جاباما
۸۳۰۸۶۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

گوترش: آماده میانجیگری برای ونزوئلا هستیم

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: آماده میانجیگری برای حل بحران ونزوئلا هستیم.

خبرگزاری مهر: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در دیدار با «خورخه آریزا» (Jorge Arreaza) وزیر خارجه ونزوئلا گفت: آماده میانجیگری برای حل بحران ونزوئلا هستیم.

دبیرکل سازمان ملل در این دیدار خواستار مذاکرات جدی دو طرف (دولت قانونی ونزوئلا و شورشیان تحت حمایت غرب) به منظور حل و فصل سیاسی بحران کنونی در ونزوئلا در راستای منافع مردم این کشور شد.

گفتنی است ونزوئلا طی روزهای گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبرو بوده است. خوآن گوآیدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا چهارشنبه ۲۳ ژانویه به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس خود را «رئیس‌جمهور موقت» این کشور اعلام کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز با نقض منشور ملل متحد بر لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل پس از سخنان گوآیدو با انتشار بیانیه‌ ای مضحک اعلام کرد: خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسم!

نیکلاس مادورو طی سخنانی در جمع هواداران خود مقابل کاخ ریاست جمهوری کاراکاس اعلام کرد: ونزوئلا تمام روابط خود با آمریکا را قطع کرده است. این کشور درصدد کودتا علیه دولت قانونی و منتخب در ونزوئلا است. تمام دیپلمات‌ های آمریکایی در ونزوئلا در عرض ۷۲ ساعت باید کشورمان را تَرک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج