۸۲۸۰۳۴
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

خاطره‌گویی روحانی از مراجعه به پزشک

بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صحن علنی مجلس با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

خبرگزاری مهر: جلسه بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که صبح امروز(دوشنبه)در صحن علنی مجلس آغاز شده است با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

- جلسه بررسی رأی اعتماد به سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت ساعت ۸:۱۵ آغاز شد.

- سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قبل از آغاز جلسه در مجلس حضور داشت.

- حدود ساعت ۸:۲۰ حسن روحانی رئیس‌جمهور به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول، واعظی رئیس دفتر و امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با استقبال علی مطهری نایب رئیس مجلس وارد صحن شدند.

- حضور همزمان معاون اول و رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد موجب تعجب شد.

- پس از آن، اسامی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی قرائت شد.

- بر این اساس، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز و حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار به عنوان مخالفان و مهدی فرشادان و علیرضا سلیمی به عنوان موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه سخنرانی می کنند.

- طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور به مدت ۳۰ دقیقه و هر کدام از موافقان و مخالفان به مدت ۱۵ دقیقه و وزیر پیشنهادی به مدت یک ساعت فرصت دارند که در جلسه امروز سخنرانی کنند.

- همیشه همزمان با ورود رئیس‌جمهور، تعدادی از وزرا نیز در جلسه رأی اعتماد برای حمایت از وزیر پیشنهادی حضور می‌یافتند اما در جلسه امروز، وزرا همراه با رئیس‌جمهور وارد صحن نشدند.

- حدود ساعت ۸:۳۰ حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور وارد صحن شد و پس از آن، حدود ساعت ۸:۴۵ رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و حدود ساعت ۹ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور وارد صحن شدند.

- رئیس‌جمهور سخنرانی‌اش را با برشمردن دستاوردهای انقلاب در زمینه سلامت آغاز کرد و در ادامه از قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشین بهداشت، تعریف و تمجید کرد و وی را فردی مخلص و ایثارگر خواند و گفت: او نقش ارزشمندی در اجرای طرح تحول سلامت داشت و امیدوارم در تاریخ کشور ما در کنار طرح تحول سلامت، نام آقای دکتر هاشمی ماندگار شود. یکی از تأسف‌های من این است که دوست عزیز من نتوانست تا پایان دولت در کنارمان باشد.

-روحانی همچنین گریزی به لوایح چهارگانه زد و از نمایندگان و ریاست مجلس به دلیل تصویب چهار لایحه مهم در زمینه FATF تشکر کرد و گفت: این کار به عنوان کار مهم دولت و مجلس در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

- رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از اظهارات خود، خاطره‌ای از مراجعه‌اش به پزشک تعریف کرد و گفت: پیشِ پزشکی رفتم که برای من یک صفحه دارو نوشت. به او گفتم این همه دارو برای چیست. او اعلام کرد داروی شما، دو خط اول است، بقیه‌اش زینت‌النسخه است.

- وی با تأکید بر اینکه ما زینت‌النسخه نمی‌خواهیم، بلکه برای بیماران دارو می‌خواهیم، از جوانان خواست تا همان‌طور که برای موضوعات مختلف هشتگ درست می‌کنند، برای تجویز داروهای زینت‌النسخه هم هشتگ درست کنند.

- حدود نیم ساعت از سخنرانی رئیس‌جمهور می‌گذشت، اما هنوز روحانی حتی کلمه‌ای در دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت صحبت نکرده بود.

- بالاخره ساعت ۹ رئیس‌جمهور به سراغ حرف اصلی رفت و وارد دفاع از نمکی شد، البته این دفاع نیز جالب بود؛ رئیس‌جمهور نقطه اصلی مزیت «نمکی» را معرفی وی از سوی قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌دانست.

- دفاع رئیس جمهورشاید دو، سه دقیقه طول کشید و باز روحانی وارد موضوعات دیگری مانند طب سنتی شد.

- ساعت ۹:۱۰ سخنرانی رئیس‌جمهور به پایان رسید و وی تریبون را ترک کرد و روی صندلی مخصوص خود نشست.

- پس از آن محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز برای مخالفت با وزیر پیشنهادی در جایگاه قرار گرفت.

- وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: انتظار بود اگر شما می‌خواستید خارج از موضوع صحبت کنید، در مورد معیشت مردم، نوسانات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی صحبت کرده و راه‌حل‌هایی ارائه می‌دادید و به جای اعلام اندیشه بزرگ کردن دولت، راهکارهای خود برای حل مشکلات مردم را ارائه می‌دادید.

- رئیس‌جمهور حدود ساعت ۹:۲۰ از صحن مجلس خارج شد.

- خروج روحانی از صحن برای دقایقی نظم جلسه را بر هم زد، درحالی‌که طبق روال گذشته نمایندگان برای طرح مسائل حوزه‌های انتخابیه‌شان نزد رئیس‌جمهور می‌رفتند.

- محمدحسین فرهنگی در واکنش به بهم‌ ریختگی صحن، خطاب به رئیس مجلس گفت: پیشنهاد می‌کنم رئیس‌جمهور فرصت دیدار با مجامع استانی اختصاص دهند تا نمایندگان فرصت جلسه رسمی را تنها فرصت صحبت با رئیس‌جمهور ندانند.

- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفته‌های وی را تائید کرد.

- فضای آرام مجلس و ترکیب مخالفان و موافقان نشان می‌داد که رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت با مشکل چندانی مواجه نخواهد بود و نمکی به راحتی از خانِ مجلس عبور خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام‌

      در مورد آقای نمکی همین کافی است که علاوه بر معرف اصلی که جناب آقای دکتر نوبخت (زینت الوزرا ) است ایشان آدمی با نمک هم انشالله هستند و حق نون و نمک هم امیدواریم به سفره انقلاب حفظ کنند نه فقط حق نون و نمک پزشکان را فقط فکر مناطق محروم مثل تهران( پایتخت سابق ) هم باشند

      پاسخ ها

      • hassan.h

        اولین رئیس جمهوری هست که بر علیه نظام پزشک سالاری با این تمثیل ها صحبت کرده است و فکر کنم (نمکی) اولین وزیر غیر پزشک بعد از انقلاب باشد
        اگر روحانی و نمکی در عمل هم با پزشک سالاری مقابله کنند قطعا نظام درمان به نفع بیماران اصلاح خواهد شد و کادر درمانی هم راضی خواهند شد
        متاسفانه از اول انقلاب و قبل از انقلاب نظام درمان ما پزشک سالار بوده است

    • بدون نام

      اقای روحانییییی، شما اگر رییس جمهور سوییس بودید، میتوانستید از خاطراتتان برای مردم تعریف کنید!

    • zara

      روزی هم جناب روحانی بنشینن تو ممالک خارجه و نوه ها شونو روپاشون بذارن بگن ..اخی چه روزایی بود ..یه زمانی یه وزیر بهداشتی داشتم که هرجا کم میاورد تو جمع برو بچ و رسانه ها در جواب مردم ساده و بی شیله پیله میگفت ..بمال ..توهم بمال ..مالیدن که بلدی مگه نانوا نیستی توهم بمال زنت خوب بشه .. اخی .چه روزایی بود ..چه وزیر زحمت کشی بود

    • zara

      روزی هم جناب روحانی بنشینن تو ممالک خارجه و نوه ها شونو روپاشون بذارن بگن ..اخی چه روزایی بود ..یه زمانی یه وزیر بهداشتی داشتم که هرجا کم میاورد تو جمع برو بچ و رسانه ها در جواب مردم ساده و بی شیله پیله میگفت ..بمال ..توهم بمال ..مالیدن که بلدی مگه نانوا نیستی توهم بمال زنت خوب بشه .. اخی .چه روزایی بود ..چه وزیر زحمت کشی بود

    • جواد

      همتون همینجوری هستید خدا به داد کارگرا و کارمندا و شغل آزادیا برسه

    • بدون نام

      قبلا حاج آقا خاطره داشتیم او گور بگور شد حالا حسن خاطره آمده امیدوارم اینهم هرچه زودتر خودشو خانوادهاش گور بگور شوند انشالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج