جاباما
۸۲۵۱۳۵
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

کبیری: فرد بیکار را به بیکار بدهکار تبدیل نکنیم

معاون وزیر تعاون، با تاکید بر حفظ اشتغال موجود و توسعه اشتغال پایدار گفت: پرداخت تسهیلات باید به گونه‌ای باشد که فرد بیکار به بیکار بدهکار تبدیل نشود.

خبرگزاری ایسنا: مجتبی کبیری یکی از برنامه‌های اصلی معاونت تعاون وزارت کار را حفظ اشتغال موجود دانست و گفت: با توجه به آنکه دولت بر حفظ اشتغال موجود تاکید دارد، یکی از نیازهای اساسی برای حفظ این فضا، بهبود اوضاع کسب و کار است که به دلیل شرایط موجود کمی از این هدف دور هستیم.

وی که در دیدار با کارآفرینان نمونه کشور سخن می‌گفت، از برنامه تعاون، طراحی و اشتغال رونمایی کرد و با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه کارآفرینی و طرح‌های موفقی که در گذشته اجرا شده است، گفت: یکی از برنامه‌های ما تقویت تعاونی‌های موفق و ایجاد یک الگوی تکرارپذیر برای بهبود و توسعه تعاونی‌ها است و معتقدیم با مثلث اجرایی کارآفرینان، تعاون گران، دانشگاهیان و ایجاد یک ستاد اجرایی در وزارتخانه می‌توانیم از ظرفیت‌های کارآفرینی به شکل مطلوبی استفاده کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تسهیلات پرداختی دولت به کارآفرینان اشاره کرد و گفت: دولت تا جایی که در توانش بوده تسهیلات لازم را در اختیار قرار داده اما امروز باید بررسی کنیم تسهیلات ارائه شده تا چه میزان بازدهی لازم را داشته است؟ ما باید تجربه تکرار پذیر الگوهای اشتغال را مجدداً اجرایی کنیم تا بتوانیم اوضاع کسب و کار را در راستای حفظ وضعیت موجود در وهله نخست و سپس توسعه آن بهبود ببخشیم.

به اعتقاد کبیری، تسهیلات ارائه شده از سوی دولت باید هدفمند باشد و به گونه‌ای پرداخت نشود که فرد بیکار را به یک بیکار بدهکار تبدیل کند و تجربه ارائه تسهیلات به بنگاه‌های زود بازده در دولت قبل و عدم موفقیت آن طرح تکرار شود.

به گزارش ایسنا، نزدیک به دو دهه است که ایده ایجاد بنگاه‌های کوچک و زود بازده و کارآفرین در دنیا مطرح شده و بسیاری از کشورها یکی از سیاست‌های اصلی اقتصادی خود را توسعه این بنگاه‌ها قرار داده‌اند.

طرح اعطای تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده با هدف ایجاد اشتغال، افزایش رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و توزیع عادلانه منابع به ویژه در مناطق محروم در دولت قبل به اجرا درآمد و طرح‌های زیادی در قالب بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند اما مدتی بعد به دلیل اشکالاتی که در نحوه اجرای طرح و به‌کارگیری تسهیلات در جای دیگر به وجود آمد، طرح دچار انحراف منابع شد و بخشی از متقاضیان دریافت وام‌های زودبازده به بیکارانی مقروض و بدهکار تبدیل شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر همین الان همین اتفاق نیا فتاده ده ملیون وام دادند برا دامداری دوتا بز خریدم یکی توراه مرد یکی هم دوهفته بعد تمام..وا اگر میدهید صفرتاصد کارشناس همراهی کند اموزش دهد وتحویل دهد.

      پاسخ ها

      • بی نام

        چه بد:((

    • محمدرضا بختیار

      جناب کبیری این چند دهه اشتباه بس نیست که دولت های ما همگی هم و غمشان برای رفاه و افزایش حقوق و رفع مشکلات افراد بازنشسته بوده و هست؟!!در کل دنیا دولتمردان در پی ایجاد کانال های خدماتی و رفاهی و ساپورت افراد بیکار و بدون شغل جامعه هستند و شما در تفکر پوچ!!!چرا در کل این دوران از راندمان و دخل و خرج کل کارکنان دولتی کشور آماری ارائه نمی دهید که نسبت سود و بازدهی اصل سرمایه متعلق گرفته به این افراد آیا برای دولت مفید واقع شده است یا خیر؟!!

    • بدون نام

      خدا شفاتون بده یا ما رو بکشه این روزهای ذلت رو نبینیم.
      مگر میشه مهندس های با 16 یا 17 سال سابقه بیکار باشند
      و بدهکار به عالم و آدم ،، میدونید چند تا زندگی سر همین بیکاری ها نابود شده
      یکیش زندگی خودم
      خدا ازتون نگذره

    • محسن

      کسی به این حرفها گوش میکند. آیا! وقتی غرق شدیم دیگه یک قد یا جند قد فرقی نمیکنه ،اگر دقت بفرمایید حتی سبد کالا را هم بیشتر آنهایی میگیرند که سه جا کار میکنند و درآمد بالایی هم دارند.

    • بدون نام

      همه فقط بلدن نظر بدن عمل که نیس

    • بدون نام

      به امید روزی که تمام مسوولان این دنیا زجر بکشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج