۸۲۸۸۷۲
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

پرداخت وام ازدواج نوبتی می‌شود!

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی سقف وام ازدواج در سال آینده را ۱۰۰ درصد افزایش داده، اما دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی با انتقاد از افزایش سقف وام ازدواج در این کمیسیون، این اقدام را یک کار سیاسی دانست و معتقد است که با این شرایط پرداخت وام زدواج نوبتی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی سقف وام ازدواج در سال آینده را ۱۰۰ درصد افزایش داده، اما دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی با انتقاد از افزایش سقف وام ازدواج در این کمیسیون، این اقدام را یک کار سیاسی دانست و معتقد است که با این شرایط پرداخت وام زدواج نوبتی می‌شود.

محمدرضا جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره منابع تأمین وام ازدواج، اظهار کرد: برای اعطای وام ازدواج مجموع مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده که البته در سال ۱۳۹۵ تصمیم بر آن شد که بخشی از حساب‌های جاری نیز به این موضوع اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه استفاده از مانده حساب‌های جاری برای پرداخت وام قرض‌الحسنه از نظر شرعی درست نیست، تصریح کرد: وجوه جاری وجوهی است که در هر لحظه می‌تواند از سوی صاحب حساب برداشت شود و نمی‌توان روی آن حساب کرد.

دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: از سوی دیگر ما باید از منابع سپرده‌گذار، پول بدون سود را در اختیار کسی که وام قرض‌الحسنه می‌گیرد، قرار دهیم و این اختیاری است که متعلق به صاحب حساب است و بانک مرکزی نمی‌تواند از آن استفاده کند.

استفاده از حساب‌های جاری برای وام ازدواج شرعی نیست

جمشیدی با بیان اینکه به جز مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و بخشی از حساب‌های جاری که آن هم شرعی نیست، منبع دیگری برای تأمین مالی وام ازدواج مشخص نشده است، گفت: دولت بر اساس توان بانک‌ها و حساب و کتابی که کرده رقم ۱۵ میلیون تومان را در بودجه برای سقف وام ازدواج تعیین کرده است و زمانی که مجلس با وجود محاسبات دولت و محدود بودن منابع، رقم وام ازدواج را افزایش می‌دهد، به نظر می‌رسد که یک کار سیاسی است.

وی افزود: اگر متقاضی برای وام ازدواج باشد و منابعی برای آن وجود نداشته باشد، باعث می‌شود که مردم در صف باشند و پرداخت وام ازدواج نوبتی باشد.

دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی با انتقاد از افزایش سقف وام ازدواج از سوی کمیسیون تلفیق مجلس، اظهار کرد: وقتی منابع جدیدی برای این تسهیلات تعیین نمی‌شود، چرا رقم وام را افزایش می‌دهند؟ برای افزایش سقف وام ازدواج، موجودی کافی وجود ندارد و منجر به بلاتکلیفی متقاضیان می‌شود.

دولت در لایحه بودجه سال آینده سقف ۱۵ میلیون تومان را برای وام ازدواج در این سال پیش‌بینی کرده بود، اما هفته گذشته کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی این لایحه با افزایش ۱۰۰ درصدی سقف وام ازدواج در سال آینده، رقم این تسهیلات قرض‌الحسنه را به ۳۰ میلیون تومان افزایش داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیشعور ها نوبت به وام ازدواج که میرسه میگید شرعی نیست..اگه شما شرع رو قبول داشتین که این همه وام سود بالا نمیادین..پدر مردم رو دراوردین..هرجور دوس دارین به دین و احکام دین نگاه میکنید.هرجا به سودتونه میگید آره آقا شرع میگه هرجا به ضررتونه میگید آقا همینه که هست..خیلی گردن کلفید..ایشالله خدا گردنتون رو بشکنه

    • بدون نام

      دیگه کسی زن نمیتونه بگیره که وام بخواهد پس ببینید پولها را کی بالا کشیده که کمبود پیش آمده؟

    • بدون نام

      وقتی اقازاده ها و گردن کلفت ها صد هزار میلیارد تومن وام گرفتن و با گردن کلفتی پس نمیدن و جز معوقه ها هس از نظر شما شرعی هست و درسته ولی اگه بخاین به دوتا جوون وام بدین و اونم سر موقع قسطشو پرداخت کنه از نظر شرعی درست نیست!!!!عجب ادمی هسی... کو وجدانت...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        12/29کاربر عزیز برای چی؟ الکی به برخی توهین میفرمایید، این بنظر درست نیست بفرمایید زانوزاده ها نکبت زاده ها تا حق مطلب را ادا کرده باشید نگران اون که تصور میکنی گردن کلفت دارند، پیش پات زانو ميزنند عجله نکن صبح میرسد روزی از راه همیشه بعد از زمستان بهار است،

    • بدون نام

      خب ..الحمدا...ِ... اینم صفی شد..

    • کاظم

      فقط اینو میدونم .دنیا عین چرخ و فلک هست .یه روزی هم نوبت ما میشه .تا میتونید الان بخورید و ببرید

    • ب

      ذلت از این بدتر نمی شود وام برای ازدواح

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول نوبت آقا زاده های قلابی مسخره کردین مردما جوونامون دارند دیوونه میشن ای خداااااااا پ کجایی

      • جوون عاشق بی پول

        از ماست که در ماست
        والسلام

    • بدون نام

      کی نوبت مامی شه میخواهیم تجدید فراش کنیم

    • حمیدرضا رضایی زاده

      برسیدبه دادجوانها بخداقسم همه گرفتارن مشکلات دارند خصوصا مالی اول زندگی واقعا این مبلغ 30میلیونی که بشود60میلیونی نیازصروری است توی مملکتی زندگی می‌کنیم اسلامیت قرآن عدالت مولاعلی ع حاکم است ورهبری داریم که باجان ودل ازجوانها حمایت می‌کند وماجوانها جانمان رافدای رهبر عزیز مان میکنیم وخدای متعال حفظشان کند ....انشاالله

    • حمیدرضا رضایی زاده

      انشالله 30میلیون تصویب می‌شود گره مشکلات تا حدی بازمیشود .عجله نکنید همه چیز درست میشود بااتکا به خداوندگار کریم ورحیم

    • بدون نام

      نه خدایی آمار ازدواج سال ۹۷ رو اعلام کن مال ۱۰ ماهه اولش و البته طلاق رو... عزیزم جوون بدبخت بعد چندین سال درس خواندن و ۲ سال خدمت مقدس سربازی باید بشه بیکار... حمایت خانواده مثل سابق نیس... البته ۹۰ درصد حق دارن چون گوشت شده ۱۰۰ تمن و ... دیگه امید نیست... وگرنه منم دوس داشتم سال ۹۰ ازدواج کنم نشد... الآن دیگه خودمم نمیخوام بخوام هم واقعا سخته کار نیس حقوق نیس خونه و ماشین و البته خرج عقد و عروسی و خرید طلا... .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج