جاباما
۸۳۰۳۱۶
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

آغاز سفر ضدایرانی «پمپئو» به اروپا

وزیر امور خارجه آمریکا سفر خود به کشورهای اروپایی را با ماموریت تحریک قاره سبز علیه ایران آغاز کرد.

خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های آمریکایی: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در کنفرانس مربوط به مسائل خاورمیانه به لهستان می‌رود. مایک پومپئو همچنین در بلژیک در مورد آن‌چه «تهدیدهای ایران و روسیه» عنوان شده، با همتای اروپایی خود گفتگو خواهد کرد.

سفر مایک پومپئو به لهستان بخشی از سفر او به دیگر کشورهای اروپایی‌ در تاریخ ۱۱ تا ۱۵ فوریه است. آنطور که وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پمپئو به مجارستان، اسلوواکی، لهستان، بلژیک و ایسلند سفر می‌کند.

پمپئو در کنار مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، در نشست ورشو شرکت خواهد کرد؛ این نشست «نشست وزیران برای ترویج آینده‌ای برآمده از صلح و امنیت در خاورمیانه» نام دارد.

در بیانیه وزارت خارجه در مورد این نشست اشاره‌ای به ایران نشده، اما خود مایک پمپئو پیشتر گفته بود یک هدف عمده از برگزاری این کنفرانس، جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر خارجه آمریکا اوایل بهمن ماه گفته بود کشورش قصد دارد برای مقابله با تهران یک ائتلاف تشکیل دهد.

با این حال مقام‌های لهستانی گفته‌اند نشست ورشو به‌طور کلی مربوط به مسائل خاورمیانه است و یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز اخیرا گفته این گردهمایی «نه ضد ایران است و نه تلاشی برای تشکیل ائتلاف».

البته وزارت خارجه ایالات متحده در بخشی دیگر از بیانیه‌ای که روز هفتم فوریه منتشر کرده به نام ایران در کنار روسیه اشاره کرده‌است.

به گفته این وزارتخانه مایک پمپئو در جریان سفر به بلژیک و دیدار با فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مورد «اهمیت تقویت امنیت اروپا و توجه به تهدیدهای ایران و روسیه» در کنار مسائل دیگر مانند رخدادهای ونزوئلا گفتگو خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی در روزهای گذشته از ایجاد کانال مالی تجارت اتحادیه اروپا با ایران ابراز ناخرسندی کرده‌اند، ولی به‌طور رسمی مشخص نیست آیا گفتگو در مورد این سازوکار مالی قرار است در سفر اخیر مطرح شود یا نه.

خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرده می‌گوید واشنگتن در تلاش برای افزایش فشارها بر ایران برای پایان دادن به آنچه آمریکا «رفتارهای مخرب ایران در خاورمیانه» می‌نامد، و نیز برنامه‌های موشکی و اتمی جمهوری اسلامی، است.

ایران اتهام‌ها در مورد دخالت در امور کشورهای خاورمیانه را رد کرده‌است. تهران می‌گوید برنامه موشکی‌اش دفاعی‌ست و در مورد آن با کشورهای دیگر وارد مذاکره نمی‌شود.

بنا بر اعلام مقام‌های آمریکا و لهستان، ده‌ها کشور برای شرکت در نشست ورشو دعوت شده‌اند. خبرگزاری رویترز می‌گوید هنوز مشخص نیست چه هیئت‌هایی و در چه سطح از کشورهای دیگر اروپا در نشست ورشو شرکت خواهند کرد.

نشست دو روزه ورشو از تاریخ ۱۳ فوریه/۲۴ بهمن آغاز می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در یمن ،فلسطین،لبنان،عراق،افغانستان،سوریه،عراق ،ونزوئلا و ......دخالت میکنید بعد میخواهید جهان در برابر این گستاخی شما ساکت بنشینند،التماس تفکر 70درصد مردم ایران هم ناراضی هستند فاتحه خودتان را بخوانید دیگر

    • یک هموطن

      هیچ غلطی نمیکنه

    • بدون نام

      بهتری نام برای وزیرخارجه خوک ترامپ ، پمپگوهههههههه

    • بی نام

      اول مینویسید ضد ایرانی باز میگین معلوم نیست ضد ایرانی باشه

    • حسن

      پنئپو حیا کن ضد ایرانی را را رحا کن چون هیچ غلطی نمیتوانید بکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج