جاباما
۸۲۳۱۰۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

افشای ۱۰ سال مذاکرات کره شمالی و آمریکا

منابع آمریکایی اعلام کردند که آمریکا و کره شمالی طی ۱۰ سال گذشته مذاکرات محرمانه‌ای را دنبال کرده‌اند.

خبرگزاری مهر: به تازگی روزنامه وال استریت ژورنال با نقل قول از مقام‌های فعلی و پیشین آمریکا گفته است که آمریکا و کره شمالی طی ۱۰ سال گذشته مذاکراتی محرمانه را دنبال کرده‌اند.

در این گزارش گفته شده که کانال ارتباطی محرمانه میان آمریکا و کره شمالی طی ۱۰ سال گذشته، به عنوان مسیری بوده است که دو کشور همزمان با تنش‌ها، موضوعات دیگری از جمله درباره آزادی زندانیان و اخیرا نیز مقدمه سازی برای دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی را از طریق آن را پیگیری کرده‌اند.

وال استریت ژورنال در گزارش خود می‌افزاید که کانال ارتباطی مذکور مسیری برای ارتباط میان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و جاسوسان مورد اعتماد در کره‌شمالی بوده است و اگرچه فعالیت این کانال در ماه‌های پایانی دولت اوباما کم شد اما باردیگر در دوره ترامپ تقویت و احیا گردید و پمپئو یک جاسوس را برای احیای کانال محرمانه در اوت ۲۰۱۷ به کره شمالی اعزام کرد.

در گزارش وال استریت ژورنال همچنین نقش کانال محرمانه میان کره شمالی و امریکا در ارتقای روابط دو کشور در دوران ترامپ بسیار پراهمیت عنوان گردیده و گفته شده است که از طریق تلاش‌های این کانال محرمانه بود که نشست تاریخی میان ترامپ و کیم برگزار شد.

با این حال آن گونه که در این گزارش گفته شده، همین کانال محرمانه برای آمریکایی‌ها نقش بسیار مهمی را طی ۱۰ سال گذشته و از جمله در جریان آزادی دو شهروند آمریکایی داشته و سفر یک مقام امنیتی آمریکا در سال ۲۰۱۴ به پیونگ یانگ نیز از طریق همین کانال انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احتمالا در مورد ایران هم همین طوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج