۸۲۸۱۸۲
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

بادامچیان: دوران اصلاح طلب و اصولگرا تمام شد

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره جریان‌های سیاسی ایران معتقداست : هم در جریان اصلاح طلب و هم اصولگرا افراد درستی وجود دارند اما دوران اصلاح‌طلبی و اصولگرایی سر رسیده و جناح‌های فعلی هیچ فایده‌ای ندارند.

خبرگزاری ایرنا: رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره جریان‌های سیاسی ایران معتقداست : هم در جریان اصلاح طلب و هم اصولگرا افراد درستی وجود دارند اما دوران اصلاح‌طلبی و اصولگرایی سر رسیده و جناح‌های فعلی هیچ فایده‌ای ندارند.

اسدالله بادامچیان در نشست «ناگفته‌های انقلاب» درباره سوابق مبارزاتی خود گفت: در سنین نوجوانی در گروه شیعیان و فداییان اسلام فعال بودم از سمت دیگر به خانه دکتر صدیقی هم رفت و آمد داشتم. بعد از کودتا در گروه شهید صادق امانی مبارزه فرهنگی می‌کردیم و بعد از نهضت امام به ایشان پیوستم.

وی درباره تأسیس حزب موتلفه گفت: در اردیبهشت سال ۴۲ امام به جمعی از ما گفت شما که برای خدا کار می‌کنید موتلف شوید و ما اسم تشکیلات خود را موتلفه اسلامی گذاشتیم.

بادامچیان درباره چرایی عنوان هیأت برای موتلفه گفت: اسم حزب در آن روزها با حزب توده، حزب مظفر بقایی و...، عجین شده بود و از این جهت موقعیت نداشت از سوی دیگر ساواک روی اسم حزب حساسیت داشت اما با هیأت کاری نداشت.

وی افزود: وقتی نهضت آزادی تشکیل شد از طریق شهید اسلامی و شهید درخشان با آن همکاری داشتم اما عضو نشدم. بعد از تشکیل موتلفه نهضتی‌ها گفتند با هم ائتلاف کنیم که امام به ما فرمودند شما کار خود را بکنید. ما هم چون راه مبارزه طولانی بود به حرف امام گوش دادیم و با نهضت آزادی ادغام نشدیم.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: در طول دوران مبارزه با گروه‌های مختلف همکاری داشتم. در سال ۴۹ هم که موضوع مبارزه مسلحانه پیش آمد آیت الله طالقانی و شهید مطهری به ما گفتند با مجاهدین خلق همراهی کنیم. بعد که در سال ۵۳ زندان رفتم متوجه انحراف در دو سازمان مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی شدم.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که یک جریان بقیه جریان‌ها را بعد از انقلاب کنار زد، عنوان کرد: انقلاب را امام با ملت شروع کرد نه نهضت آزادی، جبهه ملی، فداییان اسلام و... . ما از درون مردم برای تبعیت از مرجعیت خدمت امام رفتیم و کارهای سیاسی ما ادای تکلیف شرعی بود.

وی درباره دولت‌های پس از انقلاب گفت: هر دولتی که با رای اکثریت مردم روی کار می‌آید قانونی است و با تنفیذ ولی فقیه شرعی می‌شود و اگر دولت بد باشد با رای مردم در انتخابات باید کنار گذاشته شود.

عضو حزب موتلفه اسلامی در باره فضای مجازی بیان کرد: شبکه مجازی چیزی ندارد که بترسیم. آن موقع هم که ماهواره‌ها مسأله بود من گفتم چرا نباید از آن استفاده کنیم. الان هم نظر من درباره فضای مجازی همین است.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که حزب موتلفه با ترور موافق است گفت: در اسلام قتل منع شده اما درباره قصاص گفته شده است که در آن حیات است. ترور و فتک (قتل ناجوانمردانه و غافلگیرانه) منع شده اما اعدام انقلابی مورد قبول همه حقوق هاست.

وی ادامه داد: در مبانی اسلامی، در حکومت اسلامی قوه قضاییه و در حکومت غیر اسلامی حکم مجتهد جامع الشرایط و واجد شرایط، می‌تواند حکم مهدورالدمی افراد را بدهد. موتلفه هم با ترور مخالف است و در مورد حسنعلی منصور هم اجرای حکم یک مرجع تقلید بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موتلفه هیچ وقت ترور نکرده و حتی انفجار در زمان شاه هم برای ما جایز نبود اما در یک مورد با حکم شفاهی آیت الله العظمی میلانی اجرای حکم کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت خدا بر شما

    • بدون نام

      ملت نجیب است از. اول می دانستند که همگی فرصت طلب هستید!!
      کفگیر تان ب ته دیگ خورده؟
      ازپیشگاه ملت و خدا شرم و خجالت بکشید همگی.
      چه بر سر این کشور آوردید در تمام زمینه!!!
      اعتقاد و ایمان همه را خدشه دار کردید.
      بی لیاقتی شما مدیران خودبین حاصلی جز فلاکت داشته!
      چند شب در خلوت خود خدا را داور قرار دهید،نگاه کنید خروجی اش چییست!!!
      سانسور نفرمایید

    • بدون نام

      دنیا عوض شده و نه اصلاح طلبان ونه اصولگرا یان نه موتلفه هیچ کدام ربطی به مردم نداره همتون فقط فکر اهداف خود و اطرافیان خود هستید حالا بدون شما پیر و پفتالها زندگی و ایران قشنگ تر ی شاهد خواهیم بود پس باهوش باشیم خدا قوت

    • بدون نام

      باز فریب باز ریا
      هیچ کدومتون چه مذهبی چه روحانی چه در هر لباسی که در جایگاهها و پستهای سیاسی نشستین به مردم ذره ایی دل نمیسوزانیین و حتما هر روز گرفتارتر میخواهیبن بکنین ...

    • بدون نام

      همه تون مثل هم هستید. هنوز مونده که خیلی چیزاتون رو بشه.

    • بدون نام

      دیگه بعد از اصولگرا و اصلاح طلب کدوم حزب پیدا شده میخاد بیاد رو مردم آزمایش کنه .شدیم موش آزمایشگاهی

    • بدون نام

      اگر بگویید که الان دوره ی چه کسانی است خوب می شود بعد از چهل سال این چه حرفی است که می زنید در دولت سابق سنگ تمام گذاشتید و حمایت کردید چرا همان موقع این حرف ها را نمی زدید.

    • ناجی

      دروغ ونیرنگ پایه واساس همه حزبهاشده

    • بدون نام

      حرب شما موتلفه هزار نفر طرف دار ندارد و فقط یک اسم هست به چه دل خوش کردی ول کن این دکان بقالی البته برای این اسم از بوجه دولت استفاده می کنید اگر برید زیر خاک هم ولش نمی کنید زن و بچها ببرین بذارین داخل آن ساختمان

    • بدون نام

      حرب شما موتلفه هزار نفر طرف دار ندارد و فقط یک اسم هست به چه دل خوش کردی ول کن این دکان بقالی البته برای این اسم از بوجه دولت استفاده می کنید اگر برید زیر خاک هم ولش نمی کنید زن و بچها ببرین بذارین داخل آن ساختمان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای بادام همه شبیه بهم هستیدبابامردباشیدوشهامت بخرج دهیدوازدرگاه ملت نجیب ایران بخاطرسومدیریتتان عذرخواهی کنیدوازانان طلب عفوکنیدکه بدجوری وادادید

    • بدون نام

      حالا متوجه شدید که تمام راه های رفته شما اشتباه بوده و فقط مردم رو از همه چیز زده کردید در واقع شما مردم رو نابود کردید . لطفا چاپ کنید

    • ایرج

      خیلی ممنونم یادآوری فرمدید،ازاینکه این دوگروه دورانش الان بپایان رسیده کاملا درسته ولی مؤتلفه خیلی وقته پیاین یافته،اظهارفضل فرماییدچه حزبی نباست بیاید تا انقیادکنیم وچندصباحی مشغول مباحث شان شویم،تاآنها هم به صندق امانانت احزاب سپرده شوند

    • بدون نام

      ننگ‌بر شما که و بر من که شماها را شریف میپنداشتم

    • بدون نام

      آن یک شعارمردمی است، یعنی کل مسئولین نظام، شامل ‌شماهم می‌شود...

    • بدون نام

      همه به زباله دان ریخته شدید

    • بدون نام

      ملت می دانستند که همگی فرصت طلب هستید!!
      کفگیر تان ب ته دیگ خورده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج