جاباما
۸۳۰۳۸۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

نتانیاهو شرکت در کنفرانس مونیخ را رد کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم بعد از رئیس جمهور فرانسه شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ را رد کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه "ژنرال آنسایگر"، بعد از اینکه "امانوئل ماکرون" از دلایل سیاست داخلی شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ را رد کرد حالا نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که برای شرکت در این کنفرانس به مونیخ نخواهد رفت. دلایل این مسئله هنوز مشخص نیست و این پرسش مطرح است که آیا این به مسئله ایران ربط دارد و یا دلایل سیاست داخلی دارد.

به این ترتیب "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر خلاف خبرهای قبلا اعلام شده به کنفرانس امنیتی مونیخ نخواهد آمد. یک سخنگوی کنفرانس امنیتی مونیخ روز یکشنبه اعلام کرد که رد شرکت در این کنفرانس از طرف اسرائیل از حدود یک هفته پیش مطرح شده است. به این ترتیب مهم ترین نشست کارشناسی سیاسی امنیتی جهان دومین مهمان مهم و بحث برانگیز خود بعد از ماکرون را از دست می دهد.

روز پنج شنبه هم رسانه ها از عدم شرکت رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس امنیتی مونیخ خبر دادند که وی قرار بود یک سخنرانی مشترک را با آنگلا مرکل برگزار کند. دلایل رد شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ از طرف ماکرون هم هنوز کاملا مشخص نشده و برخی منابع دلیل آن را مسائل سیاست داخلی دانسته و برخی دیگر از سرد شدن روابط بین فرانسه و آلمان خبر داده اند.

نتانیاهو شرکت در کنفرانس مونیخ را رد کرد

دفتر نتانیاهو به جای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرده که می خواهد در کنفرانس خاورمیانه ای ورشو که درست قبل از برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ است شرکت کند.

این کنفرانس توسط لهستان و آمریکا برگزار می شود و برخی از آن به عنوان کنفرانس ضد ایرانی یاد می کنند. برخی از وزرای امور خارجه کشورهای اروپای غربی از این رو در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد. اینکه از طرف آلمان چه کسی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد هنوز مشخص نیست.

ایران و اسرائیل دشمنان سرسختی هستند، اما اغلب نمایندگان بلند پایه این دو در کنفرانس امنیتی مونیخ حاضر می شدند. وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت خواهد کرد. درگیری ها در خاورمیانه در کنفرانس سه روزه مونیخ از موضوعات مورد بحث خواهد بود. هیچ یک از نمایندگان بلند پایه اسرائیل به این کنفرانس نخواهند رفت.

به نوشته روزنامه "ژنرال آنسایگر" رد شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ نباید بدون شرط به دلایل سیاست خارجی در اسرائیل انجام شده باشد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دلایل سیاست داخلی هم تحت فشار بالایی قرار دارد.

در این میان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم با نگاهی به کنفرانس امنیتی مونیخ بر اهمیت چند جانبه گری تاکید کرده است. وی در پیامی ویدئویی تاکید کرد که این اعتقاد که ما با یکدیگر بیشتر به دست می آوریم تا اینکه علیه یکدیگر کار کنیم از موضوعات مورد بحث است.

وی گفت که در این کنفرانس قدرتمندانه بر این مسئله تاکید خواهد کرد که ساختارهای چند جانبه گری را حفظ و توسعه دهد. وی افزود: با توجه به درگیری ها و چالش های جدید مانند تروریسم صحبت کردن با یکدیگر امروزه حداقل دقیقا به اندازه دوران جنگ سرد اهمیت دارد.

کنفرانس امنیتی مونیخ بزرگترین دیدار کارشناسی با موضوع سیاست امنیتی در دنیا است که از روز جمعه تا یکشنبه در مونیخ برگزار می شود و حدود 90 وزیر و 30 تن از سران کشورها در آن شرکت خواهند کرد. در بین سخنرانان این کنفرانس علاوه بر مرکل معاون رئیس جمهور آمریکا هم هست. از ایالات متحده همچنین نانسی پلوسی ، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و رقیب دونالد ترامپ هم شرکت خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      آقای نتانیاهو ترامپ من اگر جای شما بودم دو راه را انتخاب میکردم یا خودکشی میکردم ویا به مردم ایران میگفتید غلط کردیم البته نتانیاهو همین حالا هم مرده است از ترس ایران دست پاچه شده وقتی آن را در تلویزیون میبینم آدم خنده اش میگید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج