جاباما
۸۳۱۳۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

کنستانت: دوره کی‌روش در ایران به پایان رسیده بود

تیم فوتبال هند یکی از جذاب ترین تیم های جام ملت های آسیا بود که علی رغم شایستگی هایش نتوانست جواز ورود به مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورد.

ورزش سه: تیم فوتبال هند یکی از جذاب ترین تیم های جام ملت های آسیا بود که علی رغم شایستگی هایش نتوانست جواز ورود به مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورد.

هندی ها به کمک یک مربی ۵۶ ساله انگلیسی به نام استفان کنستانت توانستند تا نظر فوتبال آسیارا به خودشان تغییر دهند . کنستانتین در مصاحبه ای که ابوذر نوغانی آن را ترتیب داده حرفهای جالبی درباره جام ملتهای آسیا و کارلوس کی روش به زبان می آورد.

اولین صحبتهای کنستانت درباره تیم ملی هند و اتفاقی است که آنها موفق به انجامش در امارات شدند. تیمی که حذف شد اما قبل ها را برد . او می گوید:« ما در بازی اخر با یک پنالتی که در دقیقه ۹۳ به سود تیم بحرین اعلام شد بازی را واگذار کردیم و همان یک امتیاز اجازه نداد ما به مرحله بعدی صعود کنیم . به همین خاطر احساس می کنم عملکرد تیم هند در این دوره از رقابت ها عملکرد قابل قبولی بود .

کنستانتین در خصوص اهمیت فوتبال درکشورهند گفت:« من معتقدم فوتبال یک کریکت جدید در ورزش هند به شمار می رود و فکر می کنم دلیلش شور و شوقی باشد که در آن وجود دارد. من این بازی را دوست دارم، مربیگری را دوست دارم کار کردن با بازیکنان جوان را دوست دارم. وقتی تیم شما خوب بازی می کند همه مردم به فوتبال علاقمند می شوند. »

جوانگرایی در تیم هند

این ششمین تیم ملی است که سرمربیگری اش را تجربه می کنم. بازیکنان جوان زیادی در این مدت پرورش دادم. به آنها شانس بازی کردن دادم. در تجربه های قبلی ام، من تیم زیر ۲۳ سال هند را هدایت کردم.. وقتی شما شانس کار کردن با تیم زیر ۲۳ ساله ها را دارید می توانید از انها در تیم ملی بزرگسالان نیز استفاده کنید .

ضمن این که ما به تیم زیر ۱۷ و ۱۹ ساله ها هم نگاهی داشتیم.وقتی شما این امکان را دارید می توانید تیم تولید کنید. پس وقتی قراردادم را امضا کردم. آنها گفتند لطفا ما را به جام ملت ها ببر. من گفتم مشکل ندارد و تلاش می کنیم. »

او از افزایش تیم های این تورنمنت استقبال می کند و می گوید: «به نظرم اتفاق فوق العاده ای بود. اگر بازی با فرمت قبلی ادامه پیدا می کرد، هند و ویتنام و چند تیم دیگر در آن حضور نداشتند اما اختلاف موجود بین تیم های بزرگ و کوچک خیلی کم بود.»

کنستانت: دوره کی‌روش در ایران به پایان رسیده بود

انتظار داشتم ژاپن را ببرید

جالبترین بخش مصاحبه حرفهای این مربی محجوب درباره تیم ملی فوتبال ایران است. کنستانتین که سابقه بازی با تیم کی روش را هم دارد در این باره می گوید: «در تورنمنت های به این شکل مهم نحوه تمام کردن است نه نحوه شروع کردن. من چند بازی ایران را تماشا کردم.

ایران تیم قوی ای بود و انتظار داشتم ژاپن را ببرید و فکر کنم شانس انجام دادن آن را داشت. اما ژاپن کمی از ایران قوی تر بود. آنها از وقتی گل زدند اعتماد بنفس شان بالا رفت و برگشت برای ایران سخت شد. چون ژاپن یک تیم منظم است. ایران شانس گلزنی داشت و اگر گل اول را می زد شاید همه چیز فرق می کرد. اما اگر صادقانه بگویم سطح بازی نزدیک بود و ایران بدشانس بود که نتوانست این بازی را ببرد.»

کنستانت می گوید: به نظرم در ایران پتانسیل بالایی وجود دارد و سطح فوتبال در ایران خیلی بالاست. ایران بازیکنان زیادی دارد که در خارج بازی می کنند. بازیکنان بیشتری باید در لیگ های اروپایی بازی کنند.فکر کنم ایران 9 بازیکن در لیگ اروپایی دارد اما من انتظار دارم بازیکنان جوانتری در اروپا بازی کنند. ایران هیچ بازیکن 20 یا 21 ساله ای در اروپا ندارد و همه آنها بالای 23 سال هستند.»

این گفت و گو با صحبتهای سرمربی سابق تیم ملی هند درباره کارلوس کی روش به اتمام می رسد. کنستانتین می گوید: «کی روش در این هشت سال کار بزرگی برای ایران کرد. کار او خوب بود در این مدت. اگر مربی بدی بود هشت سال در تیم نمی ماند. او از نظر فنی و دانش فوتبال بی نظیر است. من فکر می کنم او به پایان کارش پس از گذراندن دو جام جهانی و جام ملت ها رسیده بود و نیاز به یک چالش جدید داشت. اما کی روش برای من مربی کاملا قابل احترامی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگلیسی ها هیچکدوم محجوب نیستن و اصولا همشون حرومزاده اند. در طول تاریخ هم همیشه دشمن شماره یک ایران بوده اند و خواهند بود. امیدوارم تو یک بازی رسمی انگلیسیا رو ببریم و انتقام همه این بلاهایی سر ما آوردن تلافی کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا شفات بده

      • بدون نام

        اگه حروزاده هم باشه به هر حال حرف درست و منطقی زده

    • بدون نام

      وقتی میگه باید بازیکنهای ۲۰ و ۲۱ سال در اروپا داشته باشید احتمالا داره اوکی میده برای تیم ملی

    • بدون نام

      قابل توجه دشمنان کارلوس کیروش در ایران: این مربی بزرگ انگلیسی کلی از کیروش تعریف و تمجید کرد. اون نه زد وبندی با کیروش داره نه با برنامه ی نود نه عادل فردوسی پور نه تاج نه .... . اون فقط یه مربی حرفه ای و متخصص در فوتباله و مسلما سواد فوتبالیش از همه ی شما بالاتره

      پاسخ ها

      • بدون . نام

        یه نظر شخصی است و هر کسی نظر خودش را دارد کیروش در آستانه ۷۰ سالگی عملکردش در فوتبال مشخصه او عملکرد فوق العاده ‌ای نداشته در واقع کیروش در مقام کمک مربی خوب عمل کرده و نه سرمربیگری ضمن اینکه ذات فوتبال ایران را هم تغییر داد و آن را از حالت نسبتا تهاجمی با بازیکنان فانتزی نظیر خلعتبری و شجاعی به یک فوتبال فیزیکی تدافعی که زیبا هم نیست تبدیل کرد مثل کاری که مورینیوی محافظه کار در ۸-۷ سال اخیر میکنه

      • بدون نام

        فوتبال هجومی ما فوتبال احساسی و بی برنامه و بی منطق و تاکتیک بود که به سختی نتیجه میگرفت
        به هر حال این تغییر تاکتیک کیروش باعث شد تا بهتر نتیجه بگیریم و تیم بسیار کم شکستی باشیم و این همه رو راضی و خوشحال میکنه. جام رو به نتیجه میدن نه بازی هجومی و صرفا جام ها و نتیجه ها هستند که به یاد میمونند

    • S.R.M

      دمت گرم مربی
      کیروش کبیر از سر ایران هم زیاد بود ما یکی مثل بلانکو ویچ ویچ رو میخوایم که بعد از گند زدن به تیم ملی خایه برگشتن به ایران رو هم نداشت.

    • یاران 57

      جناب کیروش برای کل فوتبال دنیا ارزشمند هست و مردم ایران احترام خاصی به کیروش دارند آرزوی موفقیت و سلامتی برای جناب کیروش بزرگ داریم وهمچنان برای کشور عزیزم ایران آرزوی موفقیت و پیروزی ازخداوند متعال خواستارم

    • ایرانی

      چی میگی داداش . از مرحله پرتی . کیروش ۸ سال اینجا بود چون ایران براش به منزله بخور و بخواب و حذف شو و جواب پس نده بود . ضمن اینکه یه تیم دیگه هم بیرون زمین داشت . البته همه اونها دستشون رو شده و دیگه نیازی به نام بردن نیست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو
        لیاقت بعضی ها مربیانی در حد مایلی کهن و علی پروین و .... است

      • ایرانی

        شماها چقدر مفلوک هستین که حتی لیاقت مایلی کهن و قلعه نوعی رو هم ندارین . باز ما لیاقت داریم و این خودش خیلی مهمه . اگر این اسامی از نظر شماها بد هستن پس شماها خیلی مفلوک هستین که لیاقتشونو ندارین . خخخخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج