۸۲۷۶۲۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

روسیه: پیشنهاد آمریکا را بررسی می‌کنیم

سخنگوی کرملین اعلام کرد، اگر آمریکا پیشنهاد انعقاد پیمان جدیدی درباره نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط را مطرح کند، مسکو آن را بررسی می‌کند، ولی طبق دستور "ولادیمیر پوتین"، خود مبتکر چنین اقدامی نخواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به درخواست خبرگزاری «نووستی» برای تفسیر سخنان "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا که اعلام کرده قصد دارد توافقنامه جدیدی درباره نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط منعقد کند، تاکید کرد، همانطور که "ولادیمیر پوتین" دستور داده، روسیه بیش از این مبتکر هیچ گونه مذاکره‌ای در رابطه با پیمان موشکی نخواهد بود، ولی اگر پیشنهادی مطرح شود، آن را بررسی خواهد کرد.

پسکوف افزود: «اگر دونالد ترامپ بخواهد، ما حاضر هستیم ابتکارعمل آنها را بررسی و به آن پاسخ دهیم، ولی خودمان هیچ پیشنهادی در این رابطه ارائه نخواهیم کرد.»

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن از تاریخ دوم فوریه (۱۳ بهمن) تشریفات لازم برای خروج از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط را آغاز می‌کند. وی سپس یادآور شد که قصد دارد پیمان جدیدی در این باره منعقد کند.

"مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خویش اعلام کرد، «اگر روسیه ظرف مدت شش ماه، به اجرای کامل تعهداتش در چارچوب پیمان موشکی بازنگردد، این توافقنامه دوجانبه پایان یافته تلقی خواهد شد.»

روز شنبه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در نشستی با "سرگئی لاوروف" و "سرگئی شایگو" وزرای امور خارجه و دفاع این کشور، اعلام کرد که روسیه نیز به تصمیم آمریکا درباره خروج از پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط پاسخ متقابل داده و مشارکت خود در این توافقنامه را متوقف می‌کند.

پوتین تاکید کرد، البته روسیه بدون کشیه شدن به مسابقه تسلیحاتی باید به تولید تسلیحات نظامی جدید بپردازد. وی همچنین یادآور شد که تمامی پیشنهادات روسیه درباره خلع سلاح روی میز قرار داشته و مسکو همچنان آماده انجام مذاکرات شفاف و برابر خواهد بود، البته خواستار آن شد که مسکو مبتکر انجام هیچ مذاکره‌ای در این باره نشود.

سرهنگ "ولادیمیر شامانوف" رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه نیز در گفت‌وگو با این خبرگزاری ابراز عقیده کرد، پیمان جدید مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط که طرف آمریکایی قصد دارد منعقد کند، مسلما دیگر بصورت دوجانبه نخواهد بود و احتمالا به سطح کشورهایی که دارای فناوری تولید این نوع تسلیحات هستند، گسترش خواهد یافت.

وی گفت: «اگر آنها (آمریکایی‌ها) چنین ابتکارعملی را مطرح کنند، آنطور که ما حداقل طی ۱۰ سال اخیر شاهد بودیم، کشورهای دارای این فناوری، ازجمله چین، کره شمالی، ایران، پاکستان و هند نیز شامل این توافقات خواهند بود و ما نیز حاضر به بررسی این مسئله خواهیم بود.»

شامانوف در تفسیر تصمیم روسیه برای توقف مشارکتش در پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط، در پاسخ به اقدام مشابه طرف آمریکایی، هم این واقعیت را مورد توجه قرار داد: «مشکل اینجاست که مقامات واشنگتن نمی‌خواهند به نگرانی‌های مسکو درباره استقرار سامانه‌‌های دفاع ضدموشکی آمریکا در خاک رومانی که آشکارا علیه روسیه هدف گیری شده‌اند، گوش دهند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج