۸۲۹۹۰۸
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

ایران می‌خواست تا ۲۲ بهمن از برجام خارج شود

ایران در حالی وارد جشنهای چهل سالگی پیروی انقلابش می شود که در نتیجه تاخیر قاره پیر در وفای به التزاماتش در مورد جبران خسارتهای تهران پس از خروج آمریکا از برجام، در میان موجی از بدبینی نسبت به اروپایی ها قرار دارد.

پایگاه خبری انتخاب : زكريا أبو سليسل در الاخبار چاپ بیروت نوشت: بالاخره پس از تعلّلهای پی در پی دولتهای اروپایی، ساز و کار بانکی ویژه آن برای دور زدن تحریمهای آمریکا، اجرایی شد و بدون شک این مکانیزم، در انصراف یا به تاخیر انداختن خروج ایران از توافق هسته ای سهم زیادی دارد.

در ادامه این مطلب آمده است: ایران در حالی وارد جشنهای چهل سالگی پیروی انقلابش می شود که در نتیجه تاخیر قاره پیر در وفای به التزاماتش در مورد جبران خسارتهای تهران پس از خروج آمریکا از برجام، در میان موجی از بدبینی نسبت به اروپایی ها قرار دارد.

با توجه به اینکه رقابت بین صبر ایران و تلاش اروپا پس از تصمیم برای خروج از توافق هسته ای، بیش از ۸ ماه به طول انجامید، تهران شمشیر خود را از رو بست؛ چرا که تصور می کرد اروپا قصد بازی دادن آن را دارد.

بر همین اساس، اخباری وجود داشت مبنی بر آنکه تهران منتظر فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد آن است تا پاسخ محکمی به تعلّل اروپایی ها داده و در نهایت از برجام خارج شود.

اما تحولات اخیر، که از موضع رسمی اروپا برای راه اندازی کانال مالی برای تعامل تجاری با ایران حکایت دارد، تهران را از تصمیم خود برای ترک توافق، منصرف کرده است.

در سوی دیگر، واشنگتن همچنان در قبال تلاشهای اروپا در رابطه با ایران، سکوت رسمی اختیار کرده است و تنها اظهار نظر مسئولان آمریکایی در این باره، صحبتهای سخنگوی سفارت آمریکا در آلمان است که تصریح کرده است کشورش انتظار ندارد که این مکانیزم، در حمله سخت ترامپ برای فشار اقتصادی بر تهران، تاثیری داشته باشد.

در این میان، اروپا همچنان از نداشتن استقلال در رابطه با آمریکا رنج می برد و اراده لازم برای مقابله با آن را ندارد؛ از این رو، ساز و کار راه اندازی شده توسط اروپا، قطعا عواید مثبتی برای ایران نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که تهران انتظار داشت این ساز و کار مالی در نوامبر گذشته، همزمان با اجرایی شدن دور دوم تحریمهای آمریکا، راه اندازی شود، اما حجم تناقضهای موجود در منافع مشترک بین آمریکا و برخی دولتهای اروپایی، در کنار عملیات امنیتی که در اروپا اتفاق افتاد و طی آن، اروپا ایران را متهم کرد، باعث به تاخیر افتادن اجرای ساز و کار مذکور شد.

این تحولات، پس از اعلام ایران و سوئیس در مورد تشکیل ساز و کار مالی برای تسهیل در تعاملات تجاری و بانکی ایران، اتفاق افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظریف چرا همیشه درحال خنده است با موکرینی جریان چیه به قول معرف بکو ماهم بخندیم

    • بدون نام

      وضعیت ما گیر کردن بین بد و بدتر است ، که همون برزخه .

    • سعید

      چه ساز و کاری هم راه افتاد ...نفت در برابر غذا اونم به شرط تصویب faff و محدودیت موشکی... البته غذا و دارو اصلا تحریم نبود ... اروپا زیر فشار دولت روحانی اینو اعلام کرد که مثلا بگن که آره ما تحریمها رو دور زدیم ... خخخخخخ ضمنا خودتون همه میدانند دولت جرات خروج از برجام رو نداره اونم با هر شرایطی.. به چند تا کارشناس الکی از طرف خودشون میرن تو رسانه های عربی میان میگن ترامپ میخواد بیاد ایران و ایران میخواد خارج بشه از برجان

    • بدون نام

      مردم جواب تحریمهای خصمانه آمریکا را در ۲۲ بهمن خواهند داد...

      پاسخ ها

      • مهدی

        بدون عمل با شعار مرگ مرگ مرگ

    • خیر اندیش

      باز یک آب نبات چوبی دیگر برای سرگرم کردن مسیولین وزارت خارجه وروحانی

    • بدون نام

      من هم می خوام فردا بروم اروپا،ولی کو تا فردا،اینقدر این می خواست ها را کاشتیم چیزی از اون در نیامد‌.

    • حسینیان

      کاش قدر رهبر عزیز مان را بدانیم.من برای رهبرم و انقلابم و وطنم حاضرم هزاران هزار بار بمیرم.جانم فدای رهبر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج