جاباما
۸۲۶۱۶۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تبدیل علائم مغزی به سخنرانی با هوش مصنوعی

محققان برای اولین بار موفق به ابداع الگوریتم هوش مصنوعی شده اند که قادر به تبدیل علائم مغزی بخش شنوایی مغز و تبدیل آنها به سخنرانی دقیق است.

خبرگزاری مهر: محققان برای اولین بار موفق به ابداع الگوریتم هوش مصنوعی شده اند که قادر به تبدیل علائم مغزی بخش شنوایی مغز و تبدیل آنها به سخنرانی دقیق است.

سیستم رایانه ای که بدین منظور ابداع شده دقت بالایی دارد و راه را برای طراحی سیستم های ارتباطی متنوعی که از طریق مغز کنترل می شوند هموار خواهد ساخت.

مهندسان رایانه و متخصصان علم نانو در آمریکا با همکاری یکدیگر رابط کاربری خاصی را برای این سیستم هوش مصنوعی طراحی کرده اند که می تواند سیگنال ها و علائم مغزی را به کلمات و تصاویری مبدل کند که به سادگی قابل درک و تبادل باشند.

در آینده از این روش می توان برای کنترل انواع وسایل و ابزار محیطی از طریق مغز و بدون نیاز به هیچ گونه محصول واسطه ای بهره گرفت.

روش یادشده به درمان بیماران نیز کمک شایانی خواهد کرد، زیرا درک شرایط آنها را به صورت مستقیم برای پزشکان ممکن می کند. در آزمایشی که با استفاده از همین سیستم هوش مصنوعی بر روی تعدادی بیمار انجام شد محققان توانستند ۳۰ دقیقه از امواج مغزی آنها را ثبت کرده و به متن قابل درک از وضعیتشان مبدل کنند.

دقت سیستم یادشده برای درک علائم مغزی و تبدیل آنها به متن در حدود ۷۵ درصد است، اما پژوهشگران قصد دارند دقت سیستم یادشده را باز هم افزایش دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج