۸۲۷۴۳۸
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

صدیقی: تا ادارات مسئله حجاب را جدی نگیرند، کار مبلغان خروجی ندارد

امام جمعه موقت تهران، پیاده‌سازی حکومت اسلامی را از اهداف انقلاب خواند و گفت: با حکومت فاسد نمی‌شود دین را پیاده کرد. تا حکومت به میدان نیاید و ادارات مسئله حجاب را جدی نگیرند، کار مبلغان خروجی ندارد.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه موقت تهران گفت: حکومت اسلامی دست قدرت‌های قارونی را از ایران کوتاه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در همایش طلاب و روحانیون استان زنجان با تبریک ایام‌الله پیروزی حق در برابر باطل و تسلیت به مناسب شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی آغازگر تحول جهانی و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است. این انقلاب برای جهان بشریت یک ارمغان الهی، برای عالم تشیع یک پیروزی، برای ایران استقلال و عزت بود و برای روحانیت یک ذخیره ماندگار و ارزش غیرقابل قیاس با دیگران به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در روایات دینی، از علما به عنوان سفیران خدا و جانشین پیغمبر (ص) یاد شده است، بیان کرد: علما از کشور، دین، اخلاق و آرامش فکری جامعه محافظت می‌کنند. مرز قرآن، روایات و رسالت توحید به دست پرچم‌داران حوزه‌های علمیه مرزبانی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران، علما را چراغ روشنی دانست و گفت: اگر علما نباشند، مردم راه خدا و بهشت را پیدا نمی‌کنند. علما همچون شمعی آب می‌شوند تا راه را برای مردم روشن کنند. حضور علما در عرصه‌های سیاسی و مذهبی نقش جهانی دارد و می‌تواند قارون‌های منطقه را سرافکنده کند و این انقلاب این عرصه را به روحانیت داده است.

وی ادامه داد: علما اسوه و الگو به‌شمار می‌روند، چراغی هستند که در افق بالا نور می‌دهند و افراد با دیدن آن می‌فهمند که به کجا پناه ببرند. علما دلیل و فلش به سمت پروردگار هستند. این دلیل و هادی جامعه را از ضلالت و جهالت، به راه خدا و پاکی دعوت می‌کند.

صدیقی تصریح کرد: کسی که مرجع مراجعت راه توحید و اخلاق است و می‌تواند برای فکر مردم خوراک تولید کند، خداوند متعال فرموده است، باید اهل ذکر باشد و اهل ذکر یعنی کسی که غافل نیست. کسانی که دچار نسیان می‌شوند، گرفتار فسق می‌شوند و اهل غفلت در جهنم می‌افتند.

وی تاکید کرد: علما باید خود را در محضر خدا ببینند و بیداردل باشند و لحظه‌ای از امانت‌هایی که خدا به آن‌ها داده، غفلت نکنند. اگر عالمی خشیت خدا در وجودش نیست و دغدغه‌هایش مالی و دست‌یابی به شهرت باشد، پیش خدا هیچ ارزشی ندارد. اهل ذکر اهل خشیت هستند و قبل از اینکه به دیگران نور دهند، خودشان نورانی می‌شوند.

کاظمی با اشاره به اینکه در زمان پیش از اسلام، بیماری‌های فکری و عملی جامعه را فرا گرفته بود، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) به‌عنوان یک مسئول مأمور شد تا قیام کند و بیماری سیاسی بشر را درمان کند. اسلام دین علم است و برای زمامداری عالم را معرفی می‌کند. علم و سلاح در کنار هم هستند، سلاح به دین و علم تکیه می‌کند.

امام جمعه موقت تهران، پیاده‌سازی حکومت اسلامی را از اهداف انقلاب خواند و گفت: با حکومت فاسد نمی‌شود دین را پیاده کرد. تا حکومت به میدان نیاید و ادارات مسئله حجاب را جدی نگیرند، کار مبلغان خروجی ندارد.

وی به رواج پاکی و دینداری در مدارس و مراکز علمی تأکید کرد و گفت: وقتی کار درست می‌شود که حکومت درست شود و محیط‌های فرهنگی در مسیر خدا و نجات جامعه باشد.

صدیقی یادآور شد: پیامبر (ص) مبعوث شدند تا اوضاع سیاسی جهان را سامان دهند پیامبر (ص) حکومت اسلامی را شروع کردند و حضرت مهدی (عج) آن را به پایان برسانند و روابط خانوادگی و سیاسی را سامان دهند. خدا به پیامبر (ص) فرمود که قیام کن و زنگ خطر را به صدا در بیاور و خفتگان را بیدار کن.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام، دین مدیریت، جهاد، حقوق، قانون و اخلاق است، ادامه داد: حکومت اسلامی با رفاه و خوشگذرانی نمی‌سازد. کشور ما چهل سال اقتدار خود را حفظ کرده و پیشرفت‌های اعجازآمیزی دارد، با این حال حوزه‌های علمیه نتوانستند مدیرانی تربیت کنند که به ولایت‌فقیه پایبند باشند. دبیرها و اساتید دانشگاه باید طوری عمل کنند که در درس خود سکولار و لیبرال تربیت نکنند.

صدیقی بیان کرد: حوزه علمیه شهدا را بدرقه کرده و انقلاب، تحول، خداترسی، مدیریت باکفایت، از حوزه شکل گرفته و باید حوزویان راهی نو در پیش گیرند و خود را از گذشته برای اوضاع زمان آماده‌تر کنند.

وی خاطرنشان کرد: دنیا و استکبار از عمامه سیلی خورده و منافع آمریکا در مملکت قطع شده است. اخلاق ما لباس ما است. سپاه مظهر اقتدار چهل سالگی نظام است. شکست داعش اعجاز بزرگی بود که در واقع شکست آمریکا و قدرت‌های قارونی منطقه را به نمایش گذاشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه از ۱۰۰ کشور در قم طلبه داریم، تصریح کرد: این انقلاب باعث شد ولایت‌فقیه مطرح شود و در قانون قرار گرفت و تا خط مقدم آمریکا در مقابل ما زانو زد.

وی، علما را دیدبان و هادی خواند و گفت: انقلاب دشمن دارد که دشمنان عادی نیستند. فتنه ۸۸ فتنه‌ای بین‌المللی با عوامل داخلی بود. برخی از مسئولان برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی سماجت دارند، در حالی که وقایع در دی‌ماه ۹۶ با دستور همین شبکه‌ها اتفاق افتاد که هم صدمات اقتصادی و هم سیاسی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیکار

      مشکل ما چهارتا شاخ موی خانم ها نیست ولباس کوتاه وتنک پوشیدن انها عیسی به دین خودش موسی به دین خودش این به خودشان ربط دارد مملکت مشکل ات دیگری دارد که خیلی مهم ترازحجاب زوی است

      پاسخ ها

      • عسل

        ما هم میدونیم مشکلات دیگه ایی هم داریم ولی حجاب مسئله ی خیلی مهمیه اگه حفظ بشه فساد اخلاقی هم خیلی کم میشه متاسفانه مردای ما البته نه همشون بعضیاشون خیلی بیغیرت شدن انگاری زنهاشونو برای نمایش مو وهیکل بیرون میبرن شرم و حیا هم که ندارن شما هم جزئی از این مملکتی نمیتونی به مسائل دینیت بی اعتنا باشی اگه امر معروف و نهی از منکر قوی بود الان وضع حجاب این نبود

      • hassan.h

        در همه مشکلات از دزدی گرفته تا رانت خواری و رابطه سالاری و بد حجابی چاره کار امر به معروف و نهی از منکر است این ضرب المثل عیسی و موسی مغلطه ادبی است

    • بدون نام

      حاج آقا حضرت علی میفرمایند..فقر از هر دری وارد شود...ایمان از همان در خارج میشود....لطفا اول چیزهای مهمتر رو درست کنید...اونم درست میشه

      پاسخ ها

      • عسل

        یعنی مردم از فقره که موهاشونو میندازن بیرون و انواع ارایش با ان قیمتهای انچنانی میمالن به صورتشون اگه ثروتمند بشن با حجاب میشن

    • بدون نام

      حاج اقا اسلام ودین فقط ظاهر نیست باطن مهم تره عمل مهم تره

      پاسخ ها

      • عسل

        ظاهر خیلی مهمه مثلا گلشیفته فراهانی خانم خوبیه درسته لخت شد ولی مهم باطنشه که معلوم نیست چجوره منظورتون اینه؟ظاهر یک جامعه مشخصه ی این جامعست ما کشورمون اسلامیه چرا حجابشون باید اینقدر فجیع باشه و اینقدر زنامون خودشونو به نمایش بزارن نمیفهمم چرا واقعا

    • بدون نام

      بخدا هزاران مشکل مهمتر از حجاب داریم

      پاسخ ها

      • عسل

        بد حجابی هم معضل بزرگیه باید حل بشه همین حجاب باعث تحکیم بنیان خانواده میشه اگه همه باحجاب بودن که نگاهی هرز نمیرفت و فکر خائنی صورت نمیگرفت و اینقدر طلاق نبود و بچه های طلاق که از مشکل روحی رنج میبرن نبودن نگید طلاق بخاطر حجاب نیست که بیشترش هست چون اگه یه مرد و زن با اصول اسلامی و شرعی بزرگ میشد هیچ مشکلی پیش نمیومد اگه مسئله ی مهمی نبود اینقدر ائمه (ع) تاکید بر حجاب نداشتن

    • بدون نام

      شما یک کاری بکنید.
      اول جلو دزدی.اختلاص وبیکاری.رابگیرید
      بقیه خودش درست میشه
      ...

    • بیطرف

      منشا فساد فقر است
      حاج اقا به فکر اقتصاد فاسد مملکت باشید
      نه به حاشیه..

      پاسخ ها

      • عسل

        حجاب اصله نه حاشیه

    • مهدی آبی

      ادارات اول مشکل بوروکراسی و اختلاس و دزدی و رو جدی بگیرن بقیه پیشکش

      پاسخ ها

      • عسل

        شما مشکلتون با حجابه نه دزدی و اختلاس میخواید خوب دید بزنید وگرنه چشم های هیزتونو اونوقت چجوری سیراب میکنیداگه همه با حجاب باشن

    • عباس گلدوست

      خداوند اجرتان بدهد اگر از صدا و سیما شروع کنید که مجوز بی حیایی اول از انجا صادر میشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج