۸۳۱۲۶۴
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

نماینده اردن: اسرائیل دشمن اعراب است نه ایران

نماینده پارلمان اردن با محکوم کردن روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به عنوان دستور کار نشست ورشو، گفت که ایران دشمن اعراب نیست.

خبرگزاری فارس: «نبیل غیشان» نماینده پارلمان اردن به شدت تلاش‌ها در راستای به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل و معرفی ایران به عنوان دشمن جدید اعراب را محکوم کرد و گفت که دولت آمریکا و دولت‌های عربی شرکت کننده در نشست ورشو چنین هدفی را در سر دارند.

او در گفت‌وگو با پایگاه خبری «اردن۲۴» گفت که دولت‌های عربی حاضر در نشست ورشو به اجبار دولت آمریکا و ترامپ به این نشست رفته‌اند تا در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تلاش برای تحمیل «معامله قرن» به اردن و فلسطین کار کنند.

این نماینده پارلمان اردن با بیان اینکه اردن و فلسطین به عنوان اصلی‌ترین طرف‌ها، طرح «معامله قرن» را رد کرده‌اند؛ گفت: هیچ کس نمی‌تواند هیچ راه‌حلی را به فلسطینی‌ها تحمیل کند.

«نبیل غیشان» افزود: دولت آمریکا گمان می‌کند که با تکیه بر قدرتش می‌تواند روند صلح را پیش ببرد و با یک تیر دو نشان بزند، بدین صورت که هم طرح «معامله قرن» را اجرا و هم دشمن جدیدی به نام ایران را به جای اسرائیل برای اعراب معرفی کند. او با بیان اینکه رفتار و اقدامات ایران را تحت نظر داریم، تأکید کرد: «ایران دشمن نیست».

نماینده پارلمان اردن، نشست ورشو را بی ثمر در راستای ایجاد صلح در منطقه دانست و گفت: نمی‌توان مردم منطقه را قانع کرد که دشمن اصلی خود را تغییر دهند و حتی به ایجاد رابطه با آن اقدام کنند. همچنین هیچ دولتی نمی‌تواند هیچ راه‌حلی را به فلسطینیان که در این کنفرانس غائب هستند، تحمیل کند به ویژه اینکه موضع اردن نیز از سوی پادشاه اعلام شده و تغییری نخواهد کرد.

نشست ورشو، قرار است تا ساعتی دیگر به بهانه بررسی وضعیت غرب آسیا برگزار شود. این نشست همچنین مقام‌های رژیم صهیونیستی و دولت‌های عربی را گرد هم خواهد آورد. یک دیپلمات غربی به روزنامه گاردین گفت این اولین دیدار میان نمایندگان کشورهای عربی و اسرائیل از زمان برگزاری «کنفرانس صلح مادرید» در سال ۱۹۹۱ خواهد بود.

قطر، ترکیه، لبنان، ایران و تشکیلات خودگردان فلسطینی دولت‌هایی هستند که اعلام کرده‌اند در این نشست حضور پیدا نخواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غلط کرده، اسراییل دشمن ایران است نه دشمن اعراب

    • بدون نام

      چه عجب

    • بدون نام

      نیازی نیست دشمن هم باشیم
      نه ما و اعراب
      نه هیچکس دیگه
      چرا نمیفهمید لعنتی ها

    • بدون نام

      خفه شو فقط

    • بدون نام

      اسرائیل دشمن خداست
      میخواد تمام اسلام را نابود کند هرکس دشمن اسلام باشد دشمن خداست

      پاسخ ها

      • بدون . نام

        دروغه

    • وانک علا خلق عظیم

      غلط کردی ایران دشمن شماها هست این همه کمک کردیم از عراق بگیر تایمن سوریه لبنان افقانستان کمک مالی جانی اقتصادی کردیم آخرش دشمن از آب دربیایم

      پاسخ ها

      • بدون . نام

        دروغه

    • بدون نام

      ای ول

    • بدون نام

      چه عجب یک ادم فهمیده پیدا شد. البته مردم اردن مردم اگاهی هستند. و خیلی ها این مطلب رو که البته برای ما جزو واضحات است میداننند و لی این نملینده شجاعت دارد که علنا بگوید. خیلی روزگار غریبی است. اسراعیل دوست ؟و ایران دشمن ؟برای کشور اسلامی. تفو بر تو ای چرخ گردن تفو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج