۸۲۴۸۲
۳ نظر
۵۰۱۹
۳ نظر
۵۰۱۹
پ

آماده هستید تا سوار عجیب ترین بالابرهای دنیا شوید

آسانسورهای خیره کننده دنیا +عکس

آسانسور برای بیشتر ما فقط به معنای وسیله ای است که با آن طبقات ساختمان را بالا و پایین می رویم اما گاهی در کنار هدف اصلی آن، هدف دیگری را هم دنبال می کند، هدفی مانند احساس آرامش و کاستن از استرس ها یا معرفی تاریخچه یک شرکت موفق. این مطلب را بخوانید تا با هدف سازندگان چنین آسانسورهایی آشنا شوید.

آسانسورهای خیره کننده دنیا +عکس





همشهری سرنخ: آسانسور برای بیشتر ما فقط به معنای وسیله ای است که با آن طبقات ساختمان را بالا و پایین می رویم اما گاهی این وسیله بالابر و البته پایین آورنده، در کنار هدف اصلی آن، هدف دیگری را هم دنبال می کند، هدفی مانند احساس آرامش و کاستن از استرس ها یا معرفی تاریخچه یک شرکت موفق. این مطلب را بخوانید تا با هدف سازندگان چنین آسانسورهایی آشنا شوید.

آسانسورهای شومینه دار - فیلادلفیا

آسانسورهای خیره کننده دنیا +عکس

آسانسورهای هتل پالومار در فیلادلفیا به عنوان یکی از جالب ترین آسانسورهای دنیا شناخته شده اند؛ آسانسورهایی مبله با شومینه هایی سوزان که حس گرمی و راحتی را از همان بدو ورود در مهمانان ایجاد می کنند. درست است از زمانی که درهای آسانسور باز می شود، نقاشی های سه بعدی که روی دیوارها به طرز ماهرانه ای کشیده شده اند شما را به درون اتاقی گرم و نرم هدایت می کنند، به طوری که اصلا احساس نمی کنید وارد یک آسانسور شده اید. شومینه همیشه سوزانآسانسورها هم که با سوخت های زیست محیطی کار می کنند، احساس صمیمیت و راحتی بیشتری به فضا می دهند. براساس نتیجه رأی گیری کارشناسان علم دکوراسیون داخلی، طرح های شگفت انگیز این آسانسورها باعث شده است که آنها در صدر فهرست بهترین و جالب ترین طرح هایارائه شده برای آسانسورهای یک هتل قرار بگیرند.

آسانسور آکواریومی آلمان

آسانسورهای خیره کننده دنیا +عکس

هتل «رادیسون ساس» در برلین آلمان، یکی از شگفت انگیزترین آسانسورهای دنیا را در قلب خود جای داده، آسانسوری شیشه ای که درست وسط یک آکواریوم استوانه ایبزرگ به ارتفاع ۲۵ متر تعبیه شده است. هنگامی که فردی وارد آسانسور می شود انگار در اعماق اقیانوس قرار گرفته، چرا که این آکواریوم که آکوادوم نام دارد خانه بیش از ۲۶۰۰ ماهی از ۵۶ گونه مختلف است و شما می توانید ماهی های بسیاری از سراسر دنیا را در آ« ببینید. تماشای غذا دادن به ماهی ها و تمیز کردن آکواریوم هم خودش جذابیت خاصی برای مسافران این آسانسور زیبا دارد. هر روز سه یا چهار غواص ماهر، درون آکواریوم پریده و با ۹ کیلوگرم غذا، ماهی ها را تغذیه می کنند. ساخت این آکواریوم و آسانسور داخلش نزدیک به ۱۳ میلیون دلار هزینه داشته و توسط یک شرکت آمریکایی به اجرا درآمده است؛ آکوادوم همچنین بزرگترین آکواریوم استوانه ای دنیاست که قطر آن تا ۱۲ متر می رسد و ۹۰۰ هزار لیتر آب دریا در آن جا می شود.

آسانسورهای قطاری - سن لوئیس

طاق «گیت وی» یکی از دیدنی ترین مکان های سن لوئیس در میسوری آمریکاست، مکانی که خیلی از گردشگران، سن لوئیس را با آن می شناسند و به نوعی سمبل بین المللی این شهر شده. این طاق با ۱۹۲ متر ارتفاع همچنین بلندترین سازه فولادی ساخت بشر در آمریکا و بلندترین طاق در جهان است. طاق گیت وی که در کرانه رودخانه می سی سی پی ساخته شده، توسط یک معمار آمریکایی - فنلاندی به نام ایروسارینن طراحی شده است و به غیر از بلندی و معماری خاص این طاق، از دیگر جاذبه هایی که در طراحی این سازه بلند جلب توجه می کند، آسانسور شگفت آور آن است. آسانسوری که از کنار هم قرار گرفتن ۸ اتاقک تخم مرغی درست شده.

آسانسورهای خیره کننده دنیا +عکس

این اتاقک ها به صورت قطاری به هم وصل شده و مسئولیت جابجایی مسافران را برعهده دارند. هر اتاقک ۵ نفر ظرفیت دارد و در کل و در هر بار حرکت، ۴۰ مسافر طی ۴ دقیقه به نقطه اوج طاق ۱۹۲ متری می رسند. اتاقک های آسانسور دارای صندلی های مخصوص و پنجره هایی هستند که تمام چشم انداز شهر از آن دیده می شود اما جالب تر از طراحی اتاقک ها و قطاری بودن آنها، تکنیک بالابری این آسانسور است که آن را منحصر می کند از آنجا که سازه اصلی این بنا، یک طاق قوس دار است. هر یک از اتاقک ها به طور مجزا و در فواصل معین، ۵ درجه تغییر زاویه می دهند تا طول تمام قوس این طاق را بدون خطر طی کرده و مسافران را سالم به بالا برسانند، در واقع تعادل این اتاقک ها با انحراف ۵ درجه ای در طول مسیر حفظ می شود. ساخت این طاق با آسانسورهای ابتکاری اش از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ طول کشید و ۱۳ میلیون دلار در آن زمان هزینه داشت.

آسانسور مبله - آلمان

فرض کنید در حال رفتن به محل کارتان هستید، مقابل آسانسور قرار گرفته و با بی میلی دکمه ای را می زنید اما وقتی درهای آسانسور باز می شود به جای یک اتاقک ساده و بی روح با یک خانه مبله با تمام امکانات روبرو می شوید. مطمئنا هر کسی در اوج بی حوصلگی با دیدن این آسانسور به وجد می آید و این دقیقا همان چیزی است که طراح این آسانسور در سر داشته؛ یک دانشجوی آلمانی که در یک شرکت تبلیغاتی کار می کرد چندی پیش دست به چنین کاری زد و اتاقک آسانسور محل کارش را به یک اتاق نشیمن کاملا مجهز تبدیل کرد. این دختر ۲۵ ساله صبح زود و پیش از آغاز ساعت رسمی اداره ها، به آسانسور ساختمان رفته و با مبله کردن اتاقک باعث وجد و شادی کارکنان شرکت شد. او برای این کار، دیوارهای آسانسور را با کاغذ دیواری پوشاند و مبلمان لازم را با چیدمانی اصولی در آسانسور جا داد، به طوری که دیوارکوب های متفاوت، میز ناهارخوری و حتی کتابخانه کوچک او دست به دست هم داده و فضای یک اتاق نشیمن کوچک را تداعی می کرد. اگرچه قرار بود این طرح تنها ۲۴ ساعت در آسانسور اجرا شود؛ اما شور و شوقی که به پا کرد باعث شد تا مدیریت شرکت تصمیم به حفظ این طرح بگیرد. از آن پس بود که اسم شرکت سر زبان افتاد و افراد زیادی برای عکس گرفتن در این آسانسور مبله به آنجا مراجعه کردند و همین باعث رونق گرفتن کسب و کار این شرکت تبلیغاتی شد.

آسانسور هامت شواند - سوییس

آسانسور «هامت شواند» مرتفع ترین بالابر واتقع در سطح بیرونی یک سازه در اروپاست. این آسانسور در سوییس قرار دارد و یک راه سنگی بسیار زیبا و دیدنی را به دماغه کوه هامت شواند در فلات برگنستون وصل می کند و مسافران را در زمانی کمتر از یک دقیقه تا ارتفاع ۱۱۳۲ متری و قله کوه بالا می برد. در سال ۱۹۰۳ و زمانی که این آسانسور تازه ساخته شده بود، سرعت بالا برای آن یک متر در هر ثانیه بود و مسافران سفری سه دقیقه ای را با چشم اندازی زیبا تا قله تجربه می کردند.

آسانسورهای خیره کننده دنیا +عکس

اما در سال ۱۹۳۵ تجهیزات این بالابر ارتقا داده شد و این زمان به ۲.۷ متر در ثانیه کاهش یافت و کابین های سبک فلزی جایگزین کابین های چوبی قدیمی و پوشیده شده از فلز روی شد. ۱۴ متر اول سفر در دل کوه صورت می گیردو بعد از آن، آسانسور از دل کوه بیرون آمده و چشم انداز زیبایی از دریاچه لوسرن و کوه های آلپ در برابر دید مسافران قرار می گیرد. این آسانسور متعلق به هتلی است که بر فراز این کوه ساخته شده و از سال ۱۸۷۲ پذیرای گردشگران بسیاری بوده و هنوز هم بعد از گذشت این سال ها آسانسور جذابیت خود را از دست نداده و رکورد مرتفع ترین آسانسور در فضای آزاد در اروپا را حفظ کرده است.

آسانسور لوور - پاریس

موزه لوور آثار هنری و تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده، بنابراین چندان عجیب نیست اگر آسانسوری به شگفت انگیزی همان آثار هنری داشته باشد، آسانسوری رو باز که با فشردن یک دکمه از ناکجاآباد بالا می آید و برای یک تجربه هیجان انگیز اوج می گیرد تا مسافران را به مقصد برساند.

آسانسورهای خیره کننده دنیا +عکس

این آسانسور که از یک سکوی استوانه ای تشکیل شده، با کمک نیروی هیدرولیک از میان پله های مارپیچ موزه بالا آمده و تا طبقه آخر پیش می رود، گاهی استفاده از تکنولوژی های قدیمی تر مانند هیدرولیک در چنین فضایی گزینه مناسبی است و این بالابر این مطلب را به خوبی ثابت می کند. کسانی که حوصله بالا رفتن از پله های مارپیچ موزه را ندارند می توانند با سوار شدن بر این آسانسور در کسری از ثانیه خود را به طبقه آخر برسانند و البته چیز زیادی هم از دست نمی دهند چون باز بودن کابین آسانسور این امکان را به آنها می دهد تا تمام موزه ها را از ارتفاع، زیر نظر بگیرند. این آسانسور از معدود آسانسورهایی در جهان است که با نیروی محرکه هیدرولیک کار می کند.

سریع ترین آسانسور - تایوان

یکی از فاکتورهای مه در صنعت آسانسورسازی «سرعت» است و البته در این میان سریع ترین هم می تواند جالب باشد و این سریع ترین آسانسور که در لیست بالابرهای خواستنی ما جا می گیرد، آسانسور برج ۱۰۱ طبقه تایپه است. این هرج که با نام مرکز مالی جهانی تایپه هم شناخته می شود در واقع با ۱۰۱ طبقه و ۵۰۹ متر ارتفاع یکی از بلندترین آسمانخراش های دنیاست و مطمئنا این آسمانخراش به آسانسورهایی نیاز داشت که درخور شهرت و نام و نشانش باشند.

آسانسورهای خیره کننده دنیا +عکس

برای ساخت آسانسور این برج، یک گروه ژاپنی سریع ترین آسانسور دنیا را در ساختمان اداری این برج نصب کردند، آسانسوری که می تواند با سرعت ۱۷ متر در ثانیه برابر با ۶۰.۶ کیلومتر بر ساعت صعود کند و گنجایش ۲۴ نفر یا ظرفیت حمل ۱۶۰۰ کیلوگرم بار را دارد. این آسانسور در زمان خود شاهکار پیچیده ای برای آسانسورها با سیستم سیم بکسل به شمار می رفت و توانست رکورد سریع ترین آسانسور جهان را در کتاب گینس به نام خود به ثبت برساند.

آسانسوری با نمای آسمان - سوئد

آسانسور «اسکای ویوو» که در استکهلم سوئد قرار گرفته، یکی از خلاقانه ترین طرح ها را دارد که در سال های اخیر در پروژه های آسانسورسازی پیاده شده است. این آسانسور بر روی ساختمان کروی شرکت اریکسون نصب شده و گفته می شود با ۱۱۰ متر ارتفاع، بزرگترین سازه کروی شکل در جهان است. ۲۰ دقیقه طول می کشد تا آسانسور دور محیط کروی ساختمان را بپیماید، این آسانسور اولین طرح یک مهندس سوئدی است و سیستم بالابر پیچیده ای دارتد که بر پایه کشش با طناب و کابل استوار شده است.

آسانسورهای خیره کننده دنیا +عکس

آسانسور دور تا دور محیط کروی شکل سازه را در حالی که خود اتاقک کروی هم می چرخد بالا می رود و چشم انداز خیره کننده ای از ورزشگاه اصلی و مناظر زیبای استکهلم در مقابل دیدگان افراد قرار می دهد. با سوار شدن به این آسانسور همچنین می توان تجربه جدیدی از نمای پانورامای آسمان داشت. گفته می شود که خیلی از افراد، صرفا برای حس این همه زیبایی و لذت بردن از مناظر زیبا از فراز این ساختمان کروی، سوار این آسانسور می شوند، به طوری که تنها در ماه اول ۱۶۰ هزار نفر سوار آسانسور شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • درسا

      حالا جالب اینه که تو شهر ما مطب دکترهای قلب و عروق و جاهای دیگه که واقعاً لازمه آسانسوراصلاً وجود نداره و باز هم مرگ بر آمریکا میگیم ....

    • فريبا

      درسا خانم چه ربطي داره ؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      درسا جان موافقم باهات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج