۸۲۸۵۷۹
۲ نظر
۵۵۱۵
۲ نظر
۵۵۱۵
پ

موضوعاتی که در ابتدای رابطه باید در موردشان صحبت کنیم

هر رابطه عاطفی در آغاز خاص و هیجان انگیز است به طوری که گاهی یادمان می رود و از محدودیت ها پایمان را فراتر می گذاریم. در واقع آنقدر ذوق داریم که می خواهیم تمام دیوارهای بین مان را خراب کنیم و به طرف مقابل مان نزدیک و نزدیک تر شویم. در ابتدای رابطه تمام حرف ها و کارهای طرف مقابل به چشم ما شیرین و جذاب می آید اما همان رفتارها رفته رفته موجب آزار می شوند.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: هر رابطه عاطفی در آغاز خاص و هیجان انگیز است به طوری که گاهی یادمان می رود و از محدودیت ها پایمان را فراتر می گذاریم. در واقع آنقدر ذوق داریم که می خواهیم تمام دیوارهای بین مان را خراب کنیم و به طرف مقابل مان نزدیک و نزدیک تر شویم. در ابتدای رابطه تمام حرف ها و کارهای طرف مقابل به چشم ما شیرین و جذاب می آید اما همان رفتارها رفته رفته موجب آزار می شوند. بنابراین بهتر است که از همان ابتدا برای رابطه مرزهایی را قائل شویم و در مورد آنها با طرف مقابل نیز صحبت کنیم.

اما حال این سوال پیش می آید که چه محدودیت هایی را باید قائل شویم؟ در مورد کدامیک باید با طرف مقابل مان صحبت کنیم؟ اگر تا به حال به آن فکر نکرده اید، حال زمان آن است که روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشید. در این مطلب موضوعاتی را که شما باید در ابتدای رابطه عاطفی در مورد آن با طرف مقابل تان صحبت کنید، را آورده ایم تا اولین قدم ها را درست بردارید.

موضوعاتی که در ابتدای رابطه باید در موردشان صحبت کنیم

چه نوع رابطه ای می خواهید؟

شما باید در همان ابتدای رابطه در مورد این که چه نوع رابطه ای می خواهید و چه انتظارهایی دارید، با طرف مقابل تان صحبت کنید. این موضوع مهمی ست که نباید جای هیچ ابهامی در آن باقی بماند. به عنوان مثال شما به دنبال رابطه ای جدی هستید اما طرف مقابل تان رابطه ای معمولی و کوتاه مدت می خواهد یا این که شما دوست ندارید با او از طریق چت در ارتباط باشید اما او انتظار دارد که مدام با او در حال چت کردن باشید.. در این شرایط اگر بدون اطلاع از آنچه طرف مقابل تان می خواهد، رابطه را آغاز کنید، خیلی زود به مشکل بر خواهید خورد.

به زمانی برای تنهایی نیاز دارید

هر کسی حریم شخصی خود را دارد. وارد رابطه شدن بدین معنی نیست که شما تمام زمان تان را برای طرف مقابل بگذارید. بلکه شما به زمانی برای تنهایی هم نیاز دارید. اگر چه این موضوع بدیهی ست اما بهتر است که در همان ابتدای رابطه در این مورد با طرف مقابل تان صحبت کنید، در غیر این صورت ممکن است موجب سوتفاهم شود. البته زمانی که هر فردی به تنهایی نیاز دارد، متفاوت است. ممکن است شما هفته ای 1 روز را بخواهید تنها باشید اما طرف مقابل تان زمان بیشتری را نیاز داشته باشد. از این رو صحبت کردن در این مورد امری ضروری ست.

در شبکه های اجتماعی چه فعالیتی دارید

حتما شما هم در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام و غیره فعالیت دارید. تحقیقات نشان داده یکی از مواردی که میان زوجین اختلاف نظر و جدایی می اندازد، همین شبکه های اجتماعی ست، از این رو شما باید در مورد آن با طرف مقابل تان صحبت و محدودیت هایتان را مشخص کنید. به عنوان مثال شما دوست دارید که عکس های دو نفری تان را منتشر کنید اما این کار طرف مقابل تان را ناراحت می کند یا این که شما دوست ندارید غریبه ها را فالو کنید اما این موضوع برای او امری عادی ست. اگر محدودیت هایی را که در مورد شبکه های اجتماعی برای خود و طرف مقابل تان قائل هستید در همان ابتدای رابطه به زبان نیاورید، بدون شک پس از مدتی جرو بحث های شما آغاز خواهد شد. هر چه باشد شبکه های اجتماعی عضوی جداناپذیر از زندگی ماست که می تواند روی رفتار و سبک زندگی ما تاثیرگذار باشد پس صحبت کردن در مورد آن نیز ضرورت دارد.

چه چیزهایی را با هم به اشتراک می گذارید

مطمئنا شما از رابطه عاطفی برای خود تعریفی دارید که ممکن است با تعریف طرف مقابل تان از آن متفاوت باشد. مثلا شما دوست ندارید که هیچ دیواری میان شما و شریک زندگی تان باشد از این رو تمام جزییات زندگی تان را با او در میان می گذارید اما این موضوع برای طرف مقابل تان تعریف نشده است به طوری که او ترجیح می دهد مقداری فاصله را همیشه حفظ کند و در مورد برخی موضوعات با شما سخن نگوید. در این شرایط، مثلا اگر شما از او بخواهید که پسوردش را به شما بدهد، بدون شک او عصبانی خواهد شد و از رابطه با شما عقب خواهد کشید. برای جلوگیری از این اختلاف نظرها، بهتر است که همان ابتدای رابطه حریم شخصی خودتان را مشخص کنید.

موضوعاتی که در ابتدای رابطه باید در موردشان صحبت کنیم

نگاه تان نسبت به آینده چیست؟

شما نمی دانید که چه آینده ای انتظارتان را می کشد اما حداقل می توانید آینده ایده آل تان را تصور کنید. ممکن است شما دوست داشته باشید که هر چه سریع تر بچه دار شوید یا نه، ترجیح می دهید که آزادی عمل بیشتری داشته باشید و به جای آن به سفر بروید. اگر چه رابطه ای که آغاز کرده اید غیر قابل پیش بینی ست اما هم شما و هم طرف مقابل تان حق دارید نظر یکدیگر را در مورد آینده و برنامه هایی که برای آن ریخته اید، بدانید. اگر در آینده ای نزدیک رابطه شما جدی شود و در آن زمان یکی از شما بچه خواست و دیگری نه، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

چه چیزهایی دوست ندارید؟

این موضوع یکی از مهمترین چیزهایی ست که حتما باید در ابتدای رابطه در مورد آن صحبت کنید. همانطور که شما از علاقمندی هایتان حرف زدید، باید در مورد خط قرمزها و چیزهایی که دوست ندارید هم صحبت کنید. در این مورد هم با خود و هم با طرف مقابل تان صادق باشید. به عنوان مثال به او بگویید که از بی خبری متنفرید و انتظار دارید که او شما را در جریان کارهایش بگذارد یا این که دوست ندارید تعطیلات را در خانه بگذرانید. لازم نیست فقط در مورد موضوعات مهم و بزرگ صحبت کنید، شما باید در مورد رفتارهای کوچکی که شما را به شدت عصبانی می کند هم حرف بزنید تا طرف مقابل محدودیت های شما را بشناسد و در طول رابطه آنها را رعایت کند.

چگونه مشکلات را حل می کنید؟

هیچ رابطه ای بدون اختلاف نظر و مشکل نخواهد بود. در این شرایط، این شمایید که یا باید رابطه را به گونه ای کنترل کنید که مشکل حل شود یا برعکس آن را به سمتی ببرید که از هم بپاشد. بنابراین بهتر است که از همان ابتدا در مورد شیوه حل مشکلات تان با هم صحبت کنید در غیر این صورت سر مسایل کوچک رابطه شما از هم پاشیده خواهد شد. به عنوان مثال شما فردی هستید که دوست دارید پس از دعوا تنها باشید یا این که دوست دارید همان لحظه در مورد مشکل صحبت و آن را حل کنید. اگر مرزهای یکدیگر را در مواقع سختی و ناراحتی بشناسید، خیلی راحت تر می توانید از پس مشکلات تان برآیید.

منبع: lovepanky

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      خوبی اینده به غیر قابل پیش بینی بودنش هست چون هراتفاقی هم ممکن هست هم غیر ممکن

    • بدون نام

      خیلی خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج