جاباما
۸۳۱۰۶۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واکنش تند بزرگان سینما به تصمیم جنجالی اسکار

آلفونسو کوارون و گیرمو دل‌تورو به تصمیم جنجالی آکادمی برای اهدای ۴ جایزه اسکار هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی واکنشی منفی نشان دادند.

خبرآنلاین: آلفونسو کوارون و گیرمو دل‌تورو به تصمیم جنجالی آکادمی برای اهدای ۴ جایزه اسکار هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی واکنشی منفی نشان دادند.

واکنش تند بزرگان سینما به تصمیم جنجالی اسکار

تصمیم آکادمی علوم و هنرهای سینما برای اهدای ۴ جایزه اسکار هنگام پخش تبلیغات در پخش زنده تلویزیونی به ویژه اسکار فیلمبرداری و اسکار تدوین با واکنش منفی برخی از بزرگترین چهره‌های دنیای سینما از جمله آلفونسو کوارون کارگردان فیلم «رُما» روبه‌رو شد.

«رُما» از شانس‌های اصلی دریافت جوایز اسکار است که در ۱۰ رشته‌ از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری نامزد دریافت جایزه است.

کوارون که کارگردان، نویسنده فیلمنامه و البته فیلمبردار «رُما» است، در واکنش به تصمیم جنجالی آکادمی گفت: «در تاریخ سینما شاهکارهایی بدون صدا، بدون رنگ، بدون داستان، بدون موسیقی و حتی بدون بازیگر خلق شده‌اند. اما در این تاریخ دراز هیچ فیلمی وجود ندارد که بدون فیلمبرداری یا تدوین ساخته شده باشد.»

واکنش تند بزرگان سینما به تصمیم جنجالی اسکار

گیرمو دل‌تورو کارگردان برنده جایزه اسکار سال گذشته هم در این باره گفت:‌ «فیلمبرداری و تدوین قلب کار ما هستند. آن‌ها از سنت نمایش یا ادبیات به سینما ارث نرسیده‌اند. آن‌ها خود سینما هستند.‌»

یکی از واکنش‌های تند به تصمیم آکادمی را هم امانوئل لوبزکی فیلمبردار مشهور برنده ۳ اسکار پیاپی نشان داد. او که فیلمبرداری «جاذبه»، «بردمن» و «از گور بازگشته» را در کارنامه دارد، در این باره گفت: «فیلمبرداری و تدوین را می‌توان «ذرات بنیادین» سینما نامید. تصمیم آکادمی مایه تاسف است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج