جاباما
۸۳۰۹۹۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«ضحاک» سعید پورصمیمی به تئاتر بازمی‌گردد

نمایش «داستان ضحاک» نوشته سعید پورصمیمی که سال ۵۷ در تئاتر شهر به صحنه رفت، بعد از ۴۰ سال و در قالب نمایشنامه‌خوانی، با حضور بازیگران قدیمی خود در تالار رودکی اجرا می‌شود.

خبرگزاری مهر: نمایش «داستان ضحاک» نوشته سعید پورصمیمی که سال ۵۷ در تئاتر شهر به صحنه رفت، بعد از ۴۰ سال و در قالب نمایشنامه‌خوانی، با حضور بازیگران قدیمی خود در تالار رودکی اجرا می‌شود.

«ضحاک» سعید پورصمیمی به تئاتر بازمی‌گردد

پریزاد سیف بازیگر و کارگردان تئاتر که قصد اجرای نمایشنامه خوانی «داستان ضحاک» را با حضور سعید پورصمیمی دارد، درباره اولین اجرای به صحنه رفته از نمایشنامه «داستان ضحاک» به خبرنگار مهر گفت: سعید پورصمیمی نمایشنامه «داستان ضحاک» را در سال ۱۳۵۱ نوشت و در اسفند ۱۳۵۷ یعنی درست ۴۰ سال پیش در سالن اصلی تئاتر شهر به مدت یک ماه با بازی رضا بابک و بهرام شاه محمدلو روی صحنه برد.

وی ادامه داد: این نمایش بعدها در شهرهای دیگری از جمله شهر رشت توسط همین گروه اجرا شد.

سیف درباره اجرای نمایشنامه خوانی «داستان ضحاک»، توضیح داد: بعد از ۴۰ سال از اجرای صحنه ای نمایش «داستان ضحاک»، من تصمیم گرفتم این اثر را برای نمایشنامه خوانی تنظیم کنم و تقریبا با همان بازیگران اصلی روخوانی کنم. رضا بابک و بهرام شاه محمدلو نقش های خود یعنی ضحاک و ابلیس را برعهده دارند و البته این بار بخت این را داشتم که صاحب اثر یعنی سعید پورصمیمی نیز به عنوان بازیگر در کنارمان باشد.

«ضحاک» سعید پورصمیمی به تئاتر بازمی‌گردد

این هنرمند تئاتر اظهار کرد: من نمایشنامه «داستان ضحاک» را حدود ۲۰ سال پیش خواندم و تصورم از این نوشته خوش ساخت و مدرن تنها پوستری قاب گرفته در پلکان تئاتر شهر بود که هربار از کنارش می‌گذشتم توجهم را به خود جلب می‌کرد. اکنون واقعا خوشحال و هیجان زده هستم که نسل من و نسل بعد از من امکان دیدن و شنیدن این نمایشنامه را در قالب نمایشنامه خوانی با همان بازیگران قدیمی و کاربلد روی صحنه دارد.

«ضحاک» سعید پورصمیمی به تئاتر بازمی‌گردد

نمایشنامه خوانی «داستان ضحاک» با حضور رضا بابک، بهرام شاه محمدلو، مسعود سخایی، کامبیز بنان، پریزاد سیف و سعید پورصمیمی روزهای شنبه و یکشنبه ۴ و ۵ اسفند، ساعت ۲۰ در تالار رودکی اجرا می‌شود.

اردوان کاویانی فرد موسیقی و سعید محبی دستیار کارگردان این نمایشنامه‌خوانی هستند و فرهاد نجدداد کار عکس، تیزر، پوستر نمایشنامه‌خوانی «داستان ضحاک» را بر عهده دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج