۸۳۱۲۵۳
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

واردات خودرو‌های جدید به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مصوبات هیئت وزیران برای ترخیص خودروهای موجود در گمرک گفت: این مصوبات برای واردات جدید خودروها نیست و به طور صرف برای خودروهایی است که دارای قبض انبار تا تاریخ ۱۳۹۷.۵.۱۶ و موجود در گمرک هستند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مصوبات هیئت وزیران برای ترخیص خودروهای موجود در گمرک گفت: این مصوبات برای واردات جدید خودروها نیست و به طور صرف برای خودروهایی است که دارای قبض انبار تا تاریخ ۱۳۹۷.۵.۱۶ و موجود در گمرک هستند.

سید مهدی نیازی در خصوص مصوبات هیئت وزیران برای ترخیص خودروهای موجود در گمرک اظهار کرد: مصوبه ترخیص این خودروها توسط هیئت وزیران در تاریخ ۱۳۹۷.۱۰.۱۶ ابلاغ شد.

این مصوبه در تاریخ ۱۳۹۷.۱۰.۲۷ اصلاح و در این اصلاحیه تاریخ قبض انبارها به ۱۳۹۷.۰۵.۱۶ تغییر کرد. در بند ۷ مصوبه هیئت وزیران، ابلاغ این مصوبه به وزیر صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و دستورالعمل در تاریخ ۱۳۹۷.۱۱.۹ از طریق ایشان ابلاغ و در رسانه‌ها نیز منعکس شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ روز است که بر اساس این دستورالعمل و مصوبه دولت، عملیات ثبت سفارش برای خودروهای موجود در گمرک اجرایی شده است، گفت: این مصوبه برای واردات خودروهای جدید نیست و صرفاً برای خودروهایی است که دارای قبض انبار بوده و موجود در گمرک هستند؛ بنابراین تغییری در سیاست‌ها ایجاد نشده و مصوبه‌ای برای واردات خودرو نداریم.

مدیرکل دفتر مقررات، صادرات و واردات از نکات پیش‌بینی شده در این دستورالعمل را اصالت قبض انبارها را شمرد و افزود: تأیید اصالت قبض انبارها با گمرک و اعلام منشأ ارز توسط واردکنندگان در بانک مرکزی انجام می‌شود.

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم در خصوص خدمات پس از فروش و نمایندگی این خودروها بررسی و اقدام می‌کند و برای ترخیص خودروها مجوز و تاییدیه می‌دهند و در نهایت این خودروها زیر نظر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به خریداران خودروها با ضوابط این سازمان تحویل داده می‌شود.

نیازی در پایان خاطرنشان کرد که این دستورالعمل از طریق شبکه‌های اجتماعی، پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت در اختیار عموم قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره ديگه اگه خارجي بياد ديگه اين اشغالاي ايران خودرو و سايپا رو كسي نميخره رو دستتون ميمونه تازه داره براتون سوداوري ميكنه

    • ebi

      نه میسازن نه وارد میکنن
      خاک تو سرمون ک از این اشغالا طرفداری میکنیم

    • بدون نام

      دور مملکت را دیوار بکشید و بنجل های چینی وایرانی را با بالاترین قیمت و پایین ترین کیفیت به مردم بدبخت ایران غالب کنید

    • مهربانی

      بله به هیج وجه مقدور نیست. پس کی لگن های سایپا و ایران خودرو رو بخره؟

    • س

      شما که این همه دم از تلاش برای کنترل گرانی میزنید مهمترین عامل گرانی در کشور ممنوعیت واردات ماشین های خارجیه. اگرراست میگید واردات ماشین های خارجی رو با تعرفه گمرکی صفر درصد آزاد کنید اگر فرداش قیمت همه چیز نصف نشد اونوقت شما راست میگید.

    • کارمند

      این قوانین برای خودی ها و سازمانهای خاص که اسکله ی خصوصی دارند وبدون گمرک همه چیز وارد میکنند وجود ندارد

    • مهدی

      چرا همه چیز از مواد غذایی تا کالای خانگی تا میوه و ماهی و مرغ وگوشت وارد می کنید ولی خودرو وارد نمی کنید چه سودی برای عده ای دارد که مقاومت می کنید

    • بدون نام

      مسئولان دو شرکت بزرگ خودرو سازی ایران به هیچ عنوان نمی گذارند.

    • سرباز ۴۰۲سومار

      ورود خودرو های خارجی رو قدغن کردند تا فرغون های ایران خودرو و سایپا رو چند برابر بفروشند

    • داود

      اگه خودرو واردکنن پس کی بایدجیب آقازاده هارو از فروش خودرولگن های داخلی وقیمت سرسام آورشون پر کنه.رابطه بازی توسیستم دولتی پدر مردم رو درآورده

    • بدون نام

      خوب مصوبه صادر شده پس چرا هیچ غلطی نمی کنن تا حالا یه دونه ماشینم ازاد نشده از گمرگ فقط حرف مفت معلوم نیست حق و حساب کی نرسیده.یه مشت دزده بیسواد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج