۸۳۰۱۹۰
۲۹ نظر
۵۰۰۲
۲۹ نظر
۵۰۰۲
پ

اعتراض‌ خطرناک؛ برانکو دوشادوش ستاره‌های ملی

۵ ستاره ملی‌پوش با حرکت عجیب خود ایران را از رقابت جام ملت‌ها کنار زدند اما اکنون این حرکت (اعتراض به داوری) همچنان رکن جدانشدنی فوتبال ما محسوب می‌شود.

ورزش سه: هنوز ترول‌های مربوط به اعتراض بازیکنان تیم ملی در جام ملت‌ها و دیدار با ژاپن جلوی چشمان ماست و البته جملاتی قصار و جوک‌هایی که در این زمینه ساخته شد. از اینکه اعتراض جزیی جدا ناشدنی از زندگی اجتماعی ماست و این حرکات از دل لیگ برآمده اند و در بزنگاه جام ملت‌ها قلب‌مان را از جا در آوردند.

با این حال به نظر می‌رسید حداقل کمترین درسی که از آن گرفته باشیم کاهش اعتراضات باشد اما با شروع مجدد لیگ حافظه‌های هر دوربینی حداقل چند فریم از اعتراض بازیکنان به تصمیمات اشتباه یا صحیح داوران در خود جا داده است.

اعتراض‌ خطرناک؛ برانکو دوشادوش ستاره‌های ملی

برای اینکه حافظه خودمان را زیاد درگیر این ماجرا نکنیم کافی است به همین دیدار چند ساعت قبل دو تیم پرسپولیس و فولاد نگاهی بیندازیم که در خود حداقل چند صحنه اعتراض تند به داوری دارد. از صحنه رد گل آفساید به زعم کمک داور که لشگر چند نفره فولاد را به سمت داور کشاند تا صحنه مربوط به اعلام پنالتی به سود این تیم که تمامی نیمکت نشینان و بازیکنان را شاکی رخ به رخ داور این بازی کرد.

حتی چند دقیقه قبل‌تر از که بازیکن فولاد (فرزاد جعفری) با اعتراض تند نسبت به اعلام اوت دروازه از کرمانشاهی کارت دریافت کرد و تداوم این اعتراضات تند که از تصاویر تلویزیونی هم مشخص بود با شدت گرفتن آن باعث شده تا داور تهدید به دادن کارت قرمز کند و در نهایت با کدخدامنشی دیگر بازیکن این ماجرا ختم شد.

از برانکو و تیمش که داعیه قهرمانی و مدعی بودن در آسیا دارند اما این مساله کاملا بعید بود که بیشتر جریان بازی را به دنبال این اعتراضات باشند. بی‌تمرکزترین تیم چند سال اخیر پرسپولیس بازی را جایی باخت که بیشتر از شرایط فنی درون زمین به دنبال سوت‌هایی بود که توسط کرمانشاهی نواخته می‌شوند و ارتشی برای اعتراض به این موضوع روانه او می‌شدند.

از اعتراض به صحنه پنالتی که کاملا مشخص بود با توجه به عدم وجود داور ویدئویی بازنخواهد گشت و تنها تنش ذهنی بازیکنان و داور را افزایش می‌دهد تا ماجرای سوت پایان نیمه اول که با هجوم بیرانوند به سمت کرمانشاهی و دریافت یک کارت زرد برای او همراه شد.

اعتراض‌ خطرناک؛ برانکو دوشادوش ستاره‌های ملی

دروازه‌بان پرسپولیس در سیبل این ماجرا قرار داشت. جایی که از همان ابتدای حضورش در استادیوم به عنوان یک بزرگتر به دنبال این بود تا حق تیم خود را از هر کسی که سر راه می‌دید بگیرد. با خروج از اتوبوس کنایه خود را متوجه یگان ویژه کرد و روی نیمکت تیم نیز به فتاحی تیکه انداخت.

او اما در زمان ارسال کرنر منجر به دریافت گل تیمش یکی از اشتباهات فاحش خود را صورت داد که اکنون پشت این ماجرای تاخیر و تعویق بازی پنهان مانده است. مشت ناقص او و در نهایت تماشای صحنه منجر به گل تیم او را در ردیف اول اشتباه در دریافت گل تیم قرار می‌دهد. در صحنه گل دوم نیز بعد از اعلام پنالتی (حالا درست یا نادرست) او بیشتر به دنبال این بود تا بعد از ضربه مهاجم برزیلی بار دیگر به سمت داور یورش برده و نسبت به این تصمیم گلایه کند.

اعتراض‌ خطرناک؛ برانکو دوشادوش ستاره‌های ملی

سوت پایان نیمه اول نیز نواخته شد و برانکوی عصبانی نیز به جمع شاگردانش اضافه شد و این در حالی بود که انتظار می‌رفت مرد کروات در این شرایط بحرانی که تیمش دو گل دریافت کرده مانع از شرایط بدتر برای شاگردانش شود و آنها را در مسیر آرامش برای یک کامبک قرار دهد.

این اتفاق اما نیفتاد و برانکو و بیرانوند در صف اول اعتراض در میانه میدان حاضر شدند و البته بیرانوند خوش شانس بود که داور با این بهانه مهیا، او را از زمین اخراج نکرد تا بازی در نیمه دوم کاملا برای سفیدپوشان تمام شده تلقی شود.

اعتراض‌ خطرناک؛ برانکو دوشادوش ستاره‌های ملی

برانکو و شاگردانش درگیر ماجرایی شدند که پیش از این بزرگترین لطمه فوتبالی ایران را شکل داده بود. جایی که بازیکنان تیم ملی در جدال با ژاپن بدون توجه به تصمیم داوری به سمت او یورش برده و از جریان بازی خارج شده بودند و زمینه حذف ایران فراهم آمد.

اعتراض‌ خطرناک؛ برانکو دوشادوش ستاره‌های ملی

سرمربی کروات پرسپولیس که با حضوری 4 ساله در راس هدایت پرسپولیس اکنون به خوبی از شرایط لیگ و شرایط احساسی بازیکنان در این لحظات حساس آگاه است، مطمئنا بدترین تصمیم را در این دیدار با حضور در جمع داوران در زمان اعلام سوت پایان بازی گرفت تا با تداوم اعتراضات از سوی بازیکنان تیمش، آنها کاملا بدون تمرکز و با شرایط روحی نابسمان خود را مهیای این بازی کنند.

انتقادی که از بازیکنان ستاره تیم ملی می‌شد و رفتار آنها مورد نقد قرار می‌گرفت به شکلی دیگر توسط یک سرمربی بین المللی به اجرا درآمد تا نشان دهد فوتبال حرفه‌ای ایران کاملا از استانداردهای لازم برای رسیدن به سطح اول اروپا فاصله دارد. چه در شکل اجرا که با مشکلات ابتدای بازی از سوی مدیران همراه بود، چه در رفتار بازیکنان و چه در مسائل دیگر که طرح آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

اعتراض‌ خطرناک؛ برانکو دوشادوش ستاره‌های ملی

عکس: محمد حسن عامری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی میگی کیسه کش هیس زیرشین هنوز...

    • بدون نام

      احتمالا بخاطر هل دادن فتاحی نوکر لنگیها توسط بیرانوند ونور الهی فتاحی مادام العمر ممن. ع الکار میشه

    • دکتر نیک اقبال

      جونم کیروش.ِ مرگ به برانکو مافیا لجن دزد

    • اژدرهای سرخ

      به حق عزای خانم فاطمه زهرا(س)هم کرمانشاهی هم سعید فتاحی وامیرقلعه نویی توهمین ایام داغ عزیزاشون به دلشون بشینه. پول کثیف ناموسشونم ازشون گرفته.

      پاسخ ها

      • rahmat

        شعر نگو دلاور

    • فولاد کاشیما

      این باشگاه لنگه یا وحشی خونه؟؟
      مکتب لنگ و لنگیِ نخود مغز بر پایه ی وحشیگریست

    • بدون نام

      خیلی پست و بیشرفه نویسنده این متن که همه نامردیها و ناعدالتیها رو که در حق پرسپولیس شده رو کوره نمیبینه و اینجوری مغرضانه نوشته واقعا پستی هم حدی داره

    • بدون نام

      این داور هم فکر کنم مثل اون داوری بود کارت به کارتی

    • هر چه برانکو بگه

      جای جادوگر مشتبی محرمی خالی بود تا کرمانشاهی را اورژانسی بکردن

    • بدون نام

      ورزش سه خوب از آب گل آلود ماهی میگیره اسم سایت نباید بذار ورزش سه باید بذاری دشمن پرسپولیس.

    • red

      آقای نویسنده اهواز همیشه برای پرسپولیس حاشیه داشته. این چیزا رو بنویس زرزرنکن.

    • بدون نام

      اقایان هرتیمی ممکن است به هزاران دلیل نتیجه یک بازی را واگذارکند, چرااین همه شلوغ میکنید؟چراتمام کشوروتحت شعاع قرارداده اید؟اقای برانکوشمادیگه چرا!! بهردلیلی این بازی راباختید, فوتبال ازاین مسایل زیاد دارد,, امروزچلسی ۶گل ازمن سیتی خورد, این درحالی است که بازی رفت رابرده بود, ایاانهاهم چنین کارهایی کردن؟کوتابیایید, اقای بیرانوندتوواقعادروازه بان اول کشورماهستی ؟خیلی برایت متاسفم, اقایان این تعصب نیست, حرکات شماخیلی اماتورگونه بود,, الان انهایی که اهل فوتبال هستن قضاوتشون اینه,,, شماظرفیت باخت راندارید, هنوزباورنداربدکه نتیجه بازی راواگذارکرده اید, برای تماشاگران خودخیلی تنش ایجادکرده اید, حرکات شماانهاراتاسرحدسکته پیش برده,, شماهیچ چیزازحرفه گری نمی دانید, متاسفم برای شماواین فوتبال,,,راستی ایا بیرانوندنبایداخراج میشد؟ایاگل اول فولادافساید بود؟,درنیمه دوم درسمت چپ زمین فولادابتداروی بازیکن فولادخطا شد, وسپس روی بازیکن شما, ولی داور خطای بازیکن فولادراگرفت,, بازی فوتبال یعنی همین, شمارابخداکوتاه بیایید,, بزرگان پویپولیس شماپادرمیانی کنید, بازی تمام شدونتیجه هم عوض نمیشه, , بازی را باختیدواین اصلا مهم نیست, سعی کنیداخلاق رانبازید,

    • بدون نام

      خفه شو خبر دلار با این شلنتاژ بی ربط و کثیفت ، خوشحالیتو پنهان نکن از باخت پرسپولیس اونم با سناریوی داوری

    • رضا

      خداوکیلی خیال پردازی هم حدی داره دیگه. یعنی توچطورفهمیدی بیرانوندبعداز ضربه ی بازیکن برزیلی قراربود بره طرف داور و اعتراض کنه. چه همچین داخل پرانتز هم قرار داده حالا درست یا نادرست. توخبرنگارنیستی که نعوذ بالله خدایی خدا

    • بدون نام

      آقای راهبر نامحترم اون قنبرپور بود بین دو نیمه اعتراض می کرد نه برانکو خودت هم می دونی وگرنه عکسش را می زاشتتی
      از داوری و قبل از مسابقه و سوت قبل از 4 دقیقه نگفتی
      چیه از برانکو چیزی نمی ماسه بهت که می سوزی

    • بدون نام

      برانکو و بیرالوند هر دو بایو اخراج میشدند که داور بجای اخراج ایندو میرزاپور را اخراج کرد.و کارشناسان گفتند گل کاملا صحیح است

    • جهانگیر

      نگارنده ی عزیز، لطفاً این قیاس هارو بذار در کوزه!!! میدونی چرا؟
      چون اینجا ایرانه ایران، چون مدیران نالایق و بله قربان گو داره، داورا سر نتیجه شرط بندی میکنند، سر بعضی از مسائل از جمله سیاسی کاری، انتقام جویی، طرفداری از یه تیم خاص، رشوه و.... نتایج تعیین میشه و خود رئیس روئسا هم از این موضوعات خبر دارند و صداشون در نمیاد چون خودشون هم این وسط منفعت میبرند.
      حالا شما بگو با این تفاصیل شما هم باشی از کوره در نمیری؟ اگه بازیها پاک باشه کسی ناراحت نمیشه، چون بازی هم برد داره هم باخت داره (مساوی هم داره).

    • بی نام

      ورزش سه قشنگ داره از اب گل الود ماهی میگیره...نویسنده کاملا داره حق پرسپولیسو نادیده میگیره):

    • بدون نام

      اینا عادت کردن که داوران به سودشون بگیرن هر چند که در این بازی هم به نفع تیم حکومتی تمام شد،گل صحیح فولاد و مردود کردن بیرانوند باید اخراج میشد که داور شهامت اینکارو نداشت،کدوم سوت داور به ضرر پرسپولیس بوذ؟؟؟برانکو و یارانش فقط مظلوم نمایی و هوچی گری خوب بلدن،چرا برانکو اشکالات فنی خودشو نمیبینه،اگه حمایتهای همه جانبه وزارت و فدراسیون نبود برانکو تا الان اخراج شده بود

    • گرگیج

      چرا صحنه هول دادن رئیس سازمان لیگ توسط بیرانوند رو نگفتید

    • بدون نام

      کدوم ستاره نویسنده احمق
      چندتا خرفت دهاتی را ستاره معرفی نکن
      یک بازیکن عرب می ارزه به کل این تیم چرتپولیس

    • بدون نام

      چرا مطلب هر احمقی را چاپ می کنید؟


      قرار باشه هرکسی عقده های شخصی خودش را بکنه مقاله تحلیلی و شما چاپ کنید دیگه کارشناسی می مونه؟؟؟

    • بدون نام

      بیرو باس کنترل بشه..و الا تیم رو ب حاشیه میکشونه!!!
      خاصیت داورانی که به تازگی اضافه شدند،چیه واقعا!!؟
      اصلا بحساب نمیان

    • بدون نام

      سیمرغ میزبانی ناجوانمردانه..
      بعد از اصفهان و آب های آلوده
      حالا می رسه به اهواز و ...!!!

    • ناشناس!

      هیچ جای دنیا در ورزش انقدر اعتراض نمی شود که اینجا می شود بر عکس در دنیا مثل فرانسه چه اعتراضات شدیدی به گرانی و سرمایه داری میشود که اینجا نیست! بریم اعتراض را از غربی ها یاد بگیریم تا پیشرفت کنیم.

    • بدون نام

      متاسفم برای تو نویسنده . بله اعتراض به داوری کار درستی نیست اما اینگونه داوری کردن و کسی هم پاسخکوی ان نیست را باید چه کسی جوابگو باشد

    • هومن کیانی نژاد

      اصلا بازیکنان مثل بیرانوند نباید یک روز قبل از بازی موبایل داشته باشند و برای تجرکز بالا باید موبایلهایشان گرفته شود.

    • لنگ سوراخ

      خخخخخ

    • بدون نام

      من یه پرسپولیسی ام اما کاملا با این بی اخلاقی ها مخالفم اگه تو ليگ و باشگاهها با بازیکنان هنجار شکن برخورد نشه و فرهنگسازی نکنیم مجددا همین مسایل در تیم ملی هم رخ میده خواهشا با تیمهای خاطی برخورد قاطع بشه حالا چه پرسپوليس باشه چه استقلال و..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج