جاباما
۸۳۰۳۷۷
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

ناوهای آمریکا در دریای جنوبی؛ چین خشمگین شد

 به دنبال ورود دو ناوشکن آمریکایی به آبهای دریای جنوبی، چین بشدت به این اقدام واشنگتن اعتراض و آن را تحریک آمیز توصیف کرد.

ایرنا: به دنبال ورود دو ناوشکن آمریکایی به آبهای دریای جنوبی، چین بشدت به این اقدام واشنگتن اعتراض و آن را تحریک آمیز توصیف کرد.

'هوا چون اینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در پکن خاطر نشان کرد: ورود این ناوها به منطقه بدون اجازه چین بوده است.

دو فروند ناوشکن آمریکا امروز بی آنکه مجوزی از سوی دولت چین دریافت کرده باشند، وارد محدوده آبی جزایر 'نن شا' شده اند که چین آن را متعلق به خود می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: پس از شناسایی این دو ناو و آگاهی از هویت آنها، بی درنگ نیروی دریایی چین به ناوشکن های آمریکایی هشدار داد که باید فورا منطقه را ترک کنند.

'هوا' گفت: آمریکا باید آگاه باشد چین از هیچ اقدامی در راستای حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود دریغ نمی کند و این منطقه جزو حیطه حق مالکیتی چین است و پکن ورود ناوها را به آن نمی پذیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: ورود ناوشکن های آمریکا به دریای جنوبی اوضاع را بحرانی و پر تنش می کند و نقض حق حاکمیت چین محسوب می شود و خطری برای صلح و امنیت کشورهای منطقه است.

وی تاکید کرد: از آمریکا می خواهیم فورا دست از چنین اقدامات و تحرکات بی ثبات کننده بردارد و باعث نشود تنش ها در دریای جنوبی شدت گیرد.

جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش‌هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.

ایالات متحده این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیر دریایی‌ هایش در رفت ‌و آمد در این دریا تاکید می‌ورزد و مخالف ساخت تاسیسات دریایی توسط چین در این آب راهه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تن ترامپ پیری بدجور میخاره.خوب براش بخارید

    • دونالد ترامپ

      مرگ بر چین

    • بدون نام

      خدا کنه جنگ شه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج