جاباما
۸۳۰۵۴۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

شکوری راد: اصلاح طلبان نباید از تغییر قانون اساسی حرف بزنند

علی شکوری‌راد در مراسم جشن پیروزی انقلاب که به همت جمعی از اصلاح‌طلبان استان قم برگزار شد،‌ گفت: «چیزی که در این روزها کمیاب است، امید و انگیزه است؛ اما در شرایطی که همه نشسته‌اند، ما باید ایستاده باشیم، فضا را بسازیم و مدیریت کنیم».

روزنامه شرق: علی شکوری‌راد در مراسم جشن پیروزی انقلاب که به همت جمعی از اصلاح‌طلبان استان قم برگزار شد،‌ گفت: «چیزی که در این روزها کمیاب است، امید و انگیزه است؛ اما در شرایطی که همه نشسته‌اند، ما باید ایستاده باشیم، فضا را بسازیم و مدیریت کنیم».

او با بیان اینکه در شرایط کنونی رادیکالیسم در جامعه ما شکل گرفته است، اظهار کرد: «صداوسیما و برخی از صاحبان تریبون می‌خواهند بگویند همه‌چیز خوب بوده و انقلاب اسلامی، کشور ایران را به همه ایدهال‌هایش رسانده است. از آن طرف هم عده‌ای که اصولا با اصل انقلاب مخالف‌اند، عنوان می‌کنند که همه این مسائل شعار بوده و هیچ دستاوردی برای انقلاب قائل نیستند».

شکوری راد: اصلاح طلبان نباید از تغییر قانون اساسی حرف بزنند

شکوری‌راد با بیان اینکه سخنان امام خمینی در نوفل‌لوشاتوی فرانسه صحبت‌هایی است که می‌توان آن را مانیفست انقلاب اسلامی دانست، خاطرنشان کرد: «مردم براساس همان صحبت‌ها به جمهوری اسلامی رأی دادند؛ اما متأسفانه امروز تفکراتی در ایران وجود دارند که اگرچه دم از انقلاب و امام می‌زنند اما با جمهوریت نظام جمهوری اسلامی واقعا مشکل دارند.

این بحث فتنه ۹۸ که از سوی برخی از اصولگرایان مطرح می‌شود فکر می‌کنم هدفی داشته باشد که در ابتدا بیان نشود. البته در سال ۹۸ اگر بخواهد فتنه‌ای اتفاق بیفتد، از جانب همین کسانی است که جمهوریت نظام را قبول ندارند و الا ما اصلاح‌طلبان که چیز پنهانی نداریم و هرچه را داریم بیان می‌کنیم».

او ادامه داد: «ایده اصلی این جماعت آن است که اصلا جمهوریت کجای انقلاب بوده و خود امام اصلا این موضوع را از کجا مطرح کرده و از کجا آورده است؟ باید بدانیم که این حرف‌ها را بین خودشان می‌زنند؛ اما آن را علنی نکرده‌اند. این افراد در ادبیاتشان دفاع از جمهوریت وجود ندارد، بنابراین در مکنونات ذهنی‌شان هم اعتقادی به جمهوریت و رأی مردم نیست. در ذهن این افراد مردم فقط باید تابع باشند.

او در بیان علت دیگری از اینکه اصولگرایان به جمهوریت نظام اعتقاد ندارند، بیان کرد: «اخیرا بحث الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و آن‌طورکه ایشان گفتند، قرار است این سند مانیفست جمهوری اسلامی برای ۵۰ سال آینده شود. خود ایشان گفتند دو سال فرصت نقد و بررسی این سند است، اما دیدیم که همان یک‌روز اول مطرح‌شدن این سند، این موضوع در تلویزیون مورد بحث قرار گرفت.

شاهدیم که همین اصولگراها و آنها که دم از رهبری می‌زنند درباره این سند و الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت صحبت نمی‌کنند، چراکه رهبری در همین سند هم بر بحث جمهوریت و رأی مردم تأکید کرده است». او اضافه کرد: «شعار اصلاح ساختارهای اساسی و اصلاح قانون اساسی حداقل از جانب ما اصلاح‌طلبان نباید مطرح شود».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشان طرف دیگر سکه شریعتمداری ها هستند.

    • دلسوز!

      سگ زرد برادر شغاله ! اونا هم همین حرفا را می زنن ! دلتون به این بازی ها و سر کار گذاشتن ها خوش باشه!!

    • بدون نام

      ریشه شما باید کنده شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج