۸۲۸۶۷۷
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

عسگرخانی: برجام و FATF برای انقلاب محدودیت هستند

یک استاد دانشگاه گفت: قراردادها و قوانینی مثل برجام و FATF با قواعدی که دارند رفتار کشورها را در آینده دور و نزدیک هدایت می‌کند و اینها برای انقلاب اسلامی محدودیت هستند.

خبرگزاری ایسنا: یک استاد دانشگاه گفت: قراردادها و قوانینی مثل برجام و FATF با قواعدی که دارند رفتار کشورها را در آینده دور و نزدیک هدایت می‌کند و اینها برای انقلاب اسلامی محدودیت هستند.

ابومحمد عسگرخانی استاد دانشگاه در نشستی با عنوان "استراتژی غرب در برابر چهار دهه گفتمان انقلاب اسلامی" که عصر سه شنبه از سوی جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، گفت: یکی از برداشت‌های غلط درباره ایران که از خارج کشور حمایت می‌شود این مساله است که انقلاب اسلامی در حال فروپاشی است اما این برداشت کاملاً غلط است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از سال ۵۷ از ایران آغاز شد، برخی معتقدند د مشروطیت، عرف شرع را شکست داد و در ۵۷ شرع، عرف را. و برخی هم بر این نگرند که انقلاب ریشه در دوران صفویه دارد اما من معتقد هیچکدام از اینها نیست بلکه انقلاب اسلامی ریشه د مذهب دارد و به میلیون‌ها سال قبل باز می‌گردد و البته ریشه در راز آفرینش دارد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: برخی از اسلام شناسان در غرب ده سال قبل از وقوع انقلاب این سوال را مطرح کرده بودند که آیا اسلام روزی بین المللی می‌شود؟ و پاسخ دادند که مطالعات نشان می‌دهد هر جا مسیحیت نتوانسته برود اسلام رفته است. بنابراین همان زمان هم این نظر بوده است که اسلام ایدیولوژی و آتش زیر خاکستر است.

عسگرخانی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک پیام بین المللی داشت اما در مقابل آن استراتژی‌های متفاوت به کار برده شده است. انقلاب را بسیاری با وضعیت اتحاد جماهیر شوروی مقایسه کرده‌اند و سعی کرده‌اند سیاست مهار شوروی را برای ایران هم به کار ببرند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی عظیم و بزرگ است اما باید مراقب باشیم. آنها در سه حوزه امنیت، اقتصاد و فرهنگ ما را در وضعیت بدی قرار داده‌اند . تحمیل قراردادها و مشاهدات مختلف از برجام گرفته تا FATF، پالرمو و غیره اقداماتی در راستای مهار انقلاب اسلامی است. اینها مثل شبکه‌ای عنکبوتی به هم وصل هستند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: قراردادهایی مثل FATF به شکلی تنظیم شده اند که کشورها به راحتی آن را بپذیرند چرا که دیگر در چارچوب سازمان ملل و شورای امنیت مطرح نمی‌شوند بلکه به اصطلاح جمعی و گروهی از کشورها پایه ریزی می‌کنند اما آرام آرام می‌بینید که بدون اینها نمی‌توانید با دنیا کار کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله. برا کسایی که پولشویی میکنن محدودیت میاره

      پاسخ ها

      • مهدی

        با این قراردادها دست عده ای از تعرض به بیت المال بسته میشه

      • ‌‌‌‌ ( شب دراز است قلندر بیدار )

        بله روحانی با‌نجومی بگیر ها سلام علیک دارد مگه میشه دوستان روحانی بیکار باشند.خخخخخ

      • بدون نام

        روحانی: آ ایکه بگفتی یعنی چه

    • بدون نام

      خوب بهتره ایشون وقتی میگه بودنش محدودیت هست اون وقت نبودنش چی میخواد بشه و راه حل نپذیرفتن اونا چیه

    • iren

      بله واقعا برای حلقِ گشاد خیلیها مانع ایجاد میکنه

    • بدون نام

      من آخری نفهمیدم خوب است یا بد دو رو حرف می زنید میگی ابنها به هم وثل هستند برای مهار انقلاب بعد میگی اگر نباشند نمی توانید با دنیا کار کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج