۸۲۳۱۹۳
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

کیهان: آقای روحانی! جایگاه قوه قهریه کجاست؟

روزنامه کیهان در واکنش به سخنان اخیر روحانی نوشت: اگر به راستی نظر آقای دکتر روحانی چنین است که چون مردم خود اهل درایت و انتخابند و همه‌چیز باید با فهم و درک و پذیرش باشد و نه تحمیل، پس قوه قهریه چه جایگاهی در حکومت دارد؟

روزنامه کیهان در واکنش به سخنان اخیر روحانی نوشت: برخی آیات در قرآن وجود دارد که به پیامبر اکرم خطاب می‌کند «تو فقط تذکر بده» یا «بر عهده تو تنها ابلاغ است» این آیات دلالت بر توحید افعالی دارند یعنی سرچشمه همه حرکتها خداست. هدایت و ضلالت به دست اوست و کسی نمی‌تواند بیرون از مشیت الهی عملی انجام دهد.

اما متاسفانه آقای رئیس‌جمهور از این آیات برداشت دیگری دارند برداشتی که از حاکمان، سلب مسئولیت می‌کند و جامعه را تبدیل به «کلاس اخلاق» می‌نماید که بزرگان آن فقط وظیفه دارند موعظه کنند سخنرانی نمایند و از بدی‌ها و خوبی‌ها بگویند.

اگر به راستی نظر آقای دکتر روحانی چنین است که چون مردم خود اهل درایت و انتخابند و همه‌چیز باید با فهم و درک و پذیرش باشد و نه تحمیل، پس قوه قهریه چه جایگاهی در حکومت دارد؟ مثلا:

چرا دستگاهی به نام راهنمایی و رانندگی وجود دارد که پیوسته از نیروی بازدارنده جریمه استفاده می‌کند؟

در امر تولید و توزیع کنندگان مواد غذایی چرا اینقدر نظارت و سختگیری وجود دارد؟ بهداشت و سلامت محیط رستورانها چرا با ابزارهای جریمه و تعطیلی آن اماکن مورد تاکید قرار می‌گیرد؟

قوه قضائیه و دادگاه و زندان برای چیست؟ مگر مردم خیر و صلاح و شر و فساد را نمی‌شناسند؟ راستی چرا حکومت در اجرای قانون این همه سختگیری می‌کند و مجازاتهای سنگین برای کسانی قرار می‌دهد که قانون را زیر پا می‌گذارند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منظور اون ایه اینه که توی مسائل اخرت مردم زیاد ورود نکنید و فقط تذکر بدید.راهنمایی و رانندگی یه کار اجتماعیه.کیهان بیشتر دقت کن

      پاسخ ها

      • علی

        سلام برادربزرگوارراهنمایی رانندگی مثال بود ودرمثال مناقشه نیست .ضمنا ایه ی صرح قرآن که میگه خودواهل خودراازآتش نجات بده چطوربااین منطق شما تفسیرمیشه .کیهان به کنارآیا واقعا وضع اجتماع ما الان خوبه فقط باتوصیه وتذکرهمه چی حل میشه.پس این اراذل واوباش ودزدها روچراباهاشون برخوردقهری میکنن یا بامزاحمین به نوامیس برخوردقضایی میشه برخی چیزها روبایدقوه ی قهریه ایه باشه تانظام امورزندگی مردم سامان بگیره دولت باید به جای نشستن به جای استاداخلاق یک کم به خودش بیاد وبه فکرمنافع مردم باشه

    • بدون نام

      .. خیلی وقته دیگه حناتون برا ملت رنگ نداره

    • بدون نام

      مگر غیر از این است. کیهان تو میخوای همه چیزرا برا مردم اجبار کنی. هر چیزی که باب میل کیهان هست مردم باید حتما همون جور باشند هر چیزی هم که باب میل کیهان نیست میشه چیزای بد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا هم اینطور نیست.
        لااکراه فی الدین
        در دین اجبار نیست

    • بدون نام

      همه چیز را که نمیشه با رانندگی و... مقایسه کرد. انسان خودش عقل و تفکر داره . اون تو هستی که برا مردم عقل و تفکری قائل نیستی و فکر میکنی فقط خودت آدم خوبی هستی و همه چیز را میدونی. مردم خودش میتونند تشخیص بدن

    • بدون نام

      احسنت بر کیهان.

    • بدون نام

      لا اکراه فی الدین آقای شریعتمداری .
      کمی قرآن بخوان.

    • بدون نام

      درقلب کیهان.

    • بدون نام

      احسنت کیهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج