جاباما
۸۲۳۷۲۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

جزئیات تازه از دیدار مقامات آمریکا و کره‌شمالی

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) گزارش داد که کیم جونگ اون گفته به رویکرد ترامپ اعتماد دارد و می‌گوید طرز تفکر مثبت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را باور می‌کند. کیم رضایت بی‌حد خودش را از دریافت نامه‌ای فوق‌العاده از جانب ترامپ و همچنین نتایج مذاکرات هیات کره‌شمالی در واشنگتن ابراز کرده است.

ایسنا: خبرگزاری دولتی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) گزارش داد که کیم جونگ اون گفته به رویکرد ترامپ اعتماد دارد و می‌گوید طرز تفکر مثبت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را باور می‌کند. کیم رضایت بی‌حد خودش را از دریافت نامه‌ای فوق‌العاده از جانب ترامپ و همچنین نتایج مذاکرات هیات کره‌شمالی در واشنگتن ابراز کرده است.

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی گزارش داد، رهبر پیونگ‌یانگ دستور داده است تا مقدمات در سطح کاری برای دومین نشست کره‌شمالی-آمریکا به خوبی انجام شود.‌

در همین حال روزنامه دونگ‌-آ ایلبو-چاپ کره‌جنوبی- امروز گزارش داد رهبر کره‌شمالی به مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفته است گامی "فوق‌العاده" در خلع سلاح هسته‌ای برمی‌دارد.

این روزنامه به نقل از منابع مطلع گزارش داد، همین مسائل در جریان سفر کیم یونگ چول، مقام ارشد کره‌شمالی به واشنگتن در روزهای گذشته اعلام شد. به عنوان نمونه، کره‌شمالی به احتمال موافقت با درخواست آمریکا برای راستی‌آزمایی تلاش‌های خلع سلاح هسته‌ای پیش از جمع‌آوری تاسیسات هسته‌ای یانگ‌بیون اشاره کرده است.

روزنامه دونگ‌-آ ایلبو گزارش داد، ایالات متحده در مقابل به اقداماتی بالقوه شامل کاهش محدودیت‌ها برای واردات نفت، از سرگیری مشروط فعالیت منطقه صنعتی کائسونگ در کره‌شمالی و بازگشایی دفتر نمایندگی در پیونگ‌یانگ اشاره کرده است.این روزنامه چاپ کره‌جنوبی همچنین به نقل از چندین مقام دولتی سئول نوشت، مذاکرات میان کره‌شمالی، ایالات متحده آمریکا و کره‌جنوبی در سوئد سازنده‌ بوده است و موجب شد تا قسمتی از دستورکار دومین نشست رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ مشخص شود.

وزارت خارجه آمریکا هنوز واکنشی به گزارش این روزنامه نداشته است. کاخ سفید پس از نشست ترامپ و کیم یونگ چول، اصلی‌ترین مذاکره‌کننده هسته‌ای کره‌شمالی گزارش داد، با وجود توافق با برگزاری دومین نشست تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ‌یانگ حفظ خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای "هیچ عجله" و "هیچ محدودیت زمانی" وجود ندارد اما مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اظهارات متفاوتی درباره آستانه تحمل واشنگتن داشته است. پامپئو در نشست سنگاپور گفت ایالات متحده امید دارد تا پایان دور کنونی ریاست جمهوری ترامپ در ژانویه ۲۰۲۱ به "خلع سلاح اصلی" با کره‌شمالی دست پیدا کند. او متعاقبا گفت آمریکا هیچگونه جدول زمانی برای مذاکرات مشخص نمی‌کند.

وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز هم تاکید کرد، پیشرفتی در توقف برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی حاصل شده است. پامپئو گفت: رئیس کیم همچنان رئیس‌جمهوری ایالات متحده را متقاعد می‌کند که قصد خلع سلاح هسته‌ای دارد و امیدوارم که در پایان فوریه، زمانی که رهبران دو کشور دیدار می‌کنند، ما بتوانیم گام مناسبی در این مسیر برداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ش ن

      امریکا کم تر از آن است که از کره شمالی باج بگیرد واورا دور بزند
      ارکان او ابلح نیستند ابلح خودت هستی ترامپ
      درچه فکری هستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج