۸۲۸۹۲۴
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

چین هزاران سایت غیراخلاقی را تعطیل کرد

چین اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون هزاران تارنما و سایت و ده ها هزار نشریه اینترنتی غیراخلاقی را تعطیل کرده است.

خبرگزاری ایرنا: اداره مطبوعات و انتشارات چین روز چهارشنبه اعلام کرد در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ از انتشار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نشریه و مجله اینترنتی که مطالب غیراخلاقی و غیرقانونی درج می کردند، جلوگیری شده است.
این اداره در بیانیه ای آورده است در سال جاری میلادی ماموران این نهاد همچنین موفق به کشف و توقیف 700 هزار جلد کتاب حاوی آثار سرقتی ادبی شده اند.

گزارش می افزاید: در سایت های مستهجن، اطلاعات غیرقانونی و آثار خلاف اخلاق منتشر می شده است به همین دلیل این سایت ها دیگر مجاز به فعالیت نیستند.

چین از جمله کشورهایی است که محدودیت های بسیاری برای کاربران در استفاده از شبکه های اینترنتی و سایبری در نظر گرفته و به رغم توسعه سرسام آوری که در این فناوری داشته است دسترسی مشترکان به بسیاری از سایت ها و شبکه های دنیا از جمله یوتیوب، توییتر، فیس بوک، تلگرام و حتی موتور جستجوی گوگل را ممنوع کرده است.

در این کشور نزدیک به یک میلیارد نفر از تلفن های همراه، اینترنت و رایانه استفاده می کنند مسئولان بر این باورند باید از نفوذ اطلاعات مخرب، حساس و غیراخلاقی که می تواند جامعه و قشر جوان را به خطر بیاندازد، ممانعت کرد.

چین از بزرگترین سرمایه گذاران صنعت فناوری اطلاع رسانی است و قرار است بین سال های 2020 تا 2030 میلادی نیز برای توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت سرمایه گذاری کلانی انجام دهد.

با این حساب ایجاد سامانه نسل پنجم اینترنت و زیرساخت های آن، بزرگترین و پرهزینه ترین شبکه اینترنتی از این نسل در جهان محسوب می شود و چین پیشرو دیگر کشورها در دو دهه آینده خواهد بود.

وزارت صنعت و فناوری اطلاع رسانی و آکادمی صنایع اطلاع رسانی و ارتباطات چین در گزارش هایی جداگانه آورده اند اولین شبکه های نسل پنجم اینترنت بتدریج از سال 2023 میلادی شکل خواهد گرفت.

سرمایه گذاری چین تا سال 2025 میلادی برای توسعه شبکه فناوری نسل پنجم پرسرعت اینترنت معادل 3.2 دهم درصد از رشد تولید ناخالص داخلی چین خواهد بود و پیش بینی می شود تا آن زمان 600 میلیون نفر مشترک آن باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهههتر

    • بدون نام

      احسنت.مرگ بر فرهنگ منحط آمریکایی مرگ بر صنعت کثیف پورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نزار یه کامنتی بدم که نتونی جواب بدی و شاید هم درج نشه

    • بدون نام

      بهتر.....

    • بدون نام

      بهتر..... هرچی کمتر باشد بهتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج