جاباما
۸۲۷۲۲۵
۶ نظر
۵۰۱۹
۶ نظر
۵۰۱۹
پ

عجیب‌ترین آپشن‌هایی که تاکنون در خودرو‌ها به کار رفته اند!

شاید برداشتن دست و بردن آن به سمت مرکز فرمان برای بوق زدن کاری خسته‌کننده و زمان‌بر به‌حساب بیاید. به همین خاطر در دهه ۶۰ میلادی، شخصی در نمایشگاه دیترویت آمریکا از فرمانی استفاده کرد که به‌جای قرار گرفتن بوق در وسط فرمان، کل فرمان نقش بوق را بازی می‌کرد.

وبسایت چرخان: در تاریخ صنعت پرفرازونشیب خودروسازی، همیشه ایده‌هایی جذاب و فوق‌العاده وجود داشته‌اند که از دنیای ذهن به دنیای واقعیت راه‌یافته‌اند. برای مثال در سال ۱۹۳۵، مجله معروف مکانیک، پیشنهاد کرد که برای جلوگیری از بوی سگ‌ها و ریختن موی آن‌ها در خودرو، یک کیسه در کنار کابین آویزان شده تا سگ‌ها داخل آن قرار بگیرند.

یکی دیگر از مشکلات خودروهای اولیه نیز ترساندن اسب‌ها بود. به همین خاطر، مهندسی به نام یوریا اسمیت پیشنهاد کرد که در قسمت جلویی هر خودرو، سر چوبی اسب قرار گیرد تا از بروز این مشکل جلوگیری شود. ازاین‌گونه پیشنهاد‌ها و آپشن ها، در صنعت خودرو کم نبوده‌اند.

با ما باشید تا با جذاب‌ترین آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

آپشن امنیتی ضد گروگان‌گیری ولوو

عجیب‌ترین آپشن‌هایی که تاکنون در خودرو‌ها به کار رفته اند!

این آپشن جذاب که در خودروی سدان S۸۰ این شرکت سوئدی وجود داشت، به صاحب خودرو که در حال نزدیک شدن به آن بود این اجازه را می‌داد تا از باز بودن یا نبودن درب‌های خودرو آگاه شود. همچنین اگر این راننده، یک فرد بسیار مهم، یک سیاستمدار، یک جاسوس بین‌المللی و یا یک تاجر ثروتمند می‌شد، حسگر حساس به ضربان قلبی در خودرو وجود داشت که این شخص را از وجود یک نفر دیگر در صندلی عقب خودرو مطلع می‌کرد.

صندلی‌های چرخان شورلت

عجیب‌ترین آپشن‌هایی که تاکنون در خودرو‌ها به کار رفته اند!

این ایده جذاب شرکت شورلت که البته چندان مورداستفاده قرار نگرفت، یک ایده ساده و درعین‌حال خلاقانه بود. به‌طوری‌که صندلی‌های جلویی خودرو قابلیت چرخشی را داشتند تا برای راننده و سرنشین خودرو، در هنگام سوار یا پیاده شدن، کمترین میزان سختی را ایجاد کنند. این آپشن که در خودروی شورلت لوگونا S۳ مورداستفاده قرار گرفت، یک گزینه ایده آل برای افرادی مسن و هم‌چنین کسانی بود که با مشکلات پا دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

صفحه‌های حاوی اطلاعات راننده و خودرو

عجیب‌ترین آپشن‌هایی که تاکنون در خودرو‌ها به کار رفته اند!

این ایده یکی از آن ایده‌هایی است که تنها در حد یک ایده باقی ماند و به دنیای تولید و واقعیت راه نیافت اما یک تلاش عالی برای حل یک مشکل بزرگ به‌حساب می‌آمد. به‌طوری‌که اگر راننده‌ای با خودروی خود به یک عابر پیاده و یا یک خودروی دیگر برخورد می‌کرد، دیسک‌های کوچکی که حاوی شماره گواهینامه شخص بودند، روی زمین می‌ریختند. به‌این‌ترتیب پس از فرار راننده خطاکار، پلیس می‌توانست به‌راحتی او را پیدا کند.

سیستم انتقال قدرت با دو اهرم تعویض دنده

عجیب‌ترین آپشن‌هایی که تاکنون در خودرو‌ها به کار رفته اند!

اگرچه این مورد به‌عنوان یک‌راه حل برای حل شدن یک مشکل در خودروها به‌حساب نمی‌آید، اما میتسوبیشی از آن تنها برای ایجاد قدرت و مقرون‌به‌صرفگی بیشتر، استفاده کرد. به‌طوری‌که با استفاده از دو اهرم تعویض دنده که از پیچیدگی بسیار زیادی نیز در مکانیسم جعبه‌دنده برخوردار بود، به راننده اجازه می‌داد تعداد دنده‌های مورداستفاده خود را دو برابر کند. این یعنی از ۸ دنده برای حرکت به سمت جلو و ۲ دنده برای حرکت به سمت عقب برخوردار می‌شد. این آپشن در خودروهای اواخر دهه ۷۰ میلادی مانند میتسوبیشی میراژ و دوج کلت (Colt)، مورداستفاده قرار گرفت.

فرمانی که نقش بوق را هم بازی می‌کرد

عجیب‌ترین آپشن‌هایی که تاکنون در خودرو‌ها به کار رفته اند!

شاید برداشتن دست و بردن آن به سمت مرکز فرمان برای بوق زدن کاری خسته‌کننده و زمان‌بر به‌حساب بیاید. به همین خاطر در دهه ۶۰ میلادی، شخصی در نمایشگاه دیترویت آمریکا از فرمانی استفاده کرد که به‌جای قرار گرفتن بوق در وسط فرمان، کل فرمان نقش بوق را بازی می‌کرد. کافی بود راننده هر نقطه از فرمان را فشار داده تا بوق قرارگرفته زیرپوشش پلاستیکی فرمان به صدا دربیاید. تنها مشکل این آپشن مقاومت کم پلاستیک در برابر سرما و گرما و فرسوده‌شدن در طول زمان بود.

آپشن مینی بار کادیلاک

عجیب‌ترین آپشن‌هایی که تاکنون در خودرو‌ها به کار رفته اند!

در سال ۱۹۵۷، کادیلاک بر روی خودروی Eldorado خود، آپشنی قرارداد که کابین آن را بیشتر شبیه بارها و کافه‌های کوچک می‌کرد. به‌طوری‌که با برگرداندن قسمتی از داشبورد خودرو به سمت سرنشین، راننده و سرنشین جلویی می‌توانستند به‌راحتی نوشیدنی خود را خورده و به خاطر وجود ۴ لیوان فلزی در آن قسمت، از ریختن حتی یک قطره از نوشیدنی روی کف خودرو نیز جلوگیری می‌شد.

فرمان باقابلیت جابجایی شرکت فورد

عجیب‌ترین آپشن‌هایی که تاکنون در خودرو‌ها به کار رفته اند!

اگرچه فرمان‌های به‌اصطلاح تلسکوپی و باقابلیت حرکت، امروزه در خودروها شایع شده و زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرند اما این آپشن در اواسط قرن گذشته، یک فن‌آوری های-تک محسوب می‌شد. فورد بر روی مدل تاندربرد ۱۹۶۱ خود از فرمانی استفاده کرد که می‌توانست تا چند سانتی‌متر به سمت چپ یا راست جابجا شده و به راننده برای دسترسی داشتن مناسب‌تر به‌فرمان، راحتی بیشتری می‌بخشید.

سیستم پخش بوی عطر مرسدس بنز

عجیب‌ترین آپشن‌هایی که تاکنون در خودرو‌ها به کار رفته اند!

این آپشن که در خودروهای نسل فعلی کلاس C ،S و E مرسدس به کار می‌روند، تنها توسط این شرکت اصیل آلمانی مورداستفاده قرار نمی‌گیرند؛ اما این سیستم که البته قیمت آن چندان ارزان نیز نیست به‌گونه‌ای عمل می‌کند تا به‌دلخواه راننده و سرنشینان، بوی عطری که موردپسند سرنشینان باشد را داخل کابین خودرو پخش کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از آپشن های پرااااااایییییییییید بگو.... اینقدر زیاده که خووندنش خیلی زمان می بره.... خخخخخ

    • بی نام

      بعضیاش چقد جالب بودن

    • مهدی

      زه بغل در پراید یادتون رفت

    • بدون نام

      زه پراید را هم بگید .

    • بدون نام

      بجز بوق تقریبا همه شون هنوز هم میتونن جالب و کاربردی باشن

    • رضا

      پراید با زه بغل پراید بدون زه بغل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج