۸۲۵۱۳۳
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

کنسولگری پاکستان در افغانستان بسته شد

وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، کنسولگری خود را در شهر مزارشریف افغانستان پس از آن بسته است که زنی می‌خواست با یک نارنجک وارد این کنسولگری شود.

خبرگزاری ایسنا: وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، کنسولگری خود را در شهر مزارشریف افغانستان پس از آن بسته است که زنی می‌خواست با یک نارنجک وارد این کنسولگری شود.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد، این زن پس از بازرسی محافظان کنسولگری و پیدا شدن نارنجک در کیف دستی او بازداشت شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان از مقامات امنیتی افغان خواسته که امنیت کنسولگری‌های پاکستان را در افغانستان به طور کامل تأمین کنند و نتایج تحقیقات از مظنون را با اسلام‌آباد در میان بگذارند.

منیر فرهاد، سخنگوی والی بلخ به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته است، دختری که دستگیر شده است، ۱۷ سال دارد و یکی از متقاضیان ویزای پاکستان بوده است.

به گفته فرهاد، این دختر جوان در بازداشت است و تحقیقات از او ادامه دارد. او گفت که تا هنگام کامل شدن تحقیقات نمی‌توان قضاوت کرد که آیا او قصد حمله به کنسولگری را داشته است یا نه.

در همین حال عادل شاه عادل، سخنگوی پلیس ولایت بلخ هم گفته است که دو زن دیگر که همراهان این دختر بوده‌اند نیز بازداشت شده‌اند.

پاکستان در شهرهای مزارشریف، قندهار، هرات و جلال‌آباد کنسولگری دارد.

سال گذشته میلادی کنسولگری پاکستان در جلال‌آباد در شرق افغانستان هم برای حدود یک ماه بسته شد. پاکستان دلیل آن را دخالت مقامات در امور اجرایی کنسولگری خوانده بود.

کنسولگری پاکستان در مزارشریف در منطقه حوزه چهارم امنیتی این شهر قرار دارد و گفته می‌شود که روزانه حدود ۵۰۰ متقاضی ویزای پاکستان به این کنسولگری مراجعه می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      نه بابا قصد حمله نداشته اینا جا نقل و پول نارنجک و کلاهک هسته ای تو کیفشون هستش!!!حالا اگر چنین اتفاقی برای کنسولگری ایران اتفاق می افتاد چی عکس العملی داشتند!؟!با توجه به شعار مسئولین ما که به دنیا ثابت کرده اند اهل مذاکره هستند با دخترک در خود کنسول ایران به مذاکره می نشستند و به او می گفتند دختر جان آرامش خودتو حفظ کن نارنجک هم بنداز وسط کنسولگری اما به شرطی که به عنوان نیروی نفوذی ما عمل کنی!!!

    • بدون نام

      گفته ایرا برتو میگوئیم آویزه گوشت بکن که با شما هم قطع ارتباط میکنیم تا فتنه وسنگ نندازید امریکا آمد بر شما نیاز نداریم!!! جا نخوردم چون اونجا یه جور میگن مهاجرین برا ماندن یه چیز..البته مهاجرین غیر مجاز که اخیرا بذل محبت میکنن و مارو قابل نمیدونن و با القاب بد نام میبرن و خودشون پایه گذار ذبح گوسفند گونه انسان بودن در ایران ویادشون بیاریم بد نیست !همین روزها گفت در حال بررسی هستیم واعلام میکنیم در مورد ایران

    • بی نام

      سربازای ما رو پس داد اون پاکستان گور به گوری تروریست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج