۸۲۶۰۵۴
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

دروازه دولت روحانی به روی شام باز شد

صف کشورهای عربی منطقه برای قبضه بازار اقتصادی سوریه طولانی‌تر از هر زمان دیگری شده است. حتی پارلمان کشورهای عربی، آذرماه سال جاری طی بیانیه‌ای از شورای اتحادیه عرب درخواست کرد تا کرسی سوریه بار دیگر به این اتحادیه بازگردانده شود.

روزنامه اصولگرای صبح نو نوشت: صف کشورهای عربی منطقه برای قبضه بازار اقتصادی سوریه طولانی‌تر از هر زمان دیگری شده است. حتی پارلمان کشورهای عربی، آذرماه سال جاری طی بیانیه‌ای از شورای اتحادیه عرب درخواست کرد تا کرسی سوریه بار دیگر به این اتحادیه بازگردانده شود.

در این میان، جمهوری اسلامی ایران که برخلاف روند بیشتر کشورهای عربی، برای تأمین امنیت و ثبات در سوریه، لباس رزم به تن کرد، در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه، از استحقاق بیشتری برای در دست گرفتن بازار اقتصادی شامات برخوردار است.

محمدباقر خرمشاد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی درباره لزوم فعالیت بیشتر ایران برای حضور در بازار اقتصادی سوریه اظهار داشت: ملت ایران باید بداند که ما تاکنون در سوریه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم؛ از این جا به بعد دیگر فصل بهره‌برداری از این سرمایه است. البته نباید انتظار داشته باشیم که دولت و ملت سوریه این سرمایه را در یک طَبَقی قرار بدهند و روی آن ترمه یزدی هم بکشند و پیشکش ما بکنند!

بخش خصوصی ما باید بتواند آن‌قدر خودش را خوب عرضه کند تا آینده اقتصادی در سوریه را به دست بگیرد. دولت هم به‌تنهایی نمی‌تواند آن‌طور که باید و شاید، از خوان گسترده فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سوریه استفاده کند.

ما رقبای بسیار زیادی در سوریه داریم؛ اما مهم این است که دولت سوریه آن‌قدر مردانگی داشته و دارد که در میان شرکت‌های مختلف، اولویت را به جمهوری اسلامی ایران بدهد.

یک میلیارد دلار، ارزش تجارت ایران و سوریه

آقای کیوان کاشفی، رییس کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه، با اشاره به گسترش مناسبات دو کشور ایران و سوریه گفت: درصورتی که بسترهای مناسب اقتصادی بین دو طرف ایران و سوریه فراهم شود، می‌توانیم شاهد جهشی در زمینه توسعه اقتصادی با سوریه باشیم. در شرایط حاضر، ارزش تجارت ایران و سوریه ۲۰۰‌میلیون دلار است که می‌تواند به سطح یک میلیارد دلار هم برسد.

وی درباره زمینه‌های سرمایه‌گذاری ایران در سوریه اظهار داشت: سوریه در زمینه نساجی و پوشاک فرصت مناسبی دارد. همچنین درزمینه کشاورزی مثل کاشت زیتون و دام و طیور بسیار فعال هستند و امیدواریم که در صنایع تکمیلی در این زمینه‌ها فعالیت‌های مشترکی را داشته باشیم تا از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

کاشفی با اشاره به دستاوردهای سفر جهانگیری به سوریه گفت: قرار است در این سفر، ساختمان تجار ایرانی در منطقه آزاد دمشق افتتاح شود. امیدواریم از طریق همین دفتر، شرکت‌های ما بتوانند در تمام سوریه فعالیت کنند. همچنین رییس کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه، انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک را یکی از اهداف اساسی این سفر خواند و اعلام کرد که «سوریه سابقه اقتصادی و تولیدی خوبی دارد و تا چند سال قبل ما رقبای همدیگر در کشورهایی مثل عراق بودیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      البته ایران دروازه اش مفتی است اگر می شد آب وبرق مان‌راهم می فرستاد اونجا

    • بدون نام

      مگر بسته بود؟

    • بدون نام

      بالای ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه کردیم ۱ میلیارد دلار میخواهیم پس بگیریم

    • بدون نام

      به نظر شما ملت ایران مهم تر نیست از دیگر کشورها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج