جاباما
۸۲۸۶۷۴
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

مخالفت نخست‌وزیر عراق با سخنان ترامپ درباره ایران

نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات ترامپ علیه ایران، گفت که اجازه نمی‌دهد کشوری از خاک عراق علیه کشوری دیگر استفاده کند.

خبرگزاری فارس: «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق شامگاه سه‌شنبه (۱۶ بهمن) به اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در مورد استفاده از خاک عراق واکنش نشان داد.

او طی نشست خبری هفتگی خود گفت: «مخالف این هستیم که کشوری از [خاک] عراق علیه کشور دیگر استفاده کند».

عبدالمهدی با بیان اینکه «نباید در هیچ درگیری‌ای بین دو کشور، جزئی از این درگیری باشد»، اظهار داشت: «آمریکا در عراق پایگاه نظامی ندارد، بلکه مربیانی در قالب ائتلاف بین‌المللی وجود دارد».

به گزارش شبکه السومریه، نخست وزیر عراق گفت: «با طرف آمریکایی در خصوص اظهارات اخیر [ترامپ] اختلاف داریم و ما مخالف این فهم و برداشت هستیم. این گونه اظهارت غیرمفید بوده و باید پس گرفته شود».

اشاره عبدالمهدی به سخنان این هفته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که طی گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» این کشور گفت که کشورش از یکی از پایگاه‌های عراق برای رصد کردن ایران و تحت نظر گرفتن این کشور استفاده می‌کند.

او گفته است: «یکی از دلایلی که می‌خواهم آن را (پایگاه نظامی را) حفظ کنم این است که می‌خواهم ایران را کمی تحت نظر بگیرم چون ایران یک مشکل واقعی است».

این اظهارات ترامپ واکنش صریح مقام‌های سیاسی و گروه‌های نظامی این کشور را در پی داشته است. «برهم صالح»، رئیس جمهور و «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر سابق عراق اولین کسانی بودند که به این اظهارات ترامپ واکنش نشان دادند.

گردان‌های حزب‌الله عراق نیز حضور نظامیان آمریکایی و سایر قوای بیگانه را «اشغالگری و تجاوزکارانه» خواند.

از سوی دیگر، نمایندگان پارلمان عراق و در رأس آن، کمیسیون امنیتی و دفاعی آن قصد دارد پیش‌نویس قانونی را که خواهان اخراج نیروهای بیگانه از خاک عراق است، در پارلمان به رأی بگذارند.

آمریکا از سال ۲۰۱۴ که ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش را تشکیل داد، نیروهای خود را به عراق فرستاد. به رغم اینکه این گروه تروریستی سال ۲۰۱۷ رسما از عراق برچیده شده، ولی آمریکا همچنان به بقای نیروهای خود در این کشور اصرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون دستش درد نکنه لطف دارن ایشون. حالا مخالفت ایشون چه نفعی برا ایران داره.

    • ناشناس

      عراق و ترکیه روابط با ایران را فقط برای رضایت مردمشان و گاز و پول میخواهند و هیچ تعهدی به ما ندارند و همش اظهار بیطرفی می کنن و دست ما را در پوست گردو میزارن!

    • ناشناس

      شما مقامات عراقی طرفدار حزب باد و نون به نرخ روز خورید!!

    • بدون نام

      الکی بابا تازگیا گفتن پول برق ونمیدن بعد نفتی ک ب ایران صادرمیکردنم دیگه نمیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج