جاباما
۸۳۰۱۹۷
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

یک بازی، چند رکورد؛ اعجوبه‌ای به نام آگوئرو

سرخیو آگوئرو مشترکا به رکورددار هت‌تریک لیگ برتر تبدیل شد.

وبسایت نود: در حساس ترین بازی هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلیس منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان چلسی بود و در پایان با نتیجه عجیب ۶-۰ از سد آبی های لندن گذشت تا بازگشت مقتدرانه ای به صدر جدول (البته با یک بازی بیشتر) داشته باشد.

ستاره اول نمایش جذاب شاگردان گواردیولا بدون تردید سرخیو آگوئرو بود. او که در دقایق ابتدایی این مسابقه یک فرصت طلایی را از دست داد در ادامه به خود آمد و با به ثمر رساندن سه گل در دقایق ۱۳، ۱۹ و ۵۶ (پنالتی)، خود را در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ برتر ۱۷ گله کرد و به صدر جدول گلزنان راه یافت. اما این تنها دستاورد مهاجم آرژانتینی از این مسابقه به یادماندنی نبود.

گل اول آگوئرو، گل شماره ۱۵۸ او در رقابت های لیگ برتر برای منچسترسیتی بود تا او به این ترتیب از رکورد ۱۵۷ گل اریک بروک (ثبت شده در سال ۱۹۴۰) گذر کرده و به تنهایی به بهترین گلزن تاریخ منچسترسیتی در سطح اول فوتبال انگلیس تبدیل شود. آگوئرو در نوامبر ۲۰۱۷ و در جریان یکی از بازی های منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا برابر ناپولی با به ثمر رساندن صد و هفتاد و هشتمین گل خود برای منچسترسیتی به بهترین گلزن تاریخ سیتیزن ها تبدیل شده و رکورد ۷۷ ساله بروک را شکسته بود. آگوئرو اکنون به ۲۲۲ گل برای سیتی رسیده و فاصله ای ۴۵ گله با بروک پیدا کرده است.

این ۳ گل همچنین مجموع گل های آگوئرو برابر چلسی را به عدد ۱۰ رساند تا او با عبور از آلن شیرر (بلکبرن و نیوکاسل) و تیری آنری (آرسنال) به رکورددار گلزنی برابر چلسی در مسابقات لیگ برتر تبدیل شود.

سه گل آگوئرو برابر چلسی مجموع گل های لیگ برتری او را به عدد ۱۶۰ رساند تا در کنار ۴۱ پاس گل او در این رقابت ها، آگوئرو اکنون روی ۲۰۱ گل لیگ برتری تاثیر مستقیم گذاشته باشد. پیش از آگوئرو تنها ۹ بازیکن در تاریخ لیگ برتر موفق شده بودند روی ۲۰۰ گل تاثیر مستقیم بگذارند و از این بین، تنها ۵ بازیکن موفق شده بودند در پیراهن یک تیم به این دستاورد برسند. به این ترتیب آگوئرو بعد از رایان گیگز و وین رونی (منچستریونایتد)، تیری آنری (آرسنال)، فرانک لمپارد (چلسی) و استیون جرارد (لیورپول) به ششمین بازیکنی بدل شد که توانسته در یک باشگاه لیگ برتری به رکورد تاثیرگذاری مستقیم روی ۲۰۰ گل برسد.

اما قطعا مهم ترین رکورد، مربوط به برابری آگوئرو با آلن شیرر است. آگوئرو که فصل را با ۸ هت‌تریک لیگ برتری آغاز کرده بود، در همین مقطع سپری شده ۳ هت‌تریک دیگر هم به ثبت رساند تا با رکورد تاریخ لیگ برتر که با ۱۱ هت‌تریک در اختیار آلن شیرر است برابری کرده باشد. از آغاز فصل ۱۹-۲۰۱۸، ۷ هت‌تریک در مسابقات لیگ برتری رقم خورده که ۳ هت‌تریک سهم آگوئرو بوده است.

آگوئرو در تابستان ۲۰۱۱ با انتقالی ۳۵ میلیون پوندی از اتلتیکومادرید به منچسترسیتی پیوست و اکنون هشتمین فصل خود را به همراه آبی آسمانی ها پشت سر می‌گذارد. به جز دو فصل ۱۳-۲۰۱۲ (۱۲ گل) و ۱۴-۲۰۱۳ (۱۷ گل) او در سایر فصول حداقل ۲۰ گل لیگ برتری به ثمر رسانده و با ادامه همین روند، در این فصل نیز این روند را ادامه خواهد داد. ثبات آگوئرو در گلزنی نقش موثری در رقم خوردن سال هایی پرافتخار برای سیتی داشته است.

آگوئرو به همراه سیتی ۳ بار لیگ برتر را فتح کرده، ۳ قهرمانی در جام اتحادیه را به دست آورده و ۲ بار هم قهرمان کامیونیتی شیلد شده است. با حضور سیتی در فینال جام اتحادیه این فصل، حضور در دور پنجم جام حذفی و مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان و البته صدرنشینی سیتی در لیگ برتر، آگوئرو امیدوار به رنگارنگ تر کردن گنجینه افتخاراتش به همراه سیتی و گواردیولا در ماه های پیش رو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونجا هم شستقلال دارن...ششلی

    • تاااااجیممݥ

      اگویروو جندگل دیگه برنه بهترین گلزن تاریخ لیگ انگلستان میشه؟

    • تاااااجیممݥ

      انگشت کوجیکه مسی هم نیستی مشتی

      پاسخ ها

      • بدون . نام

        فردا بپر تو کشتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج