جاباما
۸۲۵۲۲۲
۵ نظر
۵۰۲۳
۵ نظر
۵۰۲۳
پ

رفع خواب‎آلودگی و خستگی در محیط کار با این ترفند‌ها

همه ما گهگاهی با خستگی های محیط کار دست و پنجه نرم می کنیم. فرقی نمی کند که خسته باشیم یا این که احساس خواب آلودگی کنیم، در این شرایط ما به کافئین پناه می بریم. اما این راه حل مناسبی نیست. اگر شما هم در محیط کارتان خسته و خواب آلود هستید، به جای کافئین از روشهای جایگزین دیگر استفاده کنید تا دوباره پر انرژی و سر حال شوید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: همه ما گهگاهی با خستگی های محیط کار دست و پنجه نرم می کنیم. فرقی نمی کند که خسته باشیم یا این که احساس خواب آلودگی کنیم، در این شرایط ما به کافئین پناه می بریم. اما این راه حل مناسبی نیست. اگر شما هم در محیط کارتان خسته و خواب آلود هستید، به جای کافئین از روشهای جایگزین دیگر استفاده کنید تا دوباره پر انرژی و سر حال شوید. در ادامه برخی از موثرترین روش ها را برایتان آورده ایم.

رفع خواب‎آلودگی و خستگی در محیط کار با این ترفند‌ها

بدن تان را تکان دهید

اکثر ما به دلیل شغلی که داریم مجبوریم ساعت ها پشت میز بنشینیم، از این رو تحرک زیادی نداریم. اگر نمی توانید بلند شوید و کمی راه بروید، همان نشسته هم می توانید بدن تان را تکان دهید. به عنوان مثال شانه هایتان را بالا بیاورید و آنها را به طور دورانی بچرخانید. همین حرکت کمی حال شما را سر جایش می آورد. شما می توانید با این شیوه به پاها و دست هایتان هم ورزش دهید. جدا از آن، سعی کنید که هر نیم ساعت از سر جایتان بلند شوید و دوباره بنشینید.

از تایم استراحت تان استفاده کنید

با وجود خستگی، حتما ترجیح می دهید که زمان بیکاری تان هم پشت میز بنشینید، اما این فرصتی که حتما باید از آن استفاده کنید. اگر شما مدت زمان زیادی را در یک مکان بمانید، پس از مدتی احساس خواب آلودگی خواهید کرد. بنابراین در زمان هایی که آزاد هستید، حتما به بیرون از اتاق تان بروید. اگر می توانید در هوای آزاد باشید، حتما این کار را انجام دهید، هوای تازه می تواند خواب را از سرتان بپراند و شما را سر حال کند. از آنجا که یکی از علل خستگی شما ماندن در یک فضای ثابت است، تا جایی که امکان دارد فضایتان را تغییر دهید تا خواب و خستگی به سراغ تان نیاید.

به ساعت توجهی نکنید

اگر چه نگاه نکردن به ساعت سخت است، اما باید این کار را انجام دهید، حتی اگر مجبور شوید که روی آن را با برچسبی بپوشانید. نگاه کردن مدام به ساعت نه تنها شما را کلافه می کند، بلکه باعث می شود که زمان برایتان به کندی بگذرد. بنابراین به جای نگاه کردن به ساعت، روی کارتان تمرکز کنید. با این شیوه، بدون این که بفهمید ناگهان متوجه می شوید که ساعت کاری تان به پایان رسیده است.

به موسیقی گوش دهید

یکی از بهترین راهها برای این که حالتان را از این رو به آن رو کنید، گوش دادن به موسیقی ست. چند آهنگ شاد را انتخاب کنید و گوش دهید. سعی کنید موسیقی شما متناسب با حالتان باشد. از آهنگ های غمگین و آرام خودداری کنید. آنوقت می بینید که چقدر روی حالتان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

اسنک بخورید

به همان اندازه که خوردن هل هوله برایتان مضر است، خوردن اسنکی سالم فواید زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال با خوردن اسنک مابین وعده های اصلی، تمرکز بالاتری روی کارتان پیدا خواهید کرد. بنابراین هر زمان که احساس خستگی و ضعف کردید، به سراغ اسنک ها بروید تا انرژی تان را دوباره به دست آورید. اما چه اسنکی مناسب خواهد بود؟ میوه های تازه، سبزیجات و آجیل بهترین انتخاب برای شما هستند. اگر به دنبال معجونی انرژی زا هستید، جو دو سر، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و عسل را با هم ترکیب و مصرف کنید. البته در خوردن این مواد غذایی هم افراط نکنید زیرا سیری بیش از حد شما را خواب آلوده تر می کند.

هیدراته بمانید

همه ما می دانیم که برای داشتن بدنی سالم، باید هیدراته بمانیم. شاید برایتان سخت باشد که از جایتان بلند شوید و آب بنوشید، اما اگر از فواید هیدراته بودن بدن آگاه باشید، در این کار تنبلی نخواهید کرد. با نوشیدن آب به طور مداوم، بدن تان بیدار خواهد ماند. بنابراین هر زمان که پشت میزتان احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید، یک فنجان چای سبز یا یک لیوان آب بنوشید.

تاثیر روغن های طبیعی را از یاد نبرید

روغن های طبیعی فواید زیادی برایمان دارند. بعضی از روغن ها هستند که به خواب شما کمک می کند، در حالی که برخی دیگر خواب را از سرتان می پرانند. به عنوان مثال روغن مرکبات مانند پرتقال یا لیمو، ذهن ما را بیدار نگه می دارند. نعناع نیز از دیگر اسانس هایی ست که خواب را از سرتان دور می کند. شما می توانید شیشه آن را به همراه داشته باشید و هر از چند گاهی آن را بو کنید یا این که آن را به پوست تان بزنید.

رفع خواب‎آلودگی و خستگی در محیط کار با این ترفند‌ها

دور کافئین را خط بکشید

حتما شنیده اید که یک روز خوب و پر انرژی با قهوه آغاز می شود، بله درست است اما همین نوشیدنی در عصر انرژی را از شما خواهد گرفت. کافئین ماده ای ست که پس از مصرف به سرعت انرژی ما را بالا می برد اما سطح انرژی ما را ثابت نگه نمی دارد. به محض این که تاثیر آن از بین برود، ما احساس ضعف و خستگی شدید می کنیم. بنابراین به جای این که به جسم و ذهن تان یک انرژی ناگهانی اما کوتاه مدت دهید، به سراغ نوشیدنی های دیگری مانند دمنوش ها برود. از مصرف نوشیدنی های حاوی قند نیز خودداری کنید زیرا مانند کافئین عمل می کنند.

روی تنفس تان تمرکز کنید

با تمرکز روی تنفس تان، شما می توانید انرژی زیادی را به قسمت های مختلف بدن تان هدایت کنید. شاید مدیتیشن پشت میز کار برایتان سخت باشد اما راههای ساده ای وجود دارند که می توانید تمرکز و هوشیاری را به بدن تان باز گردانید. روی دم و بازدم تان تمرکز کنید. به هوایی که در اندام تان جریان دارد، دقت کنید، به پاهایی که آسوده روی زمین قرار گرفته اند... با فکر کردن به تک تک اندام هایتان و تمرکز روی آنها، بدن شما نیز هوشیاری خود را به دست خواهد آورد.

با دیگران بیشتر در ارتباط باشید

ارتباط با دیگران فواید زیادی دارد که یکی از آنها هوشیار نگه داشتن بدن شماست. طبیعی ست که اگر شما با دیگران در ارتباط نباشید، بعد از مدتی کسل خواهید شد. بنابراین به دنبال بهانه ای برای صحبت کردن با همکاران تان باشید، این صحبت لازم نیست که طولانی مدت باشد، تعارف کردن یک فنجان چای هم می تواند خواب را از سر شما بپراند.

منبع: aconsciousrethink

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من که با هیچی درست نمی شم :(((

    • بی نام

      خیلی خوب بود. تاثیر کافئین رو نمی دونستم

    • سحر

      عالیه :)

    • بدون نام

      دوغ بخورید

    • بدون نام

      دوازده ساعت مث سگ شبها سرکارم تا صبح بیدار تو پمپ بنزین با حقوق نهصد هزار تومان فقط قهوه اسپرسو (البته رایگان توسط دوستان مغاره دارم) پولی ک نمیمونه چیزی بخوریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج