۸۲۶۲۸۰
۱۹ نظر
۵۰۰۴
۱۹ نظر
۵۰۰۴
پ

علت رفتار‌های اخیر ضرغامی با روحانی

تحرکات «عزت الله ضرغامی» در سال های پس از پایان ماموریتش در صدا و سیما باعث شده بود که خیلی ها این رفتارهای او را یک نوع آماده سازی و زمینه چینی برای حضورش در انتخابات ریاست جمهوری قلمداد کنند، اما او در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال کاندیداتوری اش این موضوع را شایعه ای بیش نخواند، هرچند بعدها جزو کاندیداهای «جمنا» قرار گرفت و رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

تابناک: تحرکات «عزت الله ضرغامی» در سال های پس از پایان ماموریتش در صدا و سیما باعث شده بود که خیلی ها این رفتارهای او را یک نوع آماده سازی و زمینه چینی برای حضورش در انتخابات ریاست جمهوری قلمداد کنند، اما او در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال کاندیداتوری اش این موضوع را شایعه ای بیش نخواند، هرچند بعدها جزو کاندیداهای «جمنا» قرار گرفت و رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

ضرغامی پس از برقراری دیدارهای صبح گاهی اش که مهمانان در آن به صرف صبحانه دعوت می شدند و البته از همه طیف ها اصولگرا و اصلاح طلب در آن حضور داشتند، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد، هرچند در نهایت او اگرچه جزو کاندیداهای نهایی «جمنا» قرار گرفت، اما نتوانست کاندیدای نهایی و مورد اجماع این ساز و کار سیاسی اصولگرایان باشد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در دو مورد اخیرا خبرساز شده و بار دیگر حضورش در رسانه ها و به عنوان تیتر اخبار مهم پررنگ شده است. او در ماجرای انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از چهره های مسئول در بیت رهبری را مورد انتقاد قرار داد .

عزت الله ضرغامی پس از انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در توییتر خود نوشت: در حالی که رهبر معظم انقلاب مسئولیت بررسی صلاحیت نامزد دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی را مشخصا بر عهده نظر کارشناسی اعضای شورا گذارده بود متاسفانه در جلسه دیشب مکررا به صورت علنی و غیر علنی از تماس های آقای وحید حقانیان به منظور رای مثبت به این نامزد محترم سخن به میان آمد.

این توییت رئیس اسبق صدا و سیما باعث غافلگیری شد و واکنش های زیادی را به دنبال داشت. در حالی که اظهار نظر پیرامون این موضوع شدت گرفته بود، ضرغامی با اختلاف سه‌ساعته توییت دوم خود را نیز منتشر کرد و نوشت: «پس از بررسی بیشتر در این خصوص یقین پیدا کردم دخالت آقای وحید حقانیان در مسئله انتخاب آقای دکتر عاملی بدون مجوز معظم‌له و خودسرانه بوده است.»

گزارش ها و تحلیل های بسیاری در مورد این نوشتار «عزت الله ضرغامی» در جریان نگارش بود که یک اقدام دیگر از سوی او باعث شد بازهم فضای رسانه ها و فضای مجازی پر از صحبت و تحلیل درباره رفتار اخیر رئیس اسبق رسانه ملی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقابل رئیس جمهور شود.

بر اساس شنیده ها و آنچه از محتویات جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیرون آمده است، مجادله لفظی سختی بین رئیس جمهور و ضرغامی صورت گرفته است. تا جایی که «حسن روحانی» جلسه را به دلیل عدم رعایت حرمت و جایگاهش ترک کرده و تاکید کرده است تا زمانی که ضرغامی در جلسات حضور داشته باشد، دیگر در شورا حاضر نخواهد شد.

دو روز پیش «محمد ایمانی» عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان طی یادداشتی در کانالش نوشت: آقای ضرغامی در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی خطاب به روحانی گفته این حرف‌ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیر واقعی و برخی دیگر معارض ارزش‌های اسلامی و انقلابی است. در پاسخ روحانی نیز گفته؛ من نباید به شما جواب بدهم، پاشو برو بیرون! ضرغامی هم پاسخ داده که شما نمی‌توانید اعضای شورا را بیرون کنید. پس از آن، روحانی از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است.»

یکی دیگر از کاربران رسانه ای شبکه های اجتماعی که به نظر می رسد آب و تاب بیشتری به ماجرای جدال لظفی رئیس جمهور با ضرغامی داده است، نوشته که «روحانی به ضرغامی میگه به شما ربطی نداره من چی گفتم. ضرغامی هم میگه به خودت و همه کس و کارت ربط نداره، به من ربط داره شما باید این جا توضیح بدید چرا این حرف‌ها را زدی. »

در همین باره «عبدالله گنجی» مدیر مسئول روزنامه جوان با انتقاد از ضرغامی ضمن اتخاذ یک موضع منطقی در کانال خود نوشت: ‏شان حقوقی رئیس جمهور (هر کس که باشد) از ملت و نظام است. نباید در جمع زیر دست یا زمانی که مدیر جلسه است چشم در چشم یا انگشت در چشم و دو به دو تا مرز شکستن او پیش‌رفت، اشتباه است. نگوییم این روحانی با اون مواضع حقش هست. شان حقوقی ارجح است. ادبیات فاخر و کوتاه آمدن طرف مقابل معقول‌تر است.»

هر چند برخی از کاربران و رسانه ها موضع گیری و رفتار اخیر ضرغامی را مرتبط با انتخابات تحلیل کردند و تاکید داشته اند که چنین رفتاری برای دیگر شدن با روحانی و مخالفت با او و اقداماتش که اتفاقا منتقدان زیادی هم امروز حتی در بین مردم و پایگاه رأی او پیدا کرده است دلیلی جز نامزدی در انتخابات نمی تواند داشته باشد. هرچند او هنوز خود دلیلی برای این رفتار ذکر نکرده است و احتمالا چنین تحلیلی را اشتباه بخواند.

به هر حال همانطور که مدیر مسئول روزنامه جوان نوشته است: «اگرچه نقد رئیس جمهور خط قرمز نیست و باید از سوی کنش گران سیاسی با جدیت دنبال شود، اما این مساله باید حساب و کتاب داشته باشد و در آن از ادبیات فاخری در قبال رئیس جمهوری که رأی بخش قابل توجهی از مردم را کسب کرده است، استفاده شود.

حالا بعد از این موضع گیری و رفتار «عزت الله ضرغامی» خبر آمده که او از ادامه حضور در جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منع شده است. آنطور که برخی از رسانه ها مدعی شدند در پی مشاجره اخیر عزت الله ضرغامی با رییس جمهور در جلسه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، وی از سوی دفتر یکی از مقامات عالی رتبه نظام از ادامه حضور در جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ضرغامی قصد موج سواری داره اون میخواد با این روشها جلب توجه بکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علت رفتار‌های اخیر ضرغامی با روحانی فقط کینه و حسادت و منفعت طلبی است

    • بدون نام

      من از خدامه کاندیدا بشه چون مطمننن رای نمیاره

      پاسخ ها

      • بی نام‌

        مگر قرار است بازم رای بدهیم

      • بدون نام

        میشه سوژه ی خنده و شادی مردمو منم نظرم عوض شد امیدوارم کاندید بشه که که زیر پونصد هزار رای بیاره و با خاک یکسان بشه و تو مناظره ها هم گند کاریاش رو بشه

    • بدون نام

      بهتر

      پاسخ ها

      • رزمنده

        ضرغامی برا ریاست جهوری اسلامی ایران خیلی کو چولو تشریف داره
        لطفا تایید کن

    • بدون نام

      چرا اصلا اخبار مربوط به ایشون رو درج می کنید

    • بدون نام

      یعنی ضرغامی به عنوان به عنوان موافق افرایش فیلترینگ و فشار روی مساله حجاب با روحانی درگیر شده؟
      کلا محاسبه ایشان اینه که هیچ کس جز گروه طرفدار اصولگرایان در انتخابات آتی شرکت نمی کنه و(مثل دوره ای که نماینده شهر ۹ میلیونی تهران با ۸۰ هزار رای انتخاب شد) و فکر می کنه این گروه هم از هرکس که مواضع سخت گیرانه تری به مسایلی چون حجاب و اینترنت داشته باشد بیشتر حمایت می کنند‌ که احتمالا هم اشتباه نمی کنه.

    • بدون نام

      ضرغامی بهتر است دیگه کشک خودشا بسابد. .

    • بدون نام

      رییس جمهور طاقت یه انتقاد کوچک رو نداره و خواهان رسانه آزاد هست!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که صندوق توخانه بیاد به هیچ کس رای نمیدم

    • ایدا

      منم موافقم که شأن ریس جمهور نباید زیر سوال بره، و تازه آقای ضرغامی چه سمتی دارن که روحانی باید به ایشون جواب پس بدن؟

    • بدون نام

      اگه ضرغامی اینی که الان هست نمی شد،صد در صد موج سوار قابلی می شد!!!!!!!

    • ناصر

      درود بر ضرغامی خار چشم منافقین

    • بدون نام

      آقای ضرقامی صدا وسیما را به گند کشیدی لطف کن ریاست جمهوری را بیخیال شو و ایران را به گند نکش

    • بدون نام

      استحقاق روحانی بیشتر از این نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لیاقت شما هم همین ضرغامی است

    • امیر

      سلام.به هر حال هر کس باید در برابر عملکردش پاسخگو باشه ، اینک به تو ربطی نداره،فرار از پاسخگو بودن است ،پاسخگو که نسیت تازه توهین هم میکنند که از جلسه برو بیرون، متاسفانه شان رییس جمهور باید خیلی بیشتر باشه که نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج