جاباما
۸۲۳۱۹۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

آقاجانیان: با تمرکز بالا چین را هم شکست می‌دهیم

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در ادامه رقابت‌های جـــام‌ملــت‌های آسیا در دیداری حساس بر عمان غلبه کند تا مسیر صعود به مراحل بالاتر هموار شده و در همین مسیر نیز حریف چین در مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

فرهیختگان: تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در ادامه رقابت‌های جـــام‌ملــت‌های آسیا در دیداری حساس بر عمان غلبه کند تا مسیر صعود به مراحل بالاتر هموار شده و در همین مسیر نیز حریف چین در مرحله یک‌چهارم نهایی شود. مارکار آقاجانیان، مربی ایرانی تیم ملی از معدود افرادی است که از روز اولی که کی‌روش کارش را در ایران آغاز کرد به‌عنوان یکی از اعضای ایرانی در کنار وی حضور داشته و تا به حال نیز سرمربی پرتغالی را تنها نگذاشته است.

بعد از دیدار با عمان فرصتی دست داد تا دقایقی را با مارکار درباره این دیدار و بازی با چین در مرحله بعدی و... صحبت کنیم. متن گفت‌وگوی خبرنگار اعزامی «فرهیختگان» را به امارات با آقاجانیان در ادامه می‌خوانید.

بازی با عمان چطور بود؟ در مجموع از شرایط تیم ملی و بازیکنان رضایت دارید؟

ابتدا جا دارد از هواداران تشکر کنم. از آنها سپاسگزارم که در این دیدار دلگرم‌مان کردند. به بازیکنان تیم ملی هم خسته نباشید می‌گویم. حریف سرسختی داشتیم و برد خیلی خوبی بود و خیلی چسبید.

تیم ملی هم حریف چین در مرحله یک‌چهارم نهایی شد. شاید چین به نسبت سایر تیم‌ها حریف مناسب‌تری برای تیم ملی در این مرحله بود.

بعد از غلبه بر عمان همه فکر و ذکرمان بازی با چین است. البته دیدید در بازی‌های مقدماتی هم بازی آسانی وجود ندارد، چه برسد به این مرحله که دیدارها در مرحله حذفی دنبال می‌شود. به‌طور مثال ویتنام که همه فکر می‌کردند حریف آسانی است توانست اردن را شکست دهد، آن هم درحالی که اردن در مرحله گروهی استرالیا را برده بود و صدرنشین شد. حالا در مرحله حذفی، بازی‌ها حساس‌تر است و ما سعی می‌کنیم با تمرکز بالا، مانع چین را هم از سر راه برداریم.

به نظر شما با افزایش تعداد تیم‌های جام، کیفیت بازی‌ها پایین نیامده است؟

فکر نمی‌کنم این موضوع که تیم‌ها بیشتر شده‌اند، خیلی مساله مهمی باشد. دیدید تیم‌هایی که در رنکینگ پایین فیفا هستند هم موفق شدند کارهای بزرگ انجام دهند. مثل ویتنام و سایر تیم‌هایی که دست به کارهای بزرگ زده‌اند. یک مقدار تعداد بازی‌ها نسبت به زمان برگزاری بیشتر شده و همین موضوع شاید از لحاظ بدنی به تیم‌ها فشار بیاورد.

چقدر به قهرمانی فکر می‌کنید؟

هدف هر تیمی در این رقابت‌ها رسیدن به همین عنوان است و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. با این حال بازی به بازی پیش می‌رویم و امیدواریم درنهایت ایران بعد از سال‌ها در این رقابت‌ها طلسم‌شکنی کرده و به چنین هدفی دست پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی . نام؛

      ویتنام اردنی رو برد که خودش رتبه‌اش تو رتبه بندی فیفا بالا نیست متاسفانه مربیان تیم ملی شهامت واقعیت گفتن رو ندارند و همچین وانمود می کنند که انگار کار شاقی کردند در حالی که میدانیم دوره های قبل مسابقات سخت تر بود مثلاً سال ۹۶ ما تو گروهمان با عراق و عربستان همگروه بودیم و دیدیم که نتایج چقدر پیچیده شد و هر ۳ تیم ۶ امتیازی شدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اصلا هم اینطور نیست تیمها خیلی پیشرفت کرون ژاپن ۹۰ دقیقه ادفاع کرد ما بازیکنان سال ۹۶ را نداریم به جاش مربی داریم که یک تیم درست کرده بازیکنان توی زمین تو گوش هم نمیزنند به کیف لگد نمیزنند تو چشم هم نگاه نمیکنند پاس بدن تاکتیکیترین تیم جام هستیم به نقل از سلیتهای معتبر فوتبال و همین مارکار چقدر زحمت کش و بی حاشیه است چوت کی روس همه لو متوجه خودش کرده تا تیم بی حاشیه باشه حاشیه رو پجریان دو رو وابزیرکای دروغگوی مثل خیاباتی میثاقی دارت که انها هن به لطف حق رسوا میشن...ایرانی هنیشه سربلنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج