جاباما
۸۲۸۹۷۷
۱۴ نظر
۵۰۱۳
۱۴ نظر
۵۰۱۳
پ

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر این روز‌ها در حال برگزاری است. امسال همزمان با آغاز مراسم افتتاحیه، حاشیه‌های مختلفی گریبان جشنواره را گرفت. این حاشیه‌ها و اتفاقاتِ جشنواره فیلم فجر از هفته گذشته در رسانه‌ها جنجال‌ساز شده است. در این گزارش قصد داریم حاشیه‌های جنجالی جشنواره را در روز‌های گذشته مرور کنیم.

برترین ها - زینب نثار: سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر این روزها در حال برگزاری است. امسال همزمان با آغاز مراسم افتتاحیه، حاشیه‌های مختلفی گریبان جشنواره را گرفت. این حاشیه‌ها و اتفاقاتِ جشنواره فیلم فجر از هفته گذشته در رسانه‌ها جنجال‌ساز شده است. در این گزارش قصد داریم حاشیه‌های جنجالی جشنواره را در روزهای گذشته مرور کنیم.

ماجرای تک‌خوانی یک خواننده زن در افتتاحیه جشنواره

افتتاحیه جشنواره فجر امسال در شب نهم بهمن برگزار و به صورت زنده در تلویزیون پخش شد. بینندگان تلویزیون در بخشی از مراسم افتتاحیه شاهد پخش سرودی با نام سلام به چهل سالگی و تک‌خوانی یک خواننده زن در آن بودند. این ماجرا روز بعدش در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب وسیعی داشت.

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

برخی از مطبوعات با اشاره به حضور وزیر ارشاد، سید عباس صالحی در این مراسم گفتند که وزیر ارشاد باید مانع چنین عمل خلاف شرع و قانونی می‌شد. حتی یکی از رسانه‌ها از حضور وزیر متشرع و درس‌خوانده حوزه در بزم مطربانه اظهار تعجب کرد.

البته بلافاصله بعد از این انتقادها، روابط عمومی جشنواره فجر اطلاعیه‌ای منتشرکرد. در این اطلاعیه گفته شد که در سالن خواننده زن با دیگر حاضران بر روی سن همخوانی کرده و تک‌خوانی در کار نبوده است. در واقع مشکل از پخش تلویزیونی بوده که صدای پخش خروجی آن فقط از طریق یک میکروفن بوده و صدای همسراها شنیده نشده است.

وزیر ارشاد هم در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام گفت که او در سالن فقط صدای همسرایی بانوان را شنیده است و لاغیر.

ویدیو تک خوانی خواننده زن در افتتاحیه جشنواره

گلایه‌های فاطمه معتمدآریا و حمله کیهان

بخشی از مراسم افتتاحیه جشنواره فجر به بزرگداشت فاطمه معتمدآریا اختصاص داشت. کلیپی درباره فیلم های مختلف خانم معتمدآریا در سال های گذشته پخش شد که هنرمندان مختلف در آن حضور داشتند. در ادامه سه بازیگر مرد برای تقدیر از این هنرمند زن و شخص فاطمه معتمدآریا به روی صحنه آمدند.

خانم معتمدآریا در بخشی از سخنانش از جای خالی بزرگان سینما مانند بهرام بیضایی در این مراسم یاد کرد. وی گفت: «همه انتقادها از همه سو به سمت سینماست. برای این که سینما گوهری دست نیافتنی است و همه این گوهر را می‌خواهند».

همچنین فاطمه معتمدآریا به توقف‌ها و مشکلاتی اشاره کرد که در طول چهل سال گذشته برایش پیش آمده اما باعث جهش و پیشرفتش شده است.

روزنامه کیهان در واکنش به سخنان خانم معتمد آریا، او را پیرزنی خواند که در طول سال های گذشته هر کاری که خواسته در سینما انجام داده اما در برابر این فرصت‌ها قدرنشناس است. در این میان برخی هم طرف فاطمه معتمدآریا را گرفتند و گفتند که او نجیبانه و با متانت حرف‌هایش را گفته است.

هنرمندانی مانند مهتاب کرامتی با حمایت از خانم معتمدآریا از ادبیات روزنامه کیهان و توهینش به بازیگر باسابقه سینمای ایران انتقاد کردند.

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

‌لباس‌های عجیب و غریب سلبریتی‌ها بر روی فرش قرمز جشنواره

سبک پوشش و لباس‌های سلبریتی بر روی فرش قرمز جشنواره، امسال غوغا کرد.

معمولا در فرش قرمز رخدادهای هنری همه چشم‌ها به سمت بازیگران زن می‌چرخد. اما در فرش قرمز جشنواره فجر ما، لباس‌های عجیب و غریب بازیگران مرد بیشتر از هنرمندان زن جلب توجه می‌کرد. تیپ متفاوت صابر ابر هم در این میان بیشتر از همه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. بسیاری از کاربران در شبکه‌های مجازی به سبک پوشش بازیگران زن و مرد انتقاد کردند. یکی از کاربران مجازی نوشت که تم لباس بازیگران ما در جشنوراه امسال ظاهرا «مسخره بازی» بوده است.

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

بعضیها هم تصاویر بازیگران ایرانی را در کنار بازیگران خارجی در مراسمهایی مانند اسکار گذاشته و گفتند بهتر است بازیگران ما از سادگی آنها کمی درس بگیرند. برخی از طراحان لباس مطرح کشور هم گفتند که سلبریتی های ما با نحوه لباس پوشیدن درست در رویدادهای مختلف هنوز آشنا نشده‌اند.

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

حمله به رضا میرکریمی در نشست خبری قصر شیرین

نشست خبری فیلم قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی هم با حضور وی و بازیگرانش از جمله حامد بهداد حاشیه‌ساز شد.

قصر شیرین داستان مردی با بازی حامد بهداد است که بعد از قتل عمد در یک تصادف، مدتی به زندان می‌رود. او بعد از گذراندن زندان همسر و دو فرزندش را رها می‌کند و می‌رود. مرد بعد از دو سال برمی‌گردد در حالی که همسرش دچار مرگ مغزی شده...

رضا میرکریمی در این نشست در واکنش به حرف و حدیث‌‌‌‌‌‌‌ها درباره بودجه هنگفت فیلم‌هایش و دستمزد نجومی بازیگرانش گفت یک جریانی از سال‌ها پیش وارد سینمای ایران شده و همه امورات سینما را به دست خود گرفته‌اند. این جریان که فقط فیلم‌های سخیف می‌سازد، افراد و گروه‌های دیگر را با تهمت و حاشیه‌سازی مورد حمله قرار می‌دهد.

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

از نظر میرکریمی، مطرح کردن مسائلی مانند بودجه و دستمزد زیاد برخی از فیلم‌ها از سوی جریان ذکر شده برای تحت فشار قرار دادن رقیبان است. در بخشی از این جلسه یکی از افراد حاضر، رضامیرکریمی را مورد انتقاد قرار داد به دلیل این که فیلم‌هایش فمینیستی بوده و همه مردهای قصه‌هایش بد هستند. او پرسید چرا در فیلم‌های میرکریمی پدر خوب وجود ندارد. البته این کارگردان در پاسخ گفت که فیلم‌های او فمینیستی نیستند.

پاسخ میرکریمی به این سوال با واکنش برخی از فعالان حقوق زنان روبرو شد. یکی از این فعالان در اعتماد گفت ظاهرا برای آقای میرکریمی و حاضران در جلسه واژه فمینیست مترادف با فحش و ضدیت با مرد است و به همین دلیل کارگردان سینمای ما از قبول فمینیستی بودن کارهایش ابا دارد.

برخی گفتند که فمینیسم نه ضدیت با مرد بلکه مترادف با احقاق حقوق زنان و پرداختن به دغدغه های زنان است که البته میرکریمی در کارهایش به خوبی به این مسائل پرداخته است.

دسته گل بازیگر جوانِ فیلم سمفونی نهم

یکی از حاشیه‌های مهم جشنواره امسال در نشست خبری فیلم سمفونی نهم رقم خورد. نشست خبری این فیلم با حضور کارگردانش یعنی محمدرضا هنرمند و بازیگرانش از جمله علیرضا کمالی نژاد برگزار شد.

علیرضا کمالی در بخشی از این نشست، با انتقاد از شرایط کشور گفت امیدوار است که در کنار مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع تشخیص مصلحت وطن هم تشکیل شود تا مردم برای گوشت سگ کیلویی 37 تومن در صف نایستند.

این نظر بازیگر جوان باعث حملات و واکنش های تندی به او شد. برخی گفتند که او با گوشت سگ خواندن غذای مردم به آن‌ها توهین کرده است. عده‌ای هم گفتند حرف این بازیگر انتشار اخبار کذب در جامعه است و به هیچ وجه گوشت سگ در کشور توزیع نمی‌شود.

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

خلاصه ماجرای انتقاد آقای بازیگر همچنان ادامه‌دار شده و حتی یکی از بخش‌های خبری تلویزیون به سراغش رفته و با او مصاحبه کرده است. علیرضا کمالی نژاد در این مصاحبه گفت که منبع حرفش درباره توزیع گوشت سوگ، خبر ایسنا بوده است.

البته ایسنا هم در توضیح گفته که خبر توزیع گوشت در یکی از قصابی‌های مشهد را به نقل یک روزنامه دیگر نوشته که بعد هم تکذیبه‌اش را منتشر کرده است. سردبیر یکی از روزنامه‌ها هم حمله جانانه‌ای به این بازیگر کرد و نوشت ظاهرا این هنرمند جوان با دیدن چند خبرنگار و دوربین جوگیر شده و خواسته انتقادی سیاسی بکند اما در نهایت به ملت ایران توهین کرده است.

اتفاقات مهم در نشست خبری بقیه فیلم‌ها

همزمان با روزهای ابتدایی جشنواره همسرعلی نصیریان، خانم فاطمه بیات درگذشت. این اتفاق نشست خبری فیلم مسخره باز را که علی نصیریان در آن حضور داشت، تحت تاثیر قرار داد. سازندگان این فیلم قصد داشتند بعد از این اتفاق، نشست را لغو کنند اما با خواست آقای نصیریان، نشست با حضور بقیه دست‌اندرکاران فیلم برگزار شد.

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

23 نفر از فیلم‌های موفق جشنواره امسال، روایتی از سرگذشت 23 رزمنده جوان ایرانی در دوره دفاع مقدس و چگونگی اسارت آن‌هاست. نکته جالب این که در نشست خبری 23 نفر، هم این رزمندگان آزاده و هم بازیگران ایفاگر قصه‌شان حضور داشتند.

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

شبی که ماه کامل شد، یکی از آثار مورد توجه منتقدان و مردم در جشنواره به زندگی و ازدواج عبدالحمید ریگی، برادر سرکرده گروه جندالله پرداخته است. هوتن شکیبا در نقش عبدالحمید بسیار خوب ظاهر شده و تحسین بسیاری را برانگیخته است. نرگس آبیار، کارگردان این فیلم در نشست خبری‌اش از اعمال فشارها برای سانسور فیلمش گفت.

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

فیلم غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی که در اولین روز جشنواره پخش شد، با واکنش مثبت مردم و منتقدان روبرو شد. سیروس الوند بعد از دیدن این اثر گفته این فیلم با صداقت ساخته شده و به یک شبهه قدیمی پاسخ داده است.

بازار داغ حاشیه‌ها در جشنواره فجر؛ خواننده زن و گوشت سگ

۶ فیلم برتر جشنواره سی و هفتم به انتخاب مخاطبان هم اعلام شدند. رد خون، متری شش و نیم، غلامرضا تختی، شبی که ماه کامل شد، ۲۳ نفر و سرخپوست ۶ اثر برگزیده در بخش مردمی جشنواره امسال شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا ناصری

      با حاشیه ها جشنواره فیلم فجر سر مردم گرم شد سکه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد گوشت ۱۲۰ هزار تومان شد مرغ ۲۰ هزار تومان شد پراید ۵۰ میلیون تومان شد و غیره مبارک با تشکر از سایت خوب برترینها دست شما درد نکند

      پاسخ ها

      • رضوان

        احسنت

      • بدون نام

        چه ربطی داره الان مثلا این جشنواره نبود مردم مثلا میخواستن چیکار کنن میریختن تو خیابون تظاهرات میکردن یا اعتصاب میکردن اگه این جشنواره نبود چند روز دیگه ام ۲۲ بهمن مردم با حضور مرشور خودشون کماکمان از این رژیم حمایت میکنن و این داستان ادامه دارد

      • بدون نام

        یعنی واقعا مردم ۲۲ بهمن بازم میرن؟ نه واقعا میرین؟ میرین از چی حمایت کنین؟ از بدبختی؟ از اوضاع بد؟ این توهین به عزت نفس خودتونه. مثل کبک

      • بدون نام

        مطمئنم اون روز با یه نفر مصاحبه میکنن که میگه: درسته ما در شرایط سختی هستیم ولی در همین شرایط دست از حمایتمون برنمیداریم و مشت محکمی میکوبیم بر دهان امریکا. از همین جا میگیم امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند....

      • مسعود

        دوست بدون نام عزیز
        این داستان تا وقتی ادامه داره که یه عده بی لیاقت رو به عنوان مسئول انتخاب می کنیم
        بذار خیالتو راحت کنم اگه این رژیم بره مطمئنا رژیمی دست نشونده آمریکا سر کار میاد-خدای نکرده- اما اون موقع حالتو می پرسم

    • بدون نام

      نگران نباش داداش سلبریتی ها به فکر شما هستند ودغدغه شدید مردم را دارن
      اونا حتی بخاطر مردم خواب وخوراک هم ندارن ان شالله به زودی مشکلات مردم را خل میکنن با از خودگذشتگی شون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هه اره واقعا

    • بدون نام

      خوب راست گفته گوشت خر و سگ میدن خوب مردم بی غیرت و بی حیا و عریان و عجیب غریب شدن همینه حرام خورمون کردن رفت .حالا زور بهشون داره.ماخودمون گوشت خریدیم خدامیدونه خام نگاش میکردی می فهمیدی طبیعی نیست..مولا کی میای زیر و روشون کنی

    • بدون نام

      نمی دونم چرا دارودسته سینما فکر می کنند عقل کل اند و استعدادهای کشف نشده و برباد رفته اند ،فکر می کنند قدرشون دونسته نمیشه و حیف اند !!!!!

      نه بابا اینم یه شغل برای درآمد زایی و گذران زندگی ،بیشترشون فکر می کنند نماینده مردم اند و باید برای مشکلات جامعه نسخه بنویسند و حتما حتما باید اظهار نظر سیاسی کنند حتی با شنیدن یک اخبار سطحی !!!!

      مثلا خانم فلانی به خاطر شبیه فلان خواننده بودن به اینجا رسیده کیه که ندونه ،چقدر خودشون رو بالا می بینن و تو همه چی دخالت می کنن. !!!!!!

      اینجا ایرانه، هند نیست که مردم هنرپیشه ها رو بپرستند

    • بدون نام

      (اللّهمّ عجّل لولیک الفرج)

      پاسخ ها

      • Iranian

        الهی امین

    • بدون نام

      جای بابای منه.کجاش جوانه؟؟؟؟

    • بدون نام

      چقدر هم به بعضی از مسولین برمیخوره یه بازیگر به شرایط مردم اعتراض میکنه،گوشت سگ نبود و تکذیب شد،نگران نباشید با شعوری که شما دارین قطعا در اینده عرضه میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج