۸۳۰۹۳۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۳ ضلع مثلث قهرمانی در لیگ جزیره زیر ذره‌بین آمار

منچسترسیتی، لیورپول و تاتنهام مثلث قهرمانی را در لیگ برتر تشکیل داده اند.

وبسایت نود: من سیتی، تاتنهام و لیورپول سه تیمی هستند که فعلاً در بالای جدول لیگ برتر از باقی تیم ها فاصله گرفته اند و به نظر می رسد قهرمان لیگ برتر انگلیس در این فصل از میان یکی از این سه تیم خواهد بود. در حال حاضر منچسترسیتی هم امتیاز با لیورپول و یک بازی بیشتر در صدر قرار دارد، تاتنهام نیز با ۵ امتیاز اختلاف نسبت به این دو، در رده سوم قرار گرفته است. بر همین اساس نگاهی داریم به شرایط این سه مدعی قهرمانی در هفته های گذشته و البته باقی فصل:

موقعیت در زمین

نمودار زیر نشان می دهد که منچسترسیتی و لیورپول نسبت به تاتنهام در این فصل، تیمی هجومی تر بوده اند و بیشتر در زمین حریف ظاهر شده اند. اسپرز بیشتر سعی کرده در میانه میدان تسلط یابد و به طور متوسط تنها دو بازیکن از این تیم در نیمه حریف حضور داشته است.

از سمت چپ به ترتیب: منچسترسیتی، لیورپول و تاتنهام

۳ ضلع مثلث قهرمانی در لیگ جزیره زیر ذره‌بین آمار

میل منچسترسیتی برای حرکات هجومی بیشتر از سمت چپ بوده است، جایی که سانه بیشتر دیده می شود و معمولاً فرناندینیو هم گرایش به راه انداختن تیم از سمت سانه دارد. در مقابل لیورپول از سیتی هم بیشتر هجومی بوده است، حداقل از منظر قرارگیری بازیکنان در زمین. صلاح نزدیکترین بازیکن لیورپول به دروازه حریف است که متمایل به راست بازی می کند، و پشت سر او فرمینو و مانه قرار دارند. جالب اینکه فن دایک تقریباً تنها بازیکن لیورپول بوده که در نیمه خودی حضور داشته است. اما تاتنهام بیشتر در نیمه خودی حضور داشته است و دو مدافع کناری این تیم نیز به طور متوسط در خط نیمه دیده می شوند.

فاز هجومی

منچسترسیتی در این فصل بار دیگر بهترین تیم از لحاظ گلزنی در لیگ بوده است. با زدن 6 گل مقابل چلسی، حالا تیم پپ 74 گل در لیگ به ثمر رسانده است که 15 گل بیشتر از لیورپول و 20 گل بیشتر از اسپرز است.

۳ ضلع مثلث قهرمانی در لیگ جزیره زیر ذره‌بین آمار

نمودار بالا نشان می دهد که در شش منظر تیم سیتی بهتر از دو رقیب دیگر بوده است. شامل شوت در چارچوب، خلق موقعیت، دریبل، تعداد کل شوت ها، سانتر، لمس توپ در محوطه جریمه حریف. با این توصیفات، عجیب نیست که آنها به مراتب بیشتر از لیورپول و تاتنهام گل زده اند. اما لیورپول که با برد در بازی عقب افتاده اش می تواند به صدر جدول برود، تنها در خلق موقعیت از روی ضربات کاشته بهتر کار کرده است. تاتنهام نیز خطرناک ترین تیم در گلزنی با ضربه سر و همینطور زدن گل از خارج از محوطه جریمه بوده است.

آمار کلی

۳ ضلع مثلث قهرمانی در لیگ جزیره زیر ذره‌بین آمار

طبق انتظار سیتی در تعداد پاس و تملک توپ از رقبای خود عملکرد بهتری داشته است. آنها در هفت بخش بهتر از لیورپول و اسپرز کار کرده اند: تملک توپ، مالکیت توپ در یک سوم هجومی، تعداد پاس های موفق، پاس در نیمه خودی، پاس در نیمه حریف، تعداد دوئل های برنده شده در زمین و لمس توپ.

در این میان، لیورپول تنها در ضدحملات سریع عملکرد بهتری به نسبت سیتی و اسپرز داشته است. آنها تاکنون 20 ضدحمله سریع را طرح ریزی کرده اند و از این تعداد به 5 گل رسیده اند. طبق انتظار تاتنهام بهترین تیم از منظر موفقیت در جدال های هوایی بوده است. ضمن اینکه انها در بازپس گیری توپ نیز بهترین تیم بوده اند.

فاز دفاعی

آمار حکایت از آن دارد که تاتنهام بهترین تیم از لحاظ آماری در فاز دفاعی بوده است. در این فصل لیورپول تاکنون 10 امتیاز در شرایطی بدست آورده که از حریف عقب افتاده است، تاتنهام نیز 9 امتیاز در شرایطی مشابه بدست آورده است. اما سیتی فقط یک امتیاز بدست آورده است.

۳ ضلع مثلث قهرمانی در لیگ جزیره زیر ذره‌بین آمار

اگرچه لیورپول در تعداد کلین شیت (۱۴) و بازگرداندن نتیجه باخته بهترین بوده است ولی تاتنهام با بیشترین تعداد تکل، بلاک، دفع توپ، دفع با ضربه سر، بهترین تیم از منظر دفاعی لیگ بوده است. سیتی هم فقط در قطع ارتباط بازی حریف، آمار بهتری به نسبت دو تیم دیگر داشته است.

نقاط ضعف

در این فصل لیورپول و تاتنهام هر یک دو اشتباه داشته اند که منجر به گلزنی حریف شده است. اما سیتی فقط یک اشتباه داشته که آن هم مقابل ساوتهمپتون رقم خورد و باعث شد حریف به گل برسد. اما سیتی و تاتنهام بیشتر از لیورپول بازی برده را از دست داده اند. سیتی و تاتنهام هر یک، در سه بازی، بازی برده را با باخت عوض کرده اند و ۹ امتیاز از دست داده اند ولی لیورپول سه بار بازی برده را با تساوی به پایان رسانده است.

۳ ضلع مثلث قهرمانی در لیگ جزیره زیر ذره‌بین آمار

لیورپول در از دست دادن توپ عملکرد ضعیف تری داشته است. سیتی در شوت های خارج از چارچوب و از دست دادن موقعیت های گلزنی، عملکرد ضعیف تری به نسبت رقبا داشته است و تاتنهام نیز در شوت های به سمت چارچوب خود، گل خورده و تعداد سیوها، عملکرد خوبی به نسبت رقبا نداشته است.

با این آمار، تصور می کنید کدام تیم قهرمان لیگ خواهد شد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج