تو خودت گوز نداریا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با خودت درگیری الان کی غیر خودت گفت تکراریه قرصاتو بخور ببم جان

      • بدون نام

        شخصا برام این مطلب جدید و جالب بود

      • بدون نام

        تکراری بودنش که تکراری قبلا گذاشته بوده زردترین ها .ولی این بنده خدام حالش بده صنعتی و سنتی باهم زده

    • مصطفی

      چرت و پرت بود

    • مصطفی

      چرت و پرت بود

    • بدون نام

      پس پراید و پیکان کو

    • شایان

      هیچم زشت نبودن

    • بدون نام

      مطلب فوق العاده جذاب بود مثل همیشه از خودرو اطلاعات جالبی منتشر میکنید، تقریبا چهل سال مجلات خودرویی میخوندم الان مثل قدیما نیستم ولی به عشق این علاقه کهنه هرازگاهی چکیده این مقالات رو اینجا میخونم خیلی لذت میبرم ممنون از خوش سلیقگی وزحماتتون.

    • کلاغ

      تیبا خیلی خوشگله!!!!

    • Amir

      پراید یادتون رفته

    • بدون نام

      و پیکان

      پاسخ ها

      • سمیرا

        آقااااا،. پیکان نوستالژیکه... نگوووو

    • بی نام

      بی زحمت اونارو بدین به ما چندتا پراید بدیم بهتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج