جاباما
۸۲۹۲۳۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

مریم ممبینی، خواستار رفع ممنوع‌الخروجی‌اش شد

«مریم ممبینی» همسر کاووس سیدامامی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیست که سال گذشته بنابر اعلام مسئولان قضایی در زندان اوین خودکشی کرد، از دادسرای امنیت خواستار رفع ممنوع الخروجی خود شد.

خبرگزاری ایرنا: «مریم ممبینی» همسر کاووس سیدامامی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیست که سال گذشته بنابر اعلام مسئولان قضایی در زندان اوین خودکشی کرد، از دادسرای امنیت خواستار رفع ممنوع الخروجی خود شد.

ابوذر نصراللهی، وکیل مدافع همسر کاووس سید امامی با اعلام این مطلب گفت: به منظور پیگیری وضع ممنوع الخروجی موکلم، چهارشنبه (۱۷ بهمن) به مرجع استعلام کشوری وضعیت ممنوع الخروجی در دادستانی کل کشور کشور مراجعه کردیم که اعلام کردند دستور ممنوع الخروجی خانم ممبینی، اول دی امسال منقضی شده است اما چون مرجع صادر کننده و تمدید کننده آن سرپرست دادسرای امنیت است، باید به صورت مجزا رفع آن را اعلام کند؛ در نتیجه همسر مرحوم سید امامی هنوز ممنوع الخروج است.

مریم ممبینی، خواستار رفع ممنوع‌الخروجی‌اش شد

این وکیل دادگستری افزود: در ادامه به صورت حضوری به همراه آقای درفشان وکیل دیگر همسر سیدامامی به دادسرای امنیت مراجعه و یک نسخه از درخواست رفع ممنوع الخروجی را تحویل دفتر سرپرست دادسرا دادیم اما چون شماره ثبت ندادند برای حفظ سابقه به صورت پستی دو قبضه نیز به صورت پیشتاز تحویل دفتر پست و رسید دریافت شد.

کاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) و از فعالان محیط زیستی بود که اوایل بهمن 96 به همراه چند نفر دیگر بازداشت و 19 بهمن در زندان اوین درگذشت.

دادستان تهران اتهام این فعالان محیط زیستی را جاسوسی اعلام کرد و گفت: این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط ‌زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی کشور در حوزه‌های استراتژیک اقدام می‌کردند.

جعفری دولت آبادی همچنین پیشتر گفته بود که سیدامامی «با توجه به اینکه می‌دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته، متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.»

دادستان تهران همچنین 29 بهمن سال 96 با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت ها در بازداشتگاه ها و زندان ها و حفظ حقوق متهمان زندان دستور داد تحقیقات در مورد پرونده فوت کاووس سیدامامی ادامه یابد و با «افراد مقصر» در این حادثه برخورد شود.

شبکه دوم سیما در برنامه خبری 20:30 مستندی تحت عنوان «منطقه ممنوعه» درباره فعالیت های سیدامامی پخش کرد که خانواده سیدامامی پس از پخش این مستند در دادسرای فرهنگ و رسانه از رئیس و معاون سازمان صداوسیما، مدیر پخش شبکه دوم سیما و عوامل تهیه مستند مزبور شکایت کردند.

خانواده سیدامامی به تازگی طی نامه ای به بازپرس پرونده، خواستار اجرای ماده 30 اساسنامه صدا و سیما و حضور در تلویزیون برای پاسخگویی به موارد مطروحه در مستند «منطقه ممنوعه» شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفیییییم برای خودمون

    • بدون نام

      مملکت گل و بلبل شده هیچ مرجعی جواب گو نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج