۸۲۶۳۷۵
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

ترامپ بار دیگر درباره داعش ادعا کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توییتری به هشدار مقام های اطلاعاتی ارشد این کشور در مورد تهدید کنونی داعش، اعلام کرد که این گروه تروریستی به زودی نابود می شود.

خبرگزاری ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توییتری به هشدار مقام های اطلاعاتی ارشد این کشور در مورد تهدید کنونی داعش، اعلام کرد که این گروه تروریستی به زودی نابود می شود.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: زمانی که من رئیس جمهور شدم، داعش در سوریه خارج از کنترل بود و همه جا حضور داشت. از آن زمان به بعد به ویژه ظرف پنج هفته گذشته، پیشرفت فوق العاده ای حاصل شد. خلافت (داعش) به زودی نابود خواهد شد، مساله ای که دو سال پیش، غیر قابل تصور بود.

ترامپ همچنین در این توییت به مذاکرات صلح در افغانستان اشاره کرد که پس از ۱۸ سال جنگ و درگیری، به خوبی دنبال می شود.

این توییت پس از آن منتشر شد که مقام های اطلاعاتی ارشد آمریکا در کنگره گزارشی در تحلیل تهدیدهای موجود از سوی داعش ارائه کردند.

در حالی که «دن کوتز» مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا و «جینا هاسپل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) از موفقیت های واشنگتن در برابر داعش خبر داده اند، در گزارش مقام های اطلاعاتی ایالات متحده آمده است که کاهش فشار بر این گروه تروریستی، امکان آرایش نظامی دوباره آن را فراهم می کند.

در این گزارش همچنین هشدار داده شده است که هنوز احتمال تلاش داعش برای حمله به آمریکا به قوت خود باقی است.

ترامپ سال گذشته میلادی با اعلام خروج آمریکا از سوریه، تعجب همگان را برانگیخت.

تصمیم وی برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، منجر به استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا و دیگر مقام های این کشور شد و همچنین انتقاد نمایندگان جمهوریخواه را در برداشت که معتقدند عقب نشینی آمریکا از سوریه، به داعش برای جبران شکست های خود و تشدید مبارزه با نیروهای کرد متحد آمریکا در سوریه، فرصت تازه ای می بخشد.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه همچنین از دیگر جنبه های سیاست خارجی کشورش دفاع کرد و از اقدامات دولت خود در مسیر مذاکره با کره شمالی برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای، تمجید کرد.

وی توییت کرد: روابط کره شمالی با آمریکا در بهترین حالت خود از هر زمان دیگری است. این کشور هیچ آزمایشی انجام نداده، اجساد کشته شدگان پس گرفته شده است و گروگان ها بازگشته اند. شانس خوبی برای عاری سازی هسته ای وجود دارد.

ترامپ در توییت دیگری آورد: زمان خواهد گفت که چه اتفاقی در مورد کره شمالی روی خواهد داد، اما در پایان دولت قبلی، روابط (واشنگتن با پیونگ یانگ) بسیار بد بود و اتفاقات خیلی بدی در شرف وقوع بود. اکنون، داستان کاملا متفاوتی وجود دارد. با اشتیاق در انتظار دیدار با کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) در آینده ای نزدیک هستم.

ترامپ همچنین در یکی از توییت های خود در مورد افغانستان نوشت: نبرد ادامه دارد، اما مردم افغانستان خواستار صلح در این جنگ بی پایان هستند. به زودی خواهیم دید که آیا مذاکرات موفقیت آمیز خواهد بود؟

پیشتر مقام های آمریکایی گفته بودند که مذاکرات افغانستان برای پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله در این کشور، پیشرفت قابل توجهی داشته است.

ترامپ در توییت خود هیچ اشاره ای به انعقاد توافق صلح با طالبان و یا حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نکرد.

با این حال، «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در افغانستان روز دوشنبه به روزنامه نیویورک تایمز گفت که واشنگتن و طالبان در مورد چارچوب صلح به توافق رسیده اند.

اما تحلیل گران می گویند هیچ نشانی از موافقت طالبان با خواسته های آمریکا وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در هفته جاری با اعلام مثبت بودن این مذاکرات، گفت که توافقی در این زمینه حاصل نشده است.

دولت ترامپ به خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان نزدیک می شود. یک مقام آمریکایی ماه گذشته گفت که ترامپ قصد دارد بیش از پنج هزار تن از ۱۴ هزار نظامی آمریکایی مستقر در افغانستان را از این کشور خارج کند.

با این وجود، «میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواه اکثریت سنا روز سه شنبه طرحی را پیشنهاد داد که از آمریکا می خواهد نیروهایش را در افغانستان و سوریه باقی نگه دارد، اگرچه مشخص نیست که این طرح به قانون تبدیل می شود یا نه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عمل کرد.ادعا نبود

    • بدون نام

      مواظب باش!چون داخل آمریکالانه کرده!ولی شماهانمی بینید!لانه زنبوردرحال تشکیل هست!

    • بدون نام

      دیشب در قلب آمریکابودیم!عزراییل عصبانی توهست!دست از ظلم به ایرانیهاوسوریه ونزوئلا و...بردار!عمرت کم میشودوعذاب میشوی

    • سرباز ۴۰۲سومار

      این آقای ترامپ از یک نظر های شبیه حسن کلید دار خودمان هست راحت دروغ میگه و هرچه افتخار و کارهای دیگران هست میخواهد بنام خودش ثبت کند هر کاری میکند گند میزنه و گردن هم نمیگیره تمام قول و قرار های انتخاباتی رو منکر میشه!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا خیلی زرنگ امریکا خیلی پیشرفت کرده اون موقع اوباما بود امریکا تمام اعتبارش از دست داده بود اون اوباما ادم چرتی بود ولی این چیزه دیگه هست ببین بی کار نمونده در کل امریکا

    • A 21

      برو رئیس‌جمهور کشور خودت باش دست از سر ملت ها بردار به اندازه کافی داریم از خودمون میکشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج