۸۲۹۰۲۵
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

فعالیت ۲۲ خانه امن در کشور

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: از کل خشونت خانگی که در کشور وجود دارد رتبه اول را کودک آزاری دارد که بیش از ۳۵ درصد آسیب‌ها را شامل می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: از کل خشونت خانگی که در کشور وجود دارد رتبه اول را کودک آزاری دارد که بیش از ۳۵ درصد آسیب‌ها را شامل می‌شود.

رضا جعفری ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه افتتاح اورژانس اجتماعی اردستان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی یکی از سیاست‌های اصولی و دارای یکی از راهبردهای بنیادی در جهت کنترل آسیب اجتماعی است که راه‌اندازی آن بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر می‌توانند اورژانس اجتماعی داشته باشند، افزود: حتی برخی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر با توجه به رشد آسیب اجتماعی این اورژانس راه‌اندازی می‌شود. سال گذشته شاهد راه‌اندازی ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی بودیم که نسبت به مدت مشابه رشد ۷۷ درصدی بودیم.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و رئیس مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، اورژانس اجتماعی را گسترده‌ترین شبکه حمایت و سلامت در کل کشور عنوان کرد و گفت: اورژانس اجتماعی بالای ۹۰ درصد خدمات اجتماعی را در کشور پوشش می‌دهد که بیشترین موارد شامل کودک‌آزاری، همسر آزاری و معلول آزاری و اقدام به خودکشی است.

جعفری گفت: با توجه به توسعه‌ای که در سال گذشته در خصوص اورژانس اجتماعی انجام شد و کلاس‌های آموزشی که برای کیفی سازی برگزار شد تقریباً در همه شهرهایی که درخواست و نیاز به اورژانس اجتماعی داشتند، راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی ورودی افراد آسیب دیده است، ادامه داد: آسیب دیدگان بعد از ورود به اورژانس اجتماعی باید ساماندهی شوند و در خانه‌های امن که یک حلقه پیوسته به اورژانس اجتماعی است ساماندهی شوند. ۲۲ مرکز خانه امن در کشور راه‌اندازی شده که به صورت دولتی و غیردولتی در سال گذشته بیش از ۱۶۰۰ نفر را تحت حمایت قرار دادند.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و رئیس مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به هزینه‌ای که اورژانس اجتماعی برای دولت دارد، گفت: هنوز نتوانستیم ۱۶۰ خودرو مناسب را برای مراکز تهیه کنیم و این یکی از انتظارات ما از سازمان برنامه بودجه است.

جعفری در خصوص وضعیت کودک آزاری در کشور، گفت: کودک آزاری یک آسیب پنهان است و در همه دنیا اتفاق می‌افتد. آخرین آماری که بهداشت جهانی ارائه داده تقریباً در جهان از هزار کودک ۱۵ کودک در معرض خشونت قرار دارد.

با توجه به توسعه‌ای که در کشور بوده و زمینه شناسایی بیشتر انجام شده هم‌اکنون از کل خشونت خانگی که در کشور وجود دارد بیش از ۳۵ درصد موارد مربوط به کودک آزاری است که رتبه اول را نیز دارد. همسر آزاری و سالمند آزاری و معلول آزاری رتبه‌های بعدی را دارند.

وی در خصوص قانون حمایت از کودک آزاری در کشور گفت: هنوز قانونی مشخصی در این خصوص در کشور عنوان نشده، البته لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مطرح است که امیدواریم با برطرف شدن اشکالات شورای نگهبان این قانون تصویب شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونایی که باعث وبانی گرونی هستند بزرگترین کودک ازاری روانجام میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دست به دعا هستند مسعولین

    • بدون نام

      بیکاری فقر خشونت ...پولداری ظلم فاصله ...خطر ناامنی ......بگوش باشید ....ویالبخانی بدانید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج