۸۳۱۲۶۶
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

این لیگ کُشته می‌دهد!

در حالی که هنوز تا پایان لیگ هفته‌های بسیاری مانده اما از همین حالا هم می‌شود فهمید که آش زیادی شور شده است. حمله به داورها، حمله به مدیران برگزار کننده لیگ برتر، حمله به مدیرعامل باشگاه‌ها، حمله به بازیکنان خودی و حریف از اندازه معمول گذر کرده است.

عصر ایران: هواداری فوتبال امر غریبی است. به ویژه وقتی فرد در میان توده جمعیت همسو قرار می‌گیرد به نوعی شجاعت و جسارت و حقانیت مسلح می‌شود که به او امکان اعمال خشونت علیه دیگری را می‌دهد.

این فوتبال میان‌مایه که ۴۳ سال است قهرمان جام ملت‌ها نشده، ۴۳ سال است به المپیک صعود نکرده، ۲۸ سال است هیچ باشگاهی از آن فاتح لیگ قهرمانان آسیا نشده، تیم ملی نوجوانان آن امسال در آسیا ناکام ماند، تیم ملی جوانانش در مرحله مقدماتی دور انتخابی جام‌جهانی نتوانست از سد اردن و سوریه بگذرد و به مراحل بالاتر برسد، تیم ملی امیدش از ویتنام شکست خورد و در مجموع بازی‌های آسیایی ناکام ماند و … فقط تولید جنازه کم دارد!

پیش بینی تلخی است. پیشگویی نیست. شواهد نشان از بالا رفتن جیوه در دماسنج فوتبال ایران می‌دهد. امری که خشونت را ترویج می‌دهد. وقتی «پیروزی به هر قیمتی» به شعار اصلی تیم‌ها تبدیل شود و هواداران مدام همدیگر را به بازی برگشت در خانه و جبران سنگ‌پرانی و توهین و پرخاش وعده دهند انتظار نداشته باشید که از این باغ، گُل بروید! خار چرا!

لیگ برتر امسال با حضور مدعیان پرتعداد هیجان‌انگیز است اما مثل هر ماجرای دیگری در این کشور وقتی تنور را گرم می‌کنیم قادر به مدیریتش نیستیم و دامن خودمان را می‌سوزاند. کافی است نگاهی به روزنامه‌ها و سایت‌های ورزشی و فضای مجازی بیندازید، لبریز از خشم و خشونت و حس انتقام است.

در حالی که هنوز تا پایان لیگ هفته‌های بسیاری مانده اما از همین حالا هم می‌شود فهمید که آش زیادی شور شده است. حمله به داورها، حمله به مدیران برگزار کننده لیگ برتر، حمله به مدیرعامل باشگاه‌ها، حمله به بازیکنان خودی و حریف از اندازه معمول گذر کرده است.

هواداران پرسپولیس معتقدند اطلاق عنوان «تیم حکومتی» و «تیم نورچشمی وزیر» و فاصله‌ای که پرسپولیس در چند فصل اخیر از رقبا گرفته باعث تشکیل ائتلافی غیررسمی برای تقابل با این تیم شده است. هر تیم علاوه بر تلاش برای قهرمانی، می‌کوشد پرسپولیس را هم به زیر بکشد. بازیکنان هم به این جریان پیوسته‌اند. مصاحبه‌ها و اعتراضات چند وقت اخیر بازیکنان پرسپولیس نشان می‌دهد آنها هم باور دارند که یک جنگ بیرون از زمین هم علیه‌شان در حال شکل‌گیری است. این تشویش به هواداران هم منتقل می‌شود.

این که چقدر این موضوع حقیقت دارد و آیا در کشوری که همه چیزش دولتی است و چون نیک بنگری همه تیم‌ها از حمایت‌های پیدا و پنهان دولتی بهره‌مندند، موضوع درجه دوم است. دامن زدن به این ماجرا و سرریز برخی مطالبات غیرفوتبالی به زمین فوتبال امکان بروز خشونت افسارگسیخته را ممکن کرده است.

کسانی که به ورزشگاه‌های فوتبال رفته‌اند می‌دانند که یک جرقه کوچک برای شعله‌ور کردن انبارهای باروت میان هواداران کفایت می‌کند. هواداری فوتبال امر غریبی است. به ویژه وقتی فرد در میان توده جمعیت همسو قرار می‌گیرد به نوعی شجاعت و جسارت و حقانیت مسلح می‌شود که به او امکان اعمال خشونت علیه دیگری را می‌دهد.

فوتبال همه چیز نیست و این روزها معیشت دغدغه اصلی ایرانیان است اما استادیوم‌های ورزشی به عنوان یکی از آزادترین فضاهای عمومی کشور برای برون‌ریزی خشم و فریاد این استعداد را دارند که اندوه تازه‌ای را به رنج‌های دیگرمان اضافه کنند. مقصود توصیه به تیم‌ها برای بازی سیاستمدارانه نیست، مدیریت فضاست، پیش از آن که این لیگ کُشته بدهد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانیم و عشق وطن

      این خیلی بده تو کشورم که تا شخصی یا گروهی یا تیمی در فوتبال یا هرچیز دیگر وقتی به موفقیت میرسه با چرت و پرت و گفتن یسری حرفا که شخصیت خود طرفو البته نشون میده میخوایم بگیم همه چی تو موفقیت اون تیم تاثیر داشته جز خچد تیم. واقعا تا کی این اخلاق زشت و دارین. بخدا هیچکس موفق نمیشه مگه با تلاشو کشیدن سختی زیاد و البته داشتن هدف مشخص و ادامه دادن مداوم برای رسیدن به هدف. کمی واقع بین باشیم نه اینکه رو هوا یه حرف مفت بزنیم.

    • بدون نام

      اگرتیم پرسپولیس واستقلال تیم حکومتی نیستند اگر تیم پرسپولیس تیم نور چشمی نیست پس چه هستند،تمام هزینه های باشگاه ،خرید بهتربازیکن داخلی وخارجی با پول دولت صورت میگیرد،تمام کارکنان وکارمندان این دوباشگاه از سوی دولت و وزیر کشور انتخاب می شوند،بهترین مربیان را با قیمت بالا برای این دو تیم از پول ملت می خرند با این حال باز می گوید این تیم ها حکومتی نیستند وقتی تیم حکومتی باشد ایا مسئولان ان از قدرت ونفوذ دولت برای پیشبرد اهداف ان چه قانونی و چه غیرقانونی استفاده نمی کنند سالهای سال است که می خواهنداین دوتیم را واگذار کنند اما چرا واگذار نمیکنند فقط به دودلیل ساده اشاره میکنم یکی استفاده از طرفداران به جهت نیل به اهداف سیاسی و دوم ورود وخروج پولهای غیرقانونی و سرگردان.این دوتیم حکومتی هستندوپرسپولیس نور چشمی وزیر ورزش،بقیه تیم ها هم فقط دارند الکی تلاش میکنندهزینه.اگرواقعا این دوتیم حکومتی نیستندتا قبل از عیدوتاپایان فصل ویا قبل از انتخابات واگذارکنند،اما نمیکنند چون بوی پولهای سرگردان بانکها دران است،چون فساد پنهان دران است.مثل واریزی پول به طاهراشتباه توسط یکی ازبانکها انهم بامبالغ بالا و انهم زمانیکه تیم قصدسفر به ژاپن را دارد .

    • بدون نام

      هر وقت کیسه در جدول وضعیت مناسبی نداشته باشه هوچیگری به حد اعلا میرسه ضمنا این سنگ پرانیها از زمان ورود ترتر به لیگ برتر شروع شد

    • ZEDLONG

      این جمله گهربار از کیست؟
      صندلی مرا بگیرید ولی علیپور نه

    • بدون نام

      فوتبالی که مدیران بی لیاقت و غیر ورزشی و باز نشسته اصفهانی اش حاضر به ترک پست و صندلی هایشان نیستند و قانون را مدام دور میزنند بهتر از این هم نخواهد شد

    • بدون نام

      چرا به مدیریت بیمار این فوتبال اصفهانی نمی پردازید و توپ را به زمین جامعه می اندازید نکند حقیقت را نمیدانید یا نمیخواهید که بدانید

    • بدون نام

      چرا؟

    • بدون نام

      28سال هست هیچ باشگاهی از ایران در آسیا قهرمان نشده و28سال هست که فساد ومافیا وقهرمان فرمایشی در لیگ ایران مد شده

    • رضا

      چرت پولیس تیم حکومتی و نور چشمی وزیر ورزش هستش اصلا در این مورد شک نکنید که همین مافیا با ایجاد جوبد بینی نسبت به تیم ملی و مربی فهمیم آن باعث شد که در جام ملتها تیم ملی ایران نتیجه نگیرد همین مار مولک برانکو آب زیر کاه چنان به لیک ایران ضربه بزند صرفا جهت منافع شخصی خودش در ذهنها نمیتوان تصورش را کرد و نتیجه اش در سالهای آینده متبلور خواهد شد مرگ بر مافیای فوتبال ایران ومار مولک برانکو خائن

    • بدون نام

      چون فوتبال ایران داره کثیف میشه. تیمی که نموتونه تو زمین فوتبالی حقش بگیره روی میاره به تهمت دروغ احتهام وووو مشکل اینه رییس فوتبال ایران که خواب تشریف داره اقا جون

    • بابک

      پرسپولبسها خودشون با غرور کاذبی که
      به آن دچار شد ه اند و سخنرانی های
      متعصبانه باعث این جنجال شده اند
      وقتی به خاطر یک باخت تمام مجموعه
      اعتراض میکنند و تیم حریف و به چالش
      میکشند و یا دروازه بان شان تیم های ایرانی
      را روی هم به اندازه یک تیم قطری نمیداند
      و همه رو با یک چوب میزند .
      وقتی پیشکسوت با تعصب جاهلانه بجای
      اینکه بازیکنان را آرام کند بدتر با وعده سومین
      قهرمانی. لیگ را به مبارزه می طلبد و بازیکنان
      را با استرس و ترس از باخت مواجه میکند.
      چه انتظاری دارید.
      در واقع بعد از جنگ برانکو با کیروش که به
      باخت مردم انجام شد .این دفعه جنگ برانکو
      با مربیان لیگ برتر است و هیچکدام از پیشکسوتان
      پرسپولیس برای آرام کردن فضا پیش قدم نمیشود
      چون خیلی وقت است که هوادار ان پرسپولیسی
      شعار هر چی برانکو بگه را سر دادن.

    • علی امینی کرکندی

      اقا شما بییاید تیمهای شهرستانی را تضعیف کنید،و فقط دوردانه های پایتخت بیت المال خور را قوی کنید که تشنج کمتر شودو لیگ را خوب مدیریت کنید،

    • مهدی آبی

      مقصر فقط لنگ کثیفه
      تیم لجن
      مافیا
      سوگلی حکومت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نقطه برتری پرسپولیس طرفداران میلیونی این تیمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج