جاباما
۸۲۳۳۷۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کیفرخواست یک وکیل بازداشتی صادر شد

وکیل مدافع امیرسالار داودی- وکیلی که آبان امسال بازداشت شد- از صدور کیفرخواست پرونده موکلش و ارجاع آن به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وکیل مدافع امیرسالار داودی- وکیلی که آبان امسال بازداشت شد- از صدور کیفرخواست پرونده موکلش و ارجاع آن به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد.

وحید مشگانی فراهانی در این باره اظهار کرد: پرونده موکلم دو روز است که با اتهامات تبلیغ علیه نظام و توهین به مقامات و صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

وی افزود: در خصوص این پرونده به دادگاه مراجعه کردم ولی اعلام کردند که ابتدا باید قاضی پرونده را ببیند و بعد با ما صحبت می‌کند.

مشگانی فراهانی ادامه داد: دستور قضایی وجود دارد که ملاقات موکلم با همسرش ممنوع است ولی بالاخره بعد از گذشت دو ماه، پدر و مادر موکلم موفق به ملاقات حضوری با او شدند.

وکیل مدافع امیرسالار داودی در خصوص پرونده همسر موکلش گفت: در خصوص پرونده همسر موکلم و نیز یک وکیل دیگر قرار منع تعقیب صادر شده است. البته همسر موکلم تحت قرار تامین کیفری قرار نگرفته بود بلکه در یک جلسه با بازجو و یک جلسه نیز با بازپرس احضار شد و اتهامش اجتماع و تبانی بود که با صدور قرار منع تعقیب، پرونده مختومه شد.

بر اساس این گزارش، وکیل مدافع امیرسالار داودی ۱۹ آذرماه به ایسنا گفت که موکلش از روز ۲۹ آبان در بازداشت بسر می‌برد.

عیسی امینی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز سه‌شنبه ۱۸ دی ۹۷ در رابطه با وضعیت وکلای بازداشتی از جمله امیر سالار داودی به ایسنا گفت: «شاید در مورد آقای امیرسالار داوودی و همکاران امروز نتوانیم اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهیم اما مذاکرات بسیار زیادی داشتیم و خود همین همکاران محترم مطلع هستند.

ایشان وکلایی هم دارند. امیدوارم با کمک کانون، دفاع وکلا و رسیدگی که در سیستم دادرسی صورت می گیرد بتوانیم مشکل ایشان را حل کنیم. من به هیچ وجه قصد ورود به ماهیت اتهام و ارزیابی دلایل را ندارم و به جهت عدم اطلاع پیشاپیش قضاوتی در مورد این دوستان هم نخواهم داشت اما قول می‌دهم تمام تلاشم را در حد توانایی و قانون به کار بگیرم.

به طور کلی، انتظار من از جامعه وکالت پرهیز از ورود به سیاست و تند روی و حواشی غیرلازم در مقام دفاع و وکیل است. مهم، شجاعت در دفاع با استناد و تکیه به قانون است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج