۸۲۷۰۹۲
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر اقتصاد ۳ هدف مهم اقتصادی دولت را اعلام کرد

وزیر اقتصاد گفت: رویکرد جدی دولت این است تا از مسیر کاهش تورم، افزایش تولید و اشتغال را محقق کند.

خبرآنلاین: فرهاد دژپسند در جلسه شورای گفتگو و نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و تجار سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، گفت: جنوب شرق و شرق کشور به ویژه سیستان و بلوچستان از نظر زیرساخت ها محروم هستند و به برکت انقلاب اسلامی تحول بنیادی در سرمایه گذاری دولت در این استان ایجاد شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: رونق سرمایه گذاری و تولید، رویکرد جدی دولت است تا از این مسیر شاهد کاهش تورم، افزایش تولید و اشتغال در کشور باشیم.

دژپسند تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از ظرفیت های فراوانی نظیر تجارت، معادن، اقتصاد آب، کشاورزی و غیره برخوردار است که می توان با سرمایه گذاری در این بخش ها، توسعه، اشتغال و تولید را برای منطقه به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان همچنین از سرمایه انسانی مطلوبی نیز برخوردار است گفت: اگر برنامه راهبردی مناسب برای استان تدوین و بر روی آن نظارت و پیگیری لازم صورت گیرد می توان شاهد پیشرفت این نقطه از ایران اسلامی بود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه هدف دولت، با حمایت از تولید و سرمایه گذاری، کمک همه جانبه به مردم است اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار، کاهش آسیب های نظام مالیاتی و گمرک با رویکرد ایجاد رونق و تسهیل شرایط کسب و کار مورد توجه قرار دارد.

دژپسند تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با برخورداری از فرصت قرار گرفتن در منطقه مرزی و داشتن تنها بندر اقیانوسی کشور و دسترسی به بازارهای آسیای میانه می تواند سرمایه های خارجی را با سودآوری خوب جذب کند؛ راه موثر برای رفع شکاف سرمایه و ایجاد موتور رشد منطقه، سرمایه گذاری خارجی در سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: تنها منابع دولتی سبب رفع مشکلات سیستان و بلوچستان نمی شود، بلکه همت و بسیج همه ی افراد و بخش خصوصی را می طلبد.

دژپسند با بیان اینکه سیستان و بلوچستان هم اینک در رده های نخست جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور قرار دارد گفت: می توان ضمن جلب نظر سرمایه گذاران خارجی با استفاده از تسهیلات بانکی و منابع صندوق توسعه ملی و ترکیب این سرمایه ها، توسعه این استان را رقم زد. دژپسند با اشاره به تسهیلات اعطایی بانک ها در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این استان پرداخت شده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: رمز جهش اقتصاد سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری است و ضروری است تا یک دروازه مشترک بین ایران و پاکستان ایجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه نزدیک انتخاباته که باز دارید شعارهای قشنگ قشنگ میدین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم برکت منظورشه

    • بدون نام

      همه حرف مفت است هیچ غلطی نمیکنید

    • بدون نام

      این کجاش در مورد اون سه هدف بود؟؟؟

    • بدون نام

      هیچ خبری نیست مملکت از دست دولت در رفته هر کسی هر قیمتی میخاد کالاشا میفروشه

    • کارمند

      تا وقتی تغییراتی اساسی در سیاست خارجی انجام نشود و روابط سیاسی ایران با کشورهای تاثیر گذار ابرقدرت دنیا اصلاح نشود وضعیت هرروز بدتر از دیروز خواهد شد

    • والنتیناخانم

      بس کنیدلدفا

    • بدون نام

      میدونم که یکیش نابود کردن و فقیر کردن مردمه

    • بدون نام

      سلام آقای وزیر اقتصاد رسیدگی به اقشار آسیب پذیرنیازمند نباید سیاسی باشد ،برای مثال مگر نیازمندان فارس با سیستان وبلوچستان وکرمانشاه وووووچه فرقی دارند؟!!! ازهمه اقتصاد دانان وحقوق دانان دنیا بخاطرانسان دوستی وعدالت مداری راهکار دهند یک معلول شدید مددجو بهزیستی باحقوق ماهیانه 100 وهشت تومن چطورامرارمعاش کنند؟ تابجای زجر ورنج وحقارت از حداقلی رفاه درزندگی بهره مند شوند؟؟؟؟؟؟ البته قضاوت با هموطنان عزیز بر ارواح پاک امام شهدا وشهدا عزیز صلوات .

    • بدون نام

      بی عرضه وبی فرهنگ

    • خداوند شرمندتون کنه.

      دولت چاخان!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل پینو کیو

    • بدون نام

      یعنی به نظر شما چهل سال وقته کمیه؟پس چرا سیستان از مناطق محروم است؟این چراها سوال چهل ساله ملت از مسولین است!فقط حرف،حرف وباز هم حرف عمل یوخدی!

    • بینام

      چرت پرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج