۸۲۳۱۱۵
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان :

دولت در FATF، تجربه تلخ برجام را الگو قرار دهد

بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان طی بیانیه‌ای نسبت به تصویب FATF نکاتی را به دولت متذکر شد.

خبرگزاری فارس: بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان طی بیانیه‌ای نسبت به تصویب FATF نکاتی را به دولت متذکر شد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: دشمنی و بدعهدی نظام سلطه در طول این چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد بار‌ها بر نخبگان و عموم مردم آشکار شده است و اینک نظام سلطه به رهبری آمریکا، به روشنی اولویت اصلی خویش علیه ملت ایران را «جنگ اقتصادی» اعلام کرده است و تلاش می‌کند با هدف قرار دادن معیشت و زندگی مردم ایران در مسیر رشد و پیشرفت کشور مانع ایجاد کند و بر نخبگان پوشیده نیست که اتاق جنگ مقابله استکبار با ایران در این روز‌ها «وزارت خزانه‌داری» آمریکاست، این اتاق جنگ، ساختار تحریم‌ها را طراحی کرده است و با شناسایی اهداف تحریمی دولت آمریکا و هوشمندسازی و گسترش تحریم‌ها تلاش دارد تا فضای اقتصادی کشور را ناامن و بی‌ثبات کند. اما متأسفانه هنوز خط اعتماد به غرب توسط برخی افراد در داخل کشور پیگیری می‌شود.

در ادامه آورده شده است: اگرچه یکی از مهم‌ترین اهداف برجام، رفع تحریم‌های اقتصادی و برقراری مجدد روابط بین‌المللی بانکی ایران بود، اما علی‌رغم انجام تعهدات از سوی ایران، هیچ‌گونه گشایش چشم‌گیری در این حوزه ایجاد نشد و پس از آن قرار داشتن ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به‌عنوان مانعی بر سر راه فعالیت آزادانه نظام بانکی کشور و برقراری تعامل با مؤسسات مالی دنیا معرفی شد؛ لذا برنامه اقدام ۴۱ بندی دیکته شده FATF به دور از هیاهوی رسانه‌ای و بدون بررسی و تصویب در مجلس در بیش از دو سال گذشته توسط دولت محترم در حال اجرا بوده است.

به استناد نظرات مسئولین وزارت امور خارجه، علی‌رغم اینکه ایران ۳۷ بند از برنامه اقدام ۴۱ بندی در FATF را انجام داده و صرفاً تصویب و نهایی نمودن لوایح باقی‌مانده است، لحن بیانیه FATF، در آخرین نشست این گروه سخت‌تر و شدیدتر شده است. با اینکه مبنای ارزیابی‌های گروه ویژه اقدام مالی باید اقدامات فنی دولت‌ها باشد اما آشکار است تصمیمات این گروه تحت تأثیر فشارها و شانتاژهای سیاسی و یکه‌تازی آمریکا است.

نظر به سلطه و نفوذ آمریکا بر گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و اینکه نهاد مذکور به بهانه نظارت بر شفاف‌سازی اقتصادی کشورها، به‌طور هدفمند و گزینشی نقش جاسوس مالی را در راستای سیاست‌های سلطه گرایانه آمریکا و غرب ایفا می‌نماید و اطلاعات ارائه‌شده به این نهاد مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرد، باید عواقب سیاسی، امنیتی و منطقه‌ای پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF نیز حتماً مدنظر قرار گیرد،چراکه با پیگیری و تصویب این لایحه، عملاً فرمان سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری کشور را در اختیار یک‌نهاد خارجی (FATF) قرار می‌دهیم، آن‌هم سیاست‌هایی که منجر به شکننده‌تر شدن ساختار حقوقی و اقتصادی کشور در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا خواهد شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آورده شده است: اینک که سرنوشت نهایی این لوایح منوط به تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام است، انتظار داریم رئیس و اعضای محترم این مجمع بدون توجه به فشارها و رایزنی‌های برخی مدیران دولتی و یا نمایندگان مجلس، با توجه به ماهیت واقعی نظام سلطه و بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به وظیفه قانونی و انقلاب خود عمل کنند، چراکه مسئولیت تشدید تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی علیه مردم ایران برعهده کسانی است که با تصویب FATF اطلاعات مبادلات بانکی و مالی ایران را در اختیار نظام سلطه قرار می‌دهند.

در پایان نیز آمده است: از دولت محترم نیز انتظار می‌رود با در نظر گرفتن تجربه برجام در بدعهدی دشمنان ملت، خیال رفع تحریم‌ها با انجام این تعهدات را از خود دور کند، چرا که مسائل هسته‌ای، تروریسم و موشکی و ... همه بهانه‌های دشمنان برای جلوگیری از حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی ایران بوده و به فرض انجام این تعهدات نیز، گشایش خاصی ایجاد نخواهد شد. تنها راه مقابله با این جنگ تمام‌عیار اقتصادی، باور و ایمان به وجود جنگ اقتصادی است و راه‌حل نیز تنها توکل بر خدای متعال و اجرای کامل سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مسئولین، نخبگان و مردم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دریغ از یک بار همراهی با ملت

      پاسخ ها

      • @

        من نمیدونم چرا یه سری آدم مغز فندقی موضوعی به این سادگی و خنده دارو متوجه نمیشن و مدام بر جهالتشون پافشاری میکنن؟ بیش از 2 ساله که دولت ملا حسن بدون اینکه به مجلس و مردم بگن رفتن بندهای fatf رو اجرایی کردم و تمام اطلاعات و تراکنشهای کشور رو به fatf دادن!و این شد نتیجش که دیدیم چه بلایی سر موسسات پولی و اقتصاد کشور اومد! این دولت خائن و کثیف بار اولش نیست که مخفیانه قانون بین المللی برای خودش سرخود تصویب کرده در قضیه توافقنامه پاریس هم همین غلط اضافی رو کردن

    • جانم فدای رهبرم

      درود احسن

    • بدون نام

      تصویب FATF خیانتی دیگر است از دولت اصلاحطلبان مانند برجام شکست خورده!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بینام

      تجربه تلخ برجام نتیحه عملکرد غلط خودتان بود و همه این را میدانند دست از سیاه بازی بردارید

    • بدون نام

      اعتمادبه غرب نه برای منافع غرب کارمیکنن

    • بدون نام

      اجبار به پذیرش لوایح با توجیه پاک نمیشه .ایران در حال اجبار به اف‌‌ای‌تی‌اف میپیونده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هموطن عزیز اگر ایران تصویب اجرانکنه چطور بادنیا معامله کنه؟ اول نفت که اگرما صادرنکنیم حقوق بگیران دولت ازچه راهی تأمین بشود؟ لج بازی کمک به مفسدان اقتصادی،مافیا، اختلاس گران و......میشود

    • AAAAAAAAA

      ... اول بانک‌اروپای بر قرار شود بعد شما
      روی اف ای تی اف کار کنید آنها منتظر جواب اف ای تی اف هستن جواب بدهید از بر جام خارج میشوند

    • مهدی

      مغز فندقی اونایی هستند که میخان خلاف جریان اب شنا کنن.همه جهان به یه سو میرن ما به یه سو و نتیجش هم میبینیم و عده ای به هر جهتی سودشون در اینه که ایران در انزوا باشه با هر ترفندی مثل توهم توطعه . آقا کرم از خود درخته به خدا

      پاسخ ها

      • @

        حیفه این اسمی که تو داری کاربر! جهان به کدام سو میره اونوقت؟؟ رو به سعود یا سقوط؟ رو به تعالی یا رو به نابودی؟ رو به ارزش و اعتقاد و پایبند به خانواده یا رو به بی بند و باری و بی قید و بند بودن؟ بچه ای هنوز کاربر هنوز متوجه نیستی

    • بدون نام

      انشاالله امیدواریم تصویب وبزودی اجراشود اما اما دومطلب مهم اول حامیان مفسدان اقتصادی،پولشویی،دزدان بیت المال،ووووووو با نفوذی ها درمجلس وارگان های دیگر خیلی دلسرد و دوم اسراییل بحدی نگران میشوندکه به نوکرش آمریکا پرخاش گری می کند انشاالله هرچه زودترشفاف میشودمثل حضرت محمدص که حضرت علی ع به جانشینی خودشان معرفی اما عده ای مسلمان نما انکار کردند پاینده اسلام ناب محمدی .ص.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج