۸۲۶۸۲۴
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

پیشنهاد ارائه کارت خرید کالا‌ به مردم

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که برای رفع التهاب در قیمت کالاهای اساسی باید طرح کارت خرید کالاهای اساسی اجرایی شود گفت: درخصوص تامین کالاهای اساسی آنچه دولت از آن غفلت کرده است تهیه ی سیستمی قوی و برنامه ای منسجم است.

خبرگزاری تسنیم: موسی الرضا ثروتی،عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو پیرامون بررسی افزایش و کاهش پی در پی قیمت کالاهای اساسی در کشور تصریح کرد:برای کالاهای اساسی در بودجه ی سال ۱۳۹۷، رقمی بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار پیش بینی شده بود که تاکنون ۱۱ و ۱ دهم میلیارد دلاراز آن پرداخت شده و بقیه نیز پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای سال ۱۳۹۸ نیز آنچه در قانون بودجه به منظور تهیه ی کالاهای اساسی پیش بینی شده است رقمی قریب ۱۴ میلیارد دلار خواهد بود.

نماینده ی ادوار مجلس گفت: در خصوص تامین کالاهای اساسی آنچه که دولت از آن غفلت کرده است تهیه ی سیستمی قوی و برنامه ای منسجم است چرا که متاسفانه به دلیل عدم وجود سیستم درست در این خصوص میان وزارتخانه ها ناهماهنگی بوجود آمده است.

وی بیان داشت: بی برنامگی دولت در این باره یعنی ارز اختصاص داده می شود اما معلوم نیست ارز به چه کسانی تعلق گرفته؟ و چگونه توزیع شده است؟ برای مثال ارز کاغذ ارائه و وارد شده اما توزیع نشده است.

ثروتی با تصریح اینکه هیچ نظارت دقیقی بر نحوه ی توزیع کالاهای اساسی وجود ندارد خاطر نشان کرد: ۲ ماه قبل از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی مبنی بر طراحی کارت خرید کالاهای اساسی ارائه گردید که چنین طرحی در تمام دنیا مرسوم بوده و در حال اجرا می باشد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کارت دقیقا چیزی شبیه به همان کوپن سال های اولیه ی انقلاب است تاکید کرد: این کارت باید مخصوص کالاهای اساسی نظیر مرغ،گوشت،قند،برنج و... باشد زیرا در شرایطی که تنظیم بازار دچار آشفتگی می شود در قالب سیستمی نظم دهنده عمل خواهد کرد.

ثروتی اذعان کرد: در حال حاضر اگر قیمت کالاهای اساسی در بازار ایران دچار التهاب و ناهماهنگی است علتی جز عدم وجود سیستم از سوی دولت ندارد در حالی که در شرایط بحرانی تعریف سیستم امری ضروری و حیاتی است.

نماینده ی ادوار مجلس،حذف کارت سوخت در دوره ی گذشته را عامل اصلی بروز و افزایش قاچاق دانست و در پایان تصریح کرد: سیستم توزیع و خرید کالاهای اساسی نیازمند نرم افزاری خاص است که توزیع را سر و سامان بخشیده و بازار و مصرف کنندگان را از آشفتگی نجات می دهد لذا تا چنین سیستمی تعریف نشده و بکار گرفته نشود نباید در انتظار بازاری آرام بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نا اشنا

      بی عرضگی خودتون رو با دادن کارت نمیتونید جبران کنید.

    • بدون نام

      اگر راه اندازی بشه دولت از کجا دیگه پول بالا بکشه

    • بدون نام

      بدبخت ما ملت که هر روز برای یک پشنهاد میکنید ولی هیچ وقت عمل نمیکید به جز حقوق های نجومی که میگیید

    • نظری

      سلام وخسته نباشید/کار خدا پسندانه این است که بیت المال مال همه باشد مثل یارانه باشد نه نصف مردم سبد کالا وسهام عدالت
      میگیرند ونصفی از همه چیز نا امید هستند

    • بدون نام

      جناب کی وچه کسی لیاقت وکفایت رسیدگی به مردم محروم را دارد دورغ میگویید بخدا شما سنگ مدیران وانان که حقوقهای نجومی میگیرن ویا کاره ای در کشورند ودر کل زور بازو دارند ما فقرا وگرسنگان را زیر پا له میکنند چه میگویی این امار فقط در خور بالا دستیهاست کدام بسته حمایتی تورم بیداد میکند وشما دم از بودجه میزنید ومنت هم میگذارید باره من یکی از اقشار فقیر وندار هستم مستاجر شوهرم وابسته به هیچ کجا نیست حقوق بگیر هیچ ارگانی که مالکش فقط س؟؟؟؟؟؟است نیستم منیع در امدی نداریم دو سال است رنگ گوشت ندیده ایم میوه نخورده ایم حال هم برنج وروغن کدیگ مواد غذایی که به این لیثت کذایی شما اضافه شده سه سرما خورده بودم بر ضعف جسمانی خوب نمیشدم دکتر هم نمیتوانستم بروم پاهایم ناقص هستند یک روز در خیابان از حال رفتم یه اقایی به خاطر خدا برد دکتر شما مارا بی حیثیت بی ابرو وله کرده اید کسی نیست درد ما نداری ما فقر ما صداهای مارا بشنود فقط کمیته بهزیستی کارمندان که همان اب باریکه را دارند ولی ما که در صفحه روزگار شما گم شده ایم بشنود کجای کارید چرا دورغ میگویید نه مدیریتی نه رسیدگی کدام حمایت از ما شده فقط خودتان بخورید وبه ما بخندید کلاه شرعی با شعار سر ملت بگذارید مانند دیگر سران بی فکر وبی وجدان کشور که اختلاصگران بالایسرشان اقازادها مدیران روسا نجومیها جای دارند مارا نمیبینند ول کن این کشور هم نیستند بروید همان سوریه را بسازید چون اول واخر خانه ی شما انجاست بود ونبود شما برای ملت فقیر وگرسنه فرقی ندار تورا خدر درج کن پس کجا برویم و حرففهای ناگفته را بگویم به کی واقعیت باید شفاف سازی شود اینها مشتی دورغگو وشعار بده هستتند

    • بدون نام

      پیشنهاد خوبیه . با این روش توزیع کالا حداقل کنترل می شه و مردم بخصوص ضعفا به یه چیزی می رسند، البته اگر شرکتها و اشخاص رانتخوار رضایت بدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخدا قسم شما نه دین دارید بر عکس شما دشمن خدا هستن ایمان مردم را که باور مند به روز قیامت بودن ضایع کردن چون شما ها روز رستاخیز باور ندارید اگر داشتی اینقدر دنیا پرست و دروغگو نمیگرفتم اما بدانید قیامتی مردن درکار است حالا بدزدید بگذرید برای بچها

      • )هو شنگ('

        این ملت این قدرزیرفقرهیتندکه ا گرهزارتومان طرفشان باشدخوش حال می شونداگرخوب است بسم الاه

      • )هو شنگ('

        این ملت این قدرزیرفقرهیتندکه ا گرهزارتومان طرفشان باشدخوش حال می شونداگرخوب است بسم الاه

    • بدون نام

      اینا حقوق نجومی میگیرن که از این فکرها بکنن اینا مردمو به بازی گرفتن دارن بازی میکنن قدیما واسه نفت صف میکشیدم حالا گوشت پخ زده تا سرم مردم گرم بشه وخودشون قشنگ هاپولی کنن اینا دیگه نمیدونن آبرو چیه غیرت چیه فقط باید اینا روزی بد جوری تغاص پس بدن

    • reza

      پول نقد رو مستقیم به حساب مردم واریز کنید خیلی بهتره بزارید مردم خودشون نحوه مصرف پولشون رو انتخاب کنند.

    • بدون نام

      از ت تشکر میکنم که درد یک مادر طرد شده یک انسان عاجز و فاقد سلامتی ویک زن شصت ساله که شوهرش بیمار الان یکسال است وخودم فاقد پهای سالم روزی هزار با بخاطر نداشتن دارو وتغذیه ونرسیدن مواد غذایی نرسیدن دولت بی کفایت سرانی که فکرش را نمیکنی دوزد دورغگو اختصلاگر رانت خوار حامی ارگانها مالکین انها هستند درج کردی وحرفهای که تازه نیمی از فقر ونداری امثال ما که تحت هیچ پوششی نیستیم ونگاهمان بدست فرزندانمان که گاهی اگر بله بگوییم یک کیلو برنج خارجی یه روغن مایع میخرند وقتی هم عصبانی مبشوند میگویند از گوشت سگ حرامتان باشد بله ما امن به اسم یک مادر وزن الان با اشک وبغض که ار فشار درد ونداری وترس از فردای نداشته وگرسنگی وخوردن یک وعده نان وپنیر در روز از شما تشکر میکنم که حرفهای من را درج کردید تا شاید این دولت انقدر که بفکر یمن سوریه فلسطتین لبنان است قدری بفکر ما انسانهای فقیر باشد هرچند انقدر سیرند وبی کفایت و بی وجدان که ما در لیست نیستیم وهی میگویند بسته حمایتی سهام عدالت کو چه کسی گرفت بله من یک مادرم یک زن که خسته شده ام از نکبت و نداری بروم در مغازه بگویم اقا نرنگی کیلوی چند بگویید بیست هزار تومان میگویم ارزنتر نمیدهی میرود یک جعبه پراز میوهای خراب و فاسد را میاورد وقت نگاه کردم وگریه وبا اشک در حالی که با عصا بدون پول پیاده برگشتم به خانه اب ریختم کمی روغن ورب شده غذای من وشوهر بیمارم به هر حال گفتم تشکر کنم که درد دل یک زن یک مادر هر چند گوشها کر چشمها بسته وجدانها نداشته ولی درج کردی

    • بدون نام

      تا حالا کاری که نکردید لا اقل این مورد را اجرا کنید.دوران جنگ این قدر دچار مشکل نبودیم پس بجنبید اگه مردید!!؟

    • بدون نام

      خوبه هر سازمانی کارت اعتباری بده به پرسنل بقیع هم تحت پوشش کمیته هستن دیگه صدای کسی درنمیاداجحاف ودزدی نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج