جاباما
۸۳۰۵۳۸
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

ایجاد بانک اسپرم پلنگ ایرانی در باغ‌وحش تهران

دامپزشک باغ‌وحش تهران ضمن اشاره به امکان سنجی انجام لقاح مصنوعی برای پلنگ ایرانی در باغ‌وحش تهران گفت: در حال حاضر بانک اسپرم پلنگ ایرانی در باغ‌وحش تهران ایجاد شده است.

خبرگزاری ایسنا: دامپزشک باغ‌وحش تهران ضمن اشاره به امکان سنجی انجام لقاح مصنوعی برای پلنگ ایرانی در باغ‌وحش تهران گفت: در حال حاضر بانک اسپرم پلنگ ایرانی در باغ‌وحش تهران ایجاد شده است.

پلنگ ایرانی از جمله گونه‌های مهم طبیعت کشور است که متأسفانه در معرض خطر انقراض گرفته است، به همین دلیل هفته گذشته امکان سنجی انجام لقاح مصنوعی برای این گونه در باغ وحش تهران انجام شد.

ایجاد بانک اسپرم پلنگ ایرانی در باغ‌وحش تهران

دکتر ایمان معماریان -دامپزشک باغ‌وحش تهران- در این باره توضیح داد: دو پلنگ ایرانی در باغ‌وحش تهران وجود دارد که یکی از آن‌ها پلنگ نری است که سال گذشته از باغ‌وحش پرتغال برای اجرای برنامه EEP -برنامه‌ای تحت نظر اتحادیه باغ‌وحش‌های اروپا برای تکثیر گونه‌های در معرض انقراض- به باغ‌وحش تهران فرستاده شد.

وی با بیان اینکه یک پلنگ ماده ایرانی در باغ‌وحش تهران وجود دارد که متأسفانه حدود شش سال گذشته در تله شکارچی‌ها یک دست خود را از دست داده است، تصریح کرد: این پلنگ ماده از نظر ژنتیکی بسیار با ارزش است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که عمل لقاح مصنوعی را با کمک متخصصان آلمانی روی این پلنگ ماده انجام دهیم.

ایجاد بانک اسپرم پلنگ ایرانی در باغ‌وحش تهران

معماریان با اشاره به اینکه در مرحله اول امکان سنجی انجام لقاح مصنوعی برای پلنگ ایرانی، پلنگ نر را بی‌هوش و از آن اسپرم گرفتیم، گفت: خوشبختانه کیفیت اسپرم این پلنگ مناسب بود. در مرحله دوم نیز پلنگ ماده را بی‌هوش کردیم تا به وسیله سونوگرافی تخمدان‌های آن را چک کنیم و ببینیم که آیا آماده پذیرش اسپرم است یا خیر.

دامپزشک باغ‌وحش تهران افزود: پس از بیهوشی و بررسی پلنگ ماده متوجه شدیم که این پلنگ در حال حاضر برای پذیرش لقاح مصنوعی آماده نیست و باید حدود ۱۰ تا ۲۰ روز دیگر صبر کنیم.

ایجاد بانک اسپرم پلنگ ایرانی در باغ‌وحش تهران

معماریان با اشاره به اینکه در حال حاضر اسپرم پلنگ نر فریز شده و در نیتروژن مایع نگهداری می‌شود، تصریح کرد: در گذشته نیز از یک قلاده پلنگ ایرانی اسپرم گرفته و از آن نگهداری می‌شود. در واقع می‌توان گفت که در حال حاضر یک بانک اسپرم پلنگ ایرانی در باغ‌وحش تهران داریم.

دامپزشک باغ‌وحش تهران در پایان گفت: دو پلنگ ایرانی نر نیز در باغ‌وحش مشهد وجود دارد که اگر سازمان حفاظت محیط زیست مجوز انتقال آن‌ها به باغ‌وحش تهران را بدهد می‌توان از ذخایر ژنتیکی آن‌ها نیز استفاده کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شو پخش نکنید لطفا

      همین ها که در محیط زیست هستند را حفظ کنید بانک اسپرم و لقاح پپیش کش

      اینم مثل بقیه کهرها بوق کرنا دارد ولی نهایت بعد از گرفتن بودجه دیگه کاری انجام نمی شود و بایگانی میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج