۸۲۶۹۰۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ترامپ: مذاکره با کنگره درباره دیوار اتلاف وقت بود

رئیس جمهوری آمریکا ضمن پرداختن به بسیاری از مسائل خارجی و داخلی اعلام کرد که از مذاکرات با کنگره بر سر ساخت دیوار مرزی دست کشیده و می‌خواهد آن را خودش بسازد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری آمریکا ضمن پرداختن به بسیاری از مسائل خارجی و داخلی اعلام کرد که از مذاکرات با کنگره بر سر ساخت دیوار مرزی دست کشیده و می‌خواهد آن را خودش بسازد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز مذاکرات با کنگره برای تامین اعتبار ساخت دیوار مرزی با مکزیک را اتلاف وقت دانست و گفت که به احتمال زیاد خودش این کار را انجام می‌دهد.

وی همچنین درباره دستیابی به توافق تجاری با چین ابراز خوش بینی کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: فکر می‌کنم نانسی پلوسی با کاری که دارد انجام می‌دهد، به کشور ضربه بدی وارد می‌کند.

وی به تعطیلی دوباره دولت آمریکا اشاره‌ای نکرد اما تاکید کرد که قصد دارد تا یک وضعیت فوق‌العاده ملی برای ایجاد دیوار اعلام کند و ادامه داد: من میز مذاکره‌ای را ایجاد کرده‌ام. من برای آنچه می‌خواهم انجام دهم، زمینه را فراهم کرده‌ام.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تحقیقاتی را که بیشتر دوران ریاست جمهوری‌اش را درگیر کرده، مورد انتقاد قرار داد و گفت که وکلایش از سوی معاون دادستان کل این اطمینان را به دست آورده‌اند که رئیس جمهوری هدف این تحقیقات نیست.

ترامپ گفت: معاون دادستان کل آمریکا به وکلایم گفته که من هدف نیستم اما اگر هم این مساله مطرح شود مشخص نیست آیا این موضوع برای جلسه استماع استیضاح احتمالی به کنگره ارجاع داده شود.

ترامپ ادامه داد، هرگز با معاون دادستان کل درباره ویکی‌لیکس و ایمیل‌های سرقتی دموکرات‌ها که در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مطرح شد، صحبت نکرده است.

ترامپ در ادامه مصاحبه خود با نیویورک تایمز همچنین گفت که راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا به وکلایش اطمینان داده که رئیس جمهوری آمریکا هدف تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا قرار نمی‌گیرد.

ترامپ همچنین گفت که هرگز با راجر استون، متحد دیرینه سیاسی‌اش درباره ویکی‌لیکس و ایمیل‌های سرقتی حزب دموکرات که علنی شد، صحبت نکرده و دستور انجام چنین کاری را هم نداده است.

دونالد ترامپ این تحقیقات از سوی مولر را "شکار جادوگر" توصیف کرده و هرگونه تبانی با روسیه را رد کرده است؛ دولت مسکو هم دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

راجر استون روز سه شنبه اتهامات درباره اینکه تلاش کرده تا تحقیقات کنگره را درباره مداخله روسیه در آن انتخابات از مسیرش منحرف کند، نپذیرفت.

رئیس جمهوری آمریکا ارتباط ساخت برج ترامپ در مسکو با تیم ترامپ در جریان کمپین ۲۰۱۶ را رد کرد و گفت که نقشی در هدایت مقام‌های کاخ سفید برای مدیریت دسترسی و صدور مجوز برای جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشدش به اطلاعات فوق سری و محرمانه نداشته است.

ترامپ در ادامه مصاحبه‌اش گفت: من برای انجام کارهایم به عنوان رئیس جمهوری آمریکا مبالغ زیادی را از دست دادم. ریاست‌جمهوری برایم پولی نداشته است. ریاست‌جمهوری آمریکا یکی از زیانبارترین فعالیت‌هایم بوده اما خوشبختانه نیازی به پول ندارم.

ترامپ گمانه زنی‌ها درباره اینکه ممکن است در انتخابات سال آتی کاندیدا نشود را رد کرد و گفت: من عاشق این شغل هستم.

ترامپ همچنین از تصمیماتش در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان دفاع کرد و گفت: من با بیان این مساله که ما از این جنگ‌های بی‌پایان خلاص می‌شویم، انتخاب شدم.

ترامپ بدون توضیح اینکه چرا موضعی خصمانه برای بیرون کردن نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از قدرت در پیش گرفته و گزینه نظامی را برای این منظور باز گذاشته اما سایر کشورهایی که رهبرانی خودکامه دارند مانند عربستان را مورد انتقاد قرار نداده، گفت: من فقط می‌توانم بگویم که شرایط‌های وحشتناک ادامه دارند. شرایط‌های وحشتناک در ونزوئلا ادامه دارند. در عربستان اما شرایط رو به بهبودی است. البته باید گفت که ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی یک جرم وحشتناک بود.

رئیس جمهوری آمریکا به مساله احضار روسای اطلاعاتی خود شامل دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا به کاخ سفید اشاره کرد چون آنها در جلسه کنگره به قانونگذاران مسائلی را گفته بودند که برخلاف گفته‌ها و عملکرد ترامپ در زمینه سیاست خارجی بود.

ترامپ در ادامه مصاحبه خود گفت که روسای اطلاعاتی به او گفته‌اند که اظهاراتشان با سوءتعبیر و سوءبرداشت همراه بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج